REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Gwarancja, Zakupy przez internet

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Gwarancja, rękojmia - reklamacja konsumenta, obowiązki sprzedawcy i gwaranta

Uprawnienia reklamacyjne konsumentów oraz obowiązki sprzedawców towarów i usług wynikające rękojmi i obowiązki gwarantów wynikające z udzielonych gwarancji wyjaśniają eksperci z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Wyjaśnienia dotyczą m.in. problemów z reklamacją rzeczy kupionych w internecie od osoby fizycznej niebędącej przedsiębiorcą, towarów używanych, czy zakupów nabytych za granicą. Warto też wiedzieć jakiej pomocy może udzielić rzecznik konsumentów lub organizacja konsumencka, a także co zrobić jeżeli konsument zawarł umowę wskutek wprowadzenia w błąd przez pracownika przedsiębiorcy.

Jak płacić za zagraniczne zakupy przez internet?

Często podczas zagranicznych e-zakupów musimy zapłacić za produkt w innej walucie niż „złotówka”. Wiąże się to z koniecznością przewalutowania. Jakie ma to znaczenie przy ewentualnym zwrocie towaru lub reklamacji?

Ustawa o nowym systemie wsparcia małych i średnich firm z podpisem prezydenta

Dzięki podpisanej przez prezydenta ustawie firmy będą mogły otrzymywać gwarancje i poręczenia na ok. 9 mld. zł rocznie. Utworzony zostanie Państwowy Fundusz Gwarancyjny.

Czym grozi kłamliwy opis towaru na Allegro?

Czym grozi kłamliwy opis towaru na Allegro? Wysoką grzywną, jak miała szansę przekonać się na własnej skórze spółka Multi-Import z Białegostoku. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na spółkę ponad 15 tys. zł kar za kłamliwy opis oferowanego na Allegro towaru.

REKLAMA

W jaki sposób dochodzić swych praw, gdy nowo zakupiony towar psuje się albo ma wady

Po raz trzeci ruszyła kampania „Masz prawo”. Tym razem miejski rzecznik konsumentów w Warszawie podpowiada co można zrobić gdy odkryliśmy wady nowo zakupionego towaru, których w chwili zakupu nie było widać. Można wybrać między gwarancją a rękojmią.

Reklamacja obuwia

Obuwie można zareklamować na podstawie niezgodności towaru z umową u sprzedawcy lub u producenta. Taka niezgodność może się pojawić np. gdy okaże się, że but jest uszkodzony. Reklamację można złożyć na dwóch podstawach: gwarancji producenta lub rękojmi za wady towar

Gwarancje de minimis uzyskasz także w 2017 r.

Ministerstwo Finansów poinformowało o przedłużeniu o 1 rok programu gwarancji de minimis. Po nowelizacji rozporządzenia w sprawie udzielania przez Bank Gospodarstwa Krajowego pomocy de minimis w formie gwarancji spłaty kredytów program ten wygaśnie 31 grudnia 2017 r.

Uzyskanie nieodpłatnej gwarancji zabezpieczającej wykonanie zobowiązań jest przychodem podatkowym

Czy w przypadku skorzystania przez podatnika z nieodpłatnej gwarancji uzyskuje on nieodpłatne świadczenie, a jeżeli tak, to czy wtedy podatnik uzyskuje opodatkowany przychód?

REKLAMA

Gwarancje kredytowe na wdrażanie innowacji dla małych firm

Do 31 grudnia 2016 r. mikro-, małe i średnie firmy mogą się ubiegać o gwarancje kredytowe na wdrażanie innowacji. Budżet programu wynosi 250 mln zł, co pozwoli na uruchomienie kredytów w wysokości blisko 420 mln zł. Tego typu instrumenty będą się cieszyć coraz większym zainteresowaniem przedsiębiorstw. W Europie Zachodniej około 15 kredytów na 100 jest udzielanych z poręczeniem czy gwarancją. W Polsce ich udział jest znacznie niższy.

Zobowiązania gwarancyjne w orzecznictwie SN

W obrocie gospodarczym bardzo często sięga się po konstrukcję świadczenia przez osobę trzecią (art. 391 k.c.), jako swoistą gwarancję uzyskania efektu w postaci określonego zachowania się osoby trzeciej, nie będącej stroną umowy (np. małżonków lub dzieci składającego oświadczenie).

Powakacyjne reklamacje - jak i kiedy?

Co zrobić, gdy w czasie wakacji zagubiliśmy bagaż, a wybrany obiekt nie spełniał wymogów czterogwiazdkowego hotelu? Pamiętajmy, że w wielu przypadkach przysługuje nam reklamacja.

Za co można stracić gwarancję na samochód?

Za co można stracić gwarancję na samochód? Przyczyn cofnięcia gwarancji przez producenta pojazdu może być wiele. Firmy motoryzacyjne kształtują jej warunki dowolnie. I mają do tego prawo.

Rękojmia czy gwarancja?

Rękojmia czy gwarancja - czym różnią się te instytucje prawne? Z jakich uprawnień rzeczywiście korzystamy, gdy coś się zepsuje?

Niewykorzystana rezerwa na naprawy gwarancyjne w księgach rachunkowych

Spółka z o.o. produkuje wyroby gotowe. W 2014 r. utworzyła rezerwę na naprawy gwarancyjne. Na dzień bilansowy 31 grudnia 2015 r. okazało się, że wartość wszystkich napraw była mniejsza niż utworzona rezerwa. Czy niewykorzystaną rezerwę należy odpisać w ciężar pozostałych przychodów operacyjnych?

Przedłuż sobie gwarancję na instalację LPG marki STAG!

Właściciele aut z instalacją LPG marki STAG mogą wydłużyć jej gwarancję. Jeśli spełnia ona określone warunki to nawet jeśli jest używana będzie mogła zostać objęta opieką gwaranta nawet o 5 lat dłużej.

Jak rozliczyć koszty gwarancji w podatku VAT

Nasza Spółka nabyła wysoko-wyspecjalizowane maszyny budowlane. Na każdą z maszyn została udzielona gwarancja. W umowie zawarto zapis, że sprzedawca zobowiązany jest do pokrycia niezbędnych i udokumentowanych kosztów poniesionych przez naszą Spółkę (jako nabywcę) związanych z usunięciem wad dotyczących ww. maszyn (objętych gwarancją). Nie będziemy zwracać maszyn do naprawy. Usuwanie ewentualnych usterek będzie po naszej stronie jako nabywcy. Sprzedawca zwróci nam natomiast koszty napraw.

Polski a europejski konsument - gwarancja i reklamacja

Czy polski konsument rożni się od tego zagranicznego swoimi prawami w obszarze gwarancji i reklamacji? Informacje na ten temat można znaleźć w raporcie Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net) „Warranty are they worth money?”.

Gwarancja komercyjna, niezgodność towaru z umową w UE

Każdemu konsumentowi w Unii Europejskiej przysługuje prawo do dochodzenia swoich praw od sprzedawcy. Co w przypadku, gdy sprzedawca zaproponuje gwarancję za opłatą lub gdy towar jest niezgodny z umową?

Zwrot przecenionego towaru

Możliwość zwrotu przecenionego towaru, kupionego na wyprzedaży w sklepie stacjonarnym zależy wyłącznie od dobrej woli sprzedawcy. Przeceniony towar podlega jednak, w ciągu dwóch lat, reklamacji. Czy możliwy jest zwrot przecenionego towaru kupionego przez Internet?

Kryteria oceny ofert według nowych przepisów PzP

Nowelizacja przepisów prawa zamówień publicznych wprowadziła nowe kryteria oceny ofert, z których mogą korzystać zamawiający. Należą do nich oczywiście cena, ale również termin realizacji zamówienia czy też warunki gwarancji. Z których kryteriów najczęściej korzystają zamawiający?

Klauzula złożenia żądania zapłaty kwoty wadium do gwaranta

Klauzula złożenia żądania zapłaty kwoty wadium do gwaranta - banku za pośrednictwem banku prowadzącego rachunek bankowy zamawiającego, który potwierdzi, że podpisy w oryginale widniejące na żądaniu zapłaty zostały złożone przez osoby uprawnione do reprezentowania Zamawiającego jest jedynie formą weryfikacji osób zgłaszających roszczenie, która nie odbiera gwarancji cech bezwarunkowości, nieodwołalności i płatności na pierwsze żądanie.

Jak zwrócić świąteczny prezent? – zmiana przepisów

W okresie Świąt Bożego Narodzenia niektórych z nas ogarnia zakupowa gorączka. Co zrobić, gdy prezent się nie spodoba i będzie trzeba go zwrócić? Te święta będą wyjątkowe, bowiem w ich trakcie zmienią się przepisy, które uregulują na nowo kwestie zwrotu prezentów.

Gwarancja i rękojmia na towary kupione na bazarze

Bazary cieszą się nadal dużą popularnością. Oprócz warzyw i owoców często można kupić tam przedmioty codziennego użytku. Czy towar kupiony na bazarze można reklamować?

Czy warto przedłużać okres gwarancji?

Przedsiębiorcy oferują odpłatne przedłużenie okresu gwarancji chroniącego sprzedawane towary. Czy takie przedłużenie gwarancji jest opłacalne?

Gwarancje na towary w Unii Europejskiej

W Unii Europejskiej konsument ma prawo do dwuletniej gwarancji na towar, zakupiony od przedsiębiorcy. W niektórych państwach członkowskich można udzielić gwarancji na dłuższy okres.

Naprawić poza ASO i nie stracić gwarancji

Prawo dopuszcza serwisowanie samochodu poza autoryzowaną stacją obsługi i nie przewiduje za to utraty gwarancji. Jednak, żeby zachować prawo do bezpłatnych napraw w ASO, warsztat nieautoryzowany musi spełniać określone wymogi.

Zgoda na dodatkową płatność przy zakupach przez Internet

Zakupy przez Internet to coraz powszechniejsza forma realizowania transakcji wybierana przez konsumentów. Kupowanie produktów czy korzystanie z usług wiąże się z dokonaniem czynności prawnej, a mianowicie zawarcia odpowiedniej umowy. Często prócz określonej zapłaty zasadniczej mamy do czynienia z tzw. opłatami dodatkowymi. Pojawia się zatem pytanie: czy dokonując zakupu przez Internet możemy nie zgodzić się na dodatkową płatność?

Różnice między gwarancją a rękojmią

Prawo przewiduje dwa instrumenty ochrony uprawnień przysługujących kupującemu w przypadku, gdy zakupiona przez niego rzecz ma jakieś wady. Zarówno rękojmia, jak i gwarancja mają służyć dochodzeniu roszczeń od sprzedawcy. Czym różnią się od siebie te dwie instytucje?

Nowe zasady informowania o cenach

Nowe zasady informowania o cenach towarów i usług to efekt nowelizacji ustawy, która wchodzi w życie 25 lipca 2014 roku. Nowe zasady polegają na zmniejszeniu wymogów dotyczących oznaczania produktów oraz wprowadzeniu kar za niedopełnienie obowiązków.

Zmiany w pomocy de minimis

Od 1lipca 2014 r. weszły w życie zmiany dotyczące udzielania przedsiębiorstwom gwarancji de minimis. Wprowadzone zostały rozporządzeniem Komisji Europejskiej 1407/2013/UE z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o Funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis.

Prawa konsumentów – na nowych zasadach

Od grudnia 2014 roku zaczną obowiązywać na polskim rynku nowe prawa konsumentów, także tych kupujących w sieci. Nowe zasady zakładają, że właściciele sklepów internetowych będą informować klientów o przysługujących im prawach. Wprowadzenie zmian jest efektem implementacji unijnej dyrektywy.

Czy naprawa przedłuża okres gwarancji?

Naprawa podczas trwania okresu gwarancji przedłuża okres jej trwania. W tym okresie nabywca ma prawo żądać bezpłatnego usunięcia wady rzeczy, bądź dostarczenia towaru bez wad. O ile przedłużana jest gwarancja w przypadku naprawy towaru?

Jak bezpiecznie zrobić zakupy grupowe?

Zakupy internetowe cieszą się ciągle niemalejącą popularnością. Ze względu na atrakcyjne oferty cenowe klienci chętnie decydują się na zakupy grupowe. Jakie prawa przysługują im w związku z wyborem specyficznej formy sprzedaży, jaką są zakupy grupowe?

Odstąpienie od umowy – zmiany w 2014 r.

W 2014 roku, na skutek wejścia w życie ustawy o prawach konsumenta, zmianie ulegną zasady odstąpienia od umowy. Główna zmiana dotyczy wydłużenia terminu – do 14 dni, w niektórych przypadkach nawet do 12 miesięcy - na odstąpienie od umowy.

Cztery lata gwarancji w SEAT

SEAT próbuje odzyskać dobrą pozycję na polskim rynku i po wprowadzeniu do sprzedaży cieszącego się zainteresowaniem kompaktowego Leona, hiszpańska marka oferuje czteroletnią gwarancję na wszystkie modele, które są w ofercie.

Jak skutecznie zwrócić towar kupiony przez Internet?

Zakupy przez Internet cieszą się niemalejąca popularnością. Jedną z niewątpliwych zalet zakupów internetowych jest możliwość dokonania zwrotu towaru. Po wejściu w życie Dyrektywy Parlamentu Europejskiego UE 2011/83/UE możemy mieć na to aż 12 miesięcy. Jakie więc warunki należy spełnić, by skutecznie zwrócić towar zakupiony przez Internet?

E-handel nowe regulacje

Zmiany proponowane w e-handlu wynikają z konieczności wdrożenia dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/83/UE. E-handel, czyli zakupy dokonywane za pośrednictwem sieci internetowej, przewidują możliwość zwrotu towaru w ciągu 14 dni od jego otrzymania. Jakie inne uprawnienia ma konsument korzystający z e-handlu?

Jak zwrócić towar kupiony na aukcji? - dyskusja z forum

Aukcja internetowa stanowi jedną z form sprzedaży towarów za pośrednictwem sieci. Charakteryzuje się ustalaniem przez nabywców, poprzez licytację, ceny oferowanego towaru. Prawo do dokonania zakupu przysługuje podmiotowi, który wylicytował najwyższą kwotę. Czy mamy możliwość zwrotu towaru kupionego na aukcji internetowej?

Używane auto z certyfikatem DEKRA - sprawne i pewne

Kupno używanego samochodu posiadającego certyfikat DEKRA to sposób na nabycie pojazdu w dobrym stanie technicznym. Zobacz co gwarantuje ten certyfikat na przykładzie aut z programu "Ford Używane".

KNF ostrzega przed ryzykiem związanym z zakupami przez Internet

Urząd Komisji Nadzoru Finansowego (UKNF) wydał ostrzeżenie przed dopuszczaniem pośredników do rachunku bankowego w płatnościach internetowych, z którym mamy do czynienia wielokrotnie, choćby płacąc za zakupy w Internecie. UKNF zwraca uwagę przede wszystkim na ryzyko związane z podawaniem danych umożliwiających logowanie do rachunku bankowego, zlecanie przelewów oraz pobieranie historii rachunku podmiotom innym niż bank, w którym prowadzony jest dany rachunek.

Zakupy internetowe - rękojmia

Czy podczas zakupów internetowych sprzedawcy powinni udzielać rękojmi? Okazuje się, że tak. Ponadto praw konsumenta podczas zakupów on-line jest znacznie więcej.

Gwarancja bankowa jako forma zabezpieczenia wierzytelności

Gwarancja bankowa jest jedną z coraz częściej stosowanych w praktyce form zabezpieczenia wierzytelności. Rosnące zainteresowanie gwarancją bankową wynika z faktu, że jest ona jedną z najbezpieczniejszych form osobistego zabezpieczenia wierzytelności, stosowaną na wypadek niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania przez dłużnika.

PayPal koniecznym narzędziem płatności internetowych?

System Pay Pal został stworzony, aby umożliwić komfortowe dokonywanie i odbieranie płatności online. Oferuje klientom indywidualnym i firmom nowoczesne rozwiązania płatnicze. Jest wyjątkowo łatwy w obsłudze i całkowicie bezpieczny. Na całym świecie liczba aktywnych kont w systemie przekroczyła już 100 milionów. Jak zdobywa się takie zaufanie?

O czym warto pamiętać, kupując prezent w internecie?

Jakie prawa przysługują kupującym poprzez internet? Czy jest możliwość zwrotu towaru zakupionego przez internet? Co należy wiedzieć o internetowych zakupach?

Bezpieczne zakupy w sieci

Policja apeluje, aby kupując w sieci zachować zdrowy rozsądek i podstawowe środki ostrożności. W przypadku oszustwa powinniśmy niezwłocznie zadzwonić na Policję.

Reklamacje i zwroty prezentów

Czym się różni reklamacja od zwrotu towaru? Poznaj swoje prawa i wynikające z nich możliwości przed zakupem świątecznych prezentów.

Prawa kupującego samochód używany

Należy pamiętać, że osoba kupująca samochód używany ma szereg uprawnień chroniących jej interesy. Na co przy zakupie samochodu zwrócić szczególną uwagę? Czy za wady samochodu odpowiada sprzedający?

Zakupy w Internecie - odstąpienie od umowy

Konsument, dokonujący zakupów w Internecie, może odstąpić od umowy w terminie dziesięciodniowym. Jak tego dokonać?

Pozew zbiorowy za zakupy grupowe

Klienci jednego ze sklepów internetowych oferujących zniżki nawet do 80 procent szykują pozew zbiorowy.

Bądź świadomym konsumentem

Świadomy konsument zna swoje prawa i obowiązki. Jak powinien z nich korzystać, żeby zakupy, których dokonuje były satysfakcjonujące?

REKLAMA