REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Ochrona konkurencji, Usługi telekomunikacyjne

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Problemy z usługami telekomunikacyjnymi

Jak wynika z danych warszawskiego rzecznika konsumentów, najwięcej kłopotów przysparzają konsumentom sprawy telekomunikacyjne. W 2008 r. stanowiły one prawie 1/5 wszystkich porad udzielonych przez stołecznego rzecznika.

Konkurs na najlepsze teksty o ochronie konkurencji i konsumentów

Prezes UOKiK wraz z Centrum im. Adama Smitha, Stowarzyszeniem Dziennikarzy Polskich oraz Instytutem Dziennikarstwa UW zaprasza przedstawicieli mediów do udziału w konkursie „Libertas et Auxilium”. Laureaci nagród otrzymają 10 tys. złotych brutto.

Kara za nieterminowe dostarczanie rachunków

Decyzją Prezesa UOKiK Poczta Polska oraz niektórzy operatorzy telekomunikacyjni ukarani zostali na łączną kwotę ok. 14 mln zł. We wszystkich przypadkach zakwestionowano praktyki naruszające interesy konsumentów.

Pułapki w umowach telekomunikacyjnych

Z danych Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wynika, że każdy sprawdzony przez Urząd operator telefonii stacjonarnej zawiera niekorzystne umowy z konsumentami.

REKLAMA

TP S.A. znowu ukarana

Sąd utrzymał decyzję Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w sprawie nałożenia 2 milionowej kary na Telekomunikację Polską S.A. Sprawa dotyczyła wyłączenia w Białymstoku centrali, która obsługuje połączenia alarmowe: 112, 999, 998, 997.  

Nie można ograniczać dostępu innym operatorom telekomunikacyjnym

Niezgodne z prawem jest uniemożliwianie świadczenia usług telekomunikacyjnych na obszarze danej nieruchomości. Takie działanie zostało zakwestionowane przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, która nakazała zmianę tych praktyk.

Telefonia komórkowa wśród najmłodszych

Gwałtownie rozwijające się media elektroniczne są bez wątpienia wielkim ułatwieniem i pomocą, również dla dzieci. Mogą jednak nieść ze sobą pewne zagrożenia. Jednym z najbardziej dynamicznych i coraz bardziej popularnych segmentów usług świadczonych drogą elektroniczną stają się produkty telefonii komórkowej. Takie usługi, jak oferowane przez Internet na komórkę dzwonki, tapety lub gry Java, mogą stać się źródłem potencjalnych problemów dla najmłodszych konsumentów.

Co to jest roaming

Za parę dni wyjeżdżam do Francji. Będzie to mój pierwszy wyjazd za granicę i jednocześnie pierwszy raz będę korzystał z telefonu komórkowego poza naszymi granicami. Chciałabym się  dowiedzieć czym tak naprawdę jest roaming?

REKLAMA

Co to jest usługa powszechna

Usługa powszechna to najprościej ujmując cały pakiet usług telekomunikacyjnych, które są dostępne dla wszystkich użytkowników telefonii stacjonarnej. Usługa powszechna powinna charakteryzować się dobrą jakością świadczonych usług oraz odpowiednią, nie za wysoka ceną.

Zwróć uwagę na regulamin świadczenia usług

Bardzo ważnym elementem umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych jest dołączony do niej regulamin. Uważne i precyzyjne przeczytanie go gwarantuje nam pełna informacje o sposobie wykonywania usługi przez operatora telekomunikacyjnego.

Umowa o świadczenie usług telekomunikacyjnych

Świadczenie usług telekomunikacyjnych polega przede wszystkim na przekazywani sygnałów w sieci telekomunikacyjnej, czyli: wykonywanie i odbieranie połączeń telefonicznych, korzystanie z sieci kablowych oraz usługi dostępu do Internetu. Przepisy jasno wskazują co powinno znajdować się umowie.

Przedsiębiorca telekomunikacyjny

Usługa telekomunikacyjna

Co zrobić gdy nie można dzwonić

Ostatnio w naszym bloku przez 3 dni nie działał telefon. Poniosłam z tego tytułu znaczące koszty - musiałam dzwonić z telefonów komórkowych. Rachunek za 3 dni wyniósł dwa razy więcej niż zazwyczaj (u operatora stacjonarnego miałam wykupiony korzystny abonament). Oczywiście przez pierwszy dzień nie zostałam poinformowana o awarii. Czy operator może ponieść jakieś konsekwencje?

Co zrobić gdy nie można dzwonić?

Ostatnio w naszym bloku przez 3 dni nie działał telefon. Poniosłam z tego tytułu znaczące koszty - musiałam dzwonić z telefonów komórkowych. Rachunek za 3 dni wyniósł dwa razy więcej niż zazwyczaj (u operatora stacjonarnego miałam wykupiony korzystny abonament). Oczywiście przez pierwszy dzień nie zostałam poinformowana o awarii. Czy operator może ponieść jakieś konsekwencje?

W jakim terminie operator telekomunikacyjny powinien odpowiedzieć na reklamację

Operator telekomunikacyjny po otrzymaniu reklamacji od konsumenta ma obowiązek odpowiedzieć na nią. Ważne jest również to w jakim czasie tego dokona. Przepisy wskazują, że powinno to nastąpić w ciągu 30 dni od momentu jej złożenia.

Rynek telekomunikacyjny

Czy rynek usług telekomunikacyjnych nadal zdominowany jest przez monopolistę? Czy istnieje konkurencja i czy ma ona wpływ na pozycję konsumentów? Jakie praktyki  stosują przedsiębiorstwa? Przeczytaj i sprawdź.

Reklamacja usługi telekomunikacyjnej

Trudno jest dzisiaj wyobrazić sobie świat bez telefonów komórkowych, a tym bardziej jakikolwiek dom bez telefonu stacjonarnego. Lecz mimo, iż są to tak powszechne usługi nadal bywają wykonywane przez operatorów w sposób nieprawidłowy. Jakie uprawnienia nam przysługują jeśli nagle nasz telefon nie będzie chciał dzwonić?

Co powinna zawierać reklamacja usługi telekomunikacyjnej

Jeżeli operator telekomunikacyjny nie wykonał usługi albo wykonał ją w sposób nienależyty, to można złożyć do niego reklamacje. Pismo reklamacyjne może być złożone zarówno pisemnie, ustnie do protokołu, jak i telefonicznie do biura obsługi klienta albo w formie elektronicznej.

Konsumenci na rynku energetycznym i telekomunikacyjnym

W ostatnich dniach odbyła się debata zorganizowana przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich oraz Centrum Komunikacji Medialnej poświęcona sytuacji konsumentów na rynku telekomunikacyjnym oraz energetycznym. Przedmiotem dyskusji było m.in. przedstawienie bieżących problemów obu rynków regulowanych.

Sąd polubowny przy Prezesie Urzędu Komunikacji Elektronicznej

Sąd polubowny przy Prezesie Urzędu Komunikacji Elektronicznej rozpatruje spory między konsumentami a operatorami, w sprawach telekomunikacyjnych i pocztowych. Dowiedz się jakie dokładnie ma on kompetencje.

Ograniczenie odpowiedzialności operatora

Umowy z operatorem o dostęp do Internetu często zawierają pewne pułapki. Najczęściej dotyczą one swobodnej interpretacji umowy tylko przez przedsiębiorcę albo ograniczenie w dochodzeniu odszkodowania za przerwy w usłudze.

Obowiązek zawierania umów o usługę telefoniczną

Obowiązek zawierania umów z konsumentami o przyłączenie do sieci telefonicznej ciąży na operatorze o znacznej pozycji rynkowej w zakresie świadczenia tych usług na obszarze województwa(za takiego uznawana jest m. in. TP S.A.).

REKLAMA