REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Konsumenci na rynku energetycznym i telekomunikacyjnym

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Anna Śmigulska
Do najczęstszych problemów z jakimi zmagają się konsumenci na rynku energetycznym i telekomunikacyjnym zaliczono przede wszystkim oszustwa sprzedażowe.
Do najczęstszych problemów z jakimi zmagają się konsumenci na rynku energetycznym i telekomunikacyjnym zaliczono przede wszystkim oszustwa sprzedażowe.

REKLAMA

REKLAMA

W ostatnich dniach odbyła się debata zorganizowana przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich oraz Centrum Komunikacji Medialnej poświęcona sytuacji konsumentów na rynku telekomunikacyjnym oraz energetycznym. Przedmiotem dyskusji było m.in. przedstawienie bieżących problemów obu rynków regulowanych.

Moderatorem debaty była Prezes Stowarzyszenia Konsumentów Polskich - Grażyna Rokicka, a uczestnikami dyskusji byli zarówno Prezes Urzędu Regulacji Energetyki, przedstawiciel Urzędu Komunikacji Elektronicznej oraz reprezentanci przedsiębiorstw branżowych.

REKLAMA

Jedna z części debaty dotyczyła praktyk, jakie mają lub miały miejsce podczas procesu liberalizacji rynków regulowanych.

Do najczęstszych problemów z jakimi zmagają się konsumenci na rynku energetycznym i telekomunikacyjnym zaliczono przede wszystkim:

  • oszustwa sprzedażowe: niejasne i nieprecyzyjne umowy, brak dokładnych informacji o kosztach usługi, wprowadzanie klientów w błąd;
  • wysokość oraz przejrzystość rachunków: konsumenci mają trudności z ich prawidłowym odczytaniem i nie zawsze wiedzą za co dokładnie płacą;
  • błędy w systemie lub pomyłki pracownika firmy;
  • nieterminowe dostarczanie rachunków do konsumentów;
  • niska jakość usług: nie podłączanie usług w terminie, przerwy w dostawie energii, zaniżony transfer danych;
  • brak odpowiedniego systemu załatwiania i przyjmowania skarg oraz reklamacji: np. nie działająca infolinia przeznaczona dla konsumentów;

Co należałoby zmienić?

Przedstawiciele urzędów regulacji zwracali również uwagę na to, że brak jest skutecznych instrumentów prawnych, dzięki którym obowiązki przedsiębiorców i ochrona konsumentów byłyby bardziej przestrzegane.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Konsumenci często nie posiadają podstawowych informacji o swoich prawach. Jeżeli istnieje już powszechna świadomość o tym, że rynek energii został uwolniony i teraz każdy może sam wybrać swojego dostawcę energii, to niestety nie wiadomo już jak to zrobić. Dlatego też potrzebna jest edukacja konsumencka.

Dobrym pomysłem na poprawę jakości i standardów wykonywanych usług mogłoby być wprowadzenie kodeksu dobrych praktyk. Podobne rozwiązanie funkcjonuje np. na rynku nieruchomości.

Zadaj pytanie: Forum

Zobacz serwis: Prawa konsumenta

Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Prawo
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Po jakim czasie nie można odwołać darowizny?

Termin na odwołanie przekazanej darowizny jest dość krótki. Od czego zależy? Kiedy jest możliwe odwołanie darowizny?

Kiedy złożenie przysięgi przez nowo wybranego prezydenta RP? [WYBORY 2025]

Zgodnie z art. 128 Konstytucji, kadencja prezydenta RP rozpoczyna się w dniu objęcia przez niego urzędu. Pytanie brzmi: co to dokładnie oznacza i kiedy ten moment następuje? Kto stwierdza ważność wyborów na prezydenta RP?

Tusk obiecuje: Kwota wolna wzrośnie do 60 tys. zł, ale nie w tym roku

Premier Donald Tusk nie owija w bawełnę: podniesienie kwoty wolnej od podatku to jego priorytet, ale w 2025 roku Polacy nie mają na co liczyć. „To moja twarda obietnica – zrealizuję ją w tej kadencji” – zapowiada. Warunek? Deficyt musi trzymać się w ryzach, bo inaczej grozi nam utrata miliardów z UE.

Tydzień, maksymalnie dwa. Wielu pracowników nie czeka dłużej na wynik rekrutacji

6 na 10 badanych pracowników fizycznych deklaruje, iż maksymalny czas rekrutacji, jakiego oczekują od potencjalnego pracodawcy, to dwa tygodnie. Tak wynika z badania „Rynek pracowników fizycznych”, przeprowadzonego na zlecenie serwisu Pracuj.pl.

REKLAMA

Obniżenie wieku emerytalnego dla kolejnej grupy zawodowej już w 2026 r.? Resort pracy daje minus Senatorom [PROJEKT]

Trwają prace nad obniżeniem wieku emerytalnego dla kolejnej grupy zawodowej. Chodzi o projekt nowelizacji o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych oraz ustawy o emeryturach pomostowych wniesiony przez senatorów 18 grudnia 2024 r. Projekt trafił do sejmu na początku maja 2025 r.

Specjalny dodatek z ZUS trafił do 133,6 tys. osób w Polsce. Sprawdź konto

Specjalny dodatek z ZUS trafił do 133,6 tys. osób w Polsce. Warto zweryfikować swoje konto, ponieważ w wielu przypadkach ZUS wypłacił świadczenie automatycznie, bez składania wniosku. Wielu osobom należą się bowiem z urzędu dodatkowe pieniądze i to nie miało, bo z wyrównaniem od stycznia i z uwzględnieniem marcowej waloryzacji.

Zmiany w e-ZLA już od 15 czerwca 2025 r. Zwolnienia lekarskie będą wyłącznie akceptowane w protokole HTTP/1.1

Od 15 czerwca 2025 r. Zakład Ubezpieczeń Społecznych wymusi korzystanie wyłącznie z protokołu HTTP/1.1 przy przesyłaniu elektronicznych zwolnień lekarskich (e-ZLA). O co chodzi z tą zmianą techniczną? ZUS odpowiada: Pacjenci mogą czuć się spokojnie.

Niemcy ujawnili ilu mają migrantów. To już ponad jedna czwarta mieszkańców

Ilu migrantów jest u naszego zachodniego sąsiada? Z danych ujawnionych przez Federalny Urząd Statystyczny wynika, że ubiegłym roku w Niemczech mieszkało około 21,2 miliona osób z historią migracji. A zatem jest to już ponad jedna czwarta mieszkańców Niemiec.

REKLAMA

Pokaźne zyski z PPK: 135-181 % przez ponad 5 lat. Jak sprawdzić stan rachunku PPK? Wypłacić można zawsze ale przed 60 urodzinami są potrącenia

Zysk statystycznego uczestnika PPK od grudnia 2019 roku do kwietnia 2025 r. wyniósł 135-181 proc. - biorąc pod uwagę kwoty, które uczestnik sam wpłacił. Taka informacja została podana w opublikowanym 21 maja 2025 r. nr 5 (43) biuletynu miesięcznego Pracowniczych Planów Kapitałowych.

Debata Trzaskowski – Nawrocki [RELACJA NA ŻYWO]

Debata między kandydatem Koalicji Obywatelskiej Rafałem Trzaskowskim a popieranym przez Prawo i Sprawiedliwość Karolem Nawrockim. Relacja na żywo.

REKLAMA