REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Co powinna zawierać reklamacja usługi telekomunikacyjnej

Anna Śmigulska
Jeżeli pismo reklamacyjne zawiera braki, to operator albo osoba upoważniona do przyjmowania reklamacji zobowiązana jest poinformować o konieczności jego uzupełnienia w terminie 7 dni.
Jeżeli pismo reklamacyjne zawiera braki, to operator albo osoba upoważniona do przyjmowania reklamacji zobowiązana jest poinformować o konieczności jego uzupełnienia w terminie 7 dni.

REKLAMA

REKLAMA

Jeżeli operator telekomunikacyjny nie wykonał usługi albo wykonał ją w sposób nienależyty, to można złożyć do niego reklamacje. Pismo reklamacyjne może być złożone zarówno pisemnie, ustnie do protokołu, jak i telefonicznie do biura obsługi klienta albo w formie elektronicznej.

Konsumentowi przysługuje prawo składania reklamacji do operatora w kilku przypadkach:

REKLAMA

  • operator nieprawidłowo obliczył należność za usługę telekomunikacyjną.

Jeżeli konsument decyduje się na złożenie reklamacji w formie pisemnej to należy pamiętać o niezbędnych elementach, które pismo powinno zawierać.

W reklamacji powinno zamieścić się dane dotyczące:

  • imienia i nazwiska oraz adres zamieszkania użytkownika,
  • określenia przedmiotu reklamacji oraz reklamowanego okresu,
  • wskazania okoliczności, ze względu na które konsument składa reklamacje,
  • numeru przydzielonego reklamującemu, którego dotyczy reklamacja, numeru ewidencyjnego nadanego rpzez operatora lub adres miejsca zakończenia sieci,
  • datę zawarcia umowy oraz termin rozpoczęcia usługi, jeśli reklamacja dotyczy niedotrzymania tego terminu,
  • wysokości odszkodowania, w przypadku gdy konsument żąda ich wypłaty,
  • numer konta bankowego lub adres, gdzie ma być wypłacone odszkodowanie albo wniosek o zaliczenie tych należności na poczet przyszłych płatności,
  • podpis reklamującego.

Jeżeli pismo reklamacyjne będzie zawierało jakieś braki, to operator albo osoba upoważniona do przyjmowania reklamacji zobowiązana jest poinformować konsumenta o konieczności jej uzupełnienia. Reklamujący ma 7 dni na uzupełnienie braków. Jeżeli tego nie uczyni w tym terminie, operator telekomunikacyjny nie musi rozpatrywać pisma.

ZOBACZ PRZYKŁAD

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Reklamacja przez telefon

REKLAMA

Konsument może również złożyć reklamacje w innej formie. Dopuszczalne jest złożenie reklamacji telefonicznie, ustnie do protokołu w Biurze Obsługi Klienta albo za pomocą innych środków porozumiewania się na odległość, w tym drogą elektroniczną.

Osoba, która złożyła reklamacje do operatora powinna otrzymać potwierdzenie jej przyjęcia przez dostawcę usług w terminie 14 dni od momentu złożenia pisma. Chyba, że przedsiębiorca w tym czasie udzieli odpowiedzi na reklamacje.

Zobacz również: Umowa o świadczenie usług telekomunikacyjnych

Reklamacje należy złożyć w terminie 12 miesięcy od ostatniego dnia okresu rozliczeniowego.

W dniu 23 lipca nastąpiła przerwa w świadczeniu. Konsument nie mógł wykonywać żadnych telefonów, nikt nie mógł się też do niego dodzwonić. Kiedy można złożyć reklamacje?                                                                                                                                                       Jeżeli okres rozliczeniowy przypada na 31 lipiec, to reklamacje należy złożyć ciągu 12 miesięcy licząc od ostatniego dnia lipca.

inforCMS
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Wynagrodzenie minimalne 2023 [quiz]
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/15
Kiedy będą miały miejsce podwyżki minimalnego wynagrodzenia w 2023 roku?
od 1 stycznia i od 1 lipca
od 1 stycznia i od 1 czerwca
od 1 lutego i od 1 lipca
Następne
Prawo
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Do kiedy trzeba wystawić oceny za pierwszy semestr roku szkolnego 2024/2025? Niektórzy poznają proponowane przed świętami, a inni nie

Kiedy rodzice i uczniowie poznają oceny za pierwszy semestr nauki? Niektórzy myślą o tym już przed świętami, bo w dziennikach elektronicznych pojawiają się pierwszy oceny proponowane. Jednak nie każdy dowie się tak szybko, jak poszło dziecku. Czy termin ferii zimowych ma z tym coś wspólnego?

Magdalena Biejat kandydatką na prezydenta RP. Lewica zdecydowała

Magdalena Biejat, Wicemarszałkini Senatu, została ogłoszona kandydatką na prezydenta RP. Taką decyzję podjęła dzisiaj Rada Krajowa Nowej Lewicy. Kim jest Magdalena Biejat i wygląda jej dotychczasowa droga polityczna?

Maksymalna dopuszczalna temperatura w pracy i minimalna dopuszczalna temperatura w pracy. Szykują się zmiany!

Maksymalna dopuszczalna temperatura w pracy i minimalna dopuszczalna temperatura w pracy. Szykują się zmiany! Jaka jest minimalna dopuszczalna temperatura w pracy? Nad jakimi zmianami pracuje resort rodziny i pracy?

Rekomendacja MRPiPS: wyższa waloryzację emerytur i rent. Wskaźnik inflacji +50 proc. realnego wzrostu przeciętnej płacy? Od kiedy?

Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej Agnieszka Dziemianowicz-Bąk, zarekomendowała wyższą waloryzację emerytur i rent. Zgodnie z tą rekomendacją wskaźnik waloryzacji miałby wynieść więcej niż obecnie ustalony (wskaźnik inflacji w poprzednim roku powiększony o co najmniej 20% realnego wzrostu przeciętnego wynagrodzenia w poprzednim roku kalendarzowym). Symulacja przygotowana przez MRPiPS pokazuje, że przy uwzględnieniu 50 proc. realnego wzrostu przeciętnego wynagrodzenia zamiast 20 proc., wskaźnik waloryzacji w 2025 roku wyniósłby 8,55 proc. zamiast 5,82 proc.

REKLAMA

Nawet 2400 zł w ramach bonu energetycznego w 2025 r.? Znamy szczegóły – dla kogo i na jakich warunkach

W dniu 12 grudnia 2024 r., na ręce Marszałka Sejmu, został złożony poselski projekt ustawy o zmianie ustawy o środkach nadzwyczajnych mających na celu ograniczenie wysokości cen energii elektrycznej oraz wsparciu niektórych odbiorców w latach 2023-2025 oraz niektórych innych ustaw, który zakłada wydłużenie bonu energetycznego na 2025 r., dwukrotne zwiększenie jego wysokości i podwyższenie progu dochodowego uprawniającego do jego otrzymania.

Zachowek po zmianach. Można obniżyć? [PORADA]

Nowe przepisy umożliwiają obniżenie wysokości zachowku, ale tylko w wyjątkowych sytuacjach. Sąd w takich przypadkach weźmie pod uwagę sytuację osobistą i majątkową uprawnionego do zachowku oraz obowiązanego do zaspokojenia tego roszczenia.

10 propozycji MEN: Nagroda jubileuszowa, świadczenia kompensacyjne, doraźne zastępstwa, odprawy emerytalne i rentowe, studia podyplomowe, pensum

MEN akceptuje 10 propozycji nauczycieli. Dotyczą takich zagadnień jak: nagroda jubileuszowa, świadczenia kompensacyjne, doraźne zastępstwa, odprawy emerytalne i rentowe, studia podyplomowe, pensum

7 zasiłków, które można dostać w 2025 r. i 2026 r.

7 zasiłków, które można dostać w 2025 r. i 2026 r.: zasiłek macierzyński, zasiłek opiekuńczy, zasiłek wyrównawczy, zasiłek chorobowy, świadczenie rehabilitacyjne,  zasiłek pogrzebowy, zasiłek pielęgnacyjny.

REKLAMA

Tyle pracownicy zarobią w święta 2024. Praca w Boże Narodzenie może się opłacać. Sprawdź, co można zyskać

Praca w dni wolne i święta jest dopuszczalna tylko wyjątkowo. Istnieją jednak pracownicy, którzy chętnie pracują w tym okresie, bo w zamian zyskują dni wolne w innym, dogodnym dla nich terminie lub dodatek do wynagrodzenia. Ile dokładnie można zarobić?

Rynek pracy do 2027 r.: Gdzie jest największe ryzyko utraty pracy? Co czeka pracowników i jak się przygotować na przyszłość?

Zawody, które znamy, zmieniają się na naszych oczach. Automatyzacja i sztuczna inteligencja wypierają część profesji, ale jednocześnie tworzą przestrzeń dla zupełnie nowych specjalizacji. Eksperci alarmują: kluczem do sukcesu w nadchodzących latach będą rozwój umiejętności i gotowość do zmian. Sprawdź, co czeka pracowników i jak się przygotować na przyszłość.

REKLAMA