| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP

Temat: odszkodowanie

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu odszkodowanie. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące odszkodowanie.

Prawa pasażera strajkujących linii lotniczych

Aktualizacja: 02.12.2014

Pasażerom linii lotniczych, które strajkują, przysługują szczególne prawa. Jako przykład rozszerzonej ochrony pasażerów wskazać można: prawo do informacji, darmowe posiłki i napoje, zwrot ceny biletów a nawet odszkodowanie. Stowarzyszenie Przyjazne Latanie przypomina, jakie prawa przysługują pasażerom w kryzysowych sytuacjach. »

Czy można ubiegać się o odszkodowania za overbooking?

Aktualizacja: 16.09.2014

Za overbooking - praktykę linii lotniczych, które sprzedają więcej biletów niż posiadają miejsc w samolocie - pasażerom przysługuje prawo do odszkodowania. Przewoźnik jest także zobowiązany do wypłaty innych dodatkowych świadczeń, np. zwrotu pełnego kosztu biletu. Jak zatem skutecznie ubiegać się o odszkodowanie za overbooking? »

Odwołany lot – prawa pasażerów linii lotniczych

Aktualizacja: 25.07.2012

Opóźnienia w transporcie lotniczym są, niestety, zjawiskiem codziennym. Jeśli mamy wątpliwości, czy wszystko jest w porządku, upewnijmy się, sprawdzając na monitorach wyświetlających informacje, czy jesteśmy przy odpowiedniej bramce (gate), następnie sprawdźmy czy nasz samolot jest spóźniony, czy odwołany. Na lotnisku możemy też dowiedzieć się, że nie ma dla nas miejsca w samolocie. »

Informacje o przewoźniku lotniczym

Aktualizacja: 14.01.2010

Wykupiłam wycieczkę zagraniczną. Transport przewidziany jest drogą lotniczą. Słyszałam od mojej koleżanki, że zdarzają się problemy z miejscem w samolocie. Na przykład pasażer zostaje umieszczony w innej klasie niż to wynika z zakupionego biletu. Czy w takiej sytuacji przysługuje jakieś odszkodowanie? Czy w ogóle można sprawdzić jakiś sposób linie lotnicze jeszcze przed wylotem? »

Odszkodowanie należy się nawet, gdy w samolocie nastąpiła usterka

Aktualizacja: 25.07.2012

Argumenty linii lotniczych, że odszkodowanie za odwołany lot nie przysługują w przypadku wystąpienia usterki samolotu są niewystarczające. Pasażer ma bowiem prawo domagać się odszkodowania w związku z odwołaniem jego podróży lotniczej. »

Ważne jest kiedy zostałeś poinformowany o odwołaniu lotu

Aktualizacja: 25.07.2012

Za odwołany lot przysługuje pasażerowi odszkodowanie. Taka jest reguła, jednak istnieje pewien wyjątek. Przewoźnik lotniczy może uchylić się od obowiązku wypłaty odszkodowania, jeżeli  wykaże, że poinformował konsumentów o zmianach w odpowiednim czasie. »

reklama

POLECANE

Artykuł sponsorowany

reklama

Ostatnio na forum

Artykuł Partnerski

Eksperci portalu infor.pl

SANPRO

Doradztwo personalne, rekrutacja, organizacja zatrudnienia

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »