REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dlaczego dwóch na trzech Polaków wybiera polisę z usługą assistance, które z nich są najbardziej pożądane

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Spośród wszystkich usług assistance Polacy najwyżej sobie cenią pomoc drogową
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Wraz ze wzrostem poziomu zamożności coraz bardziej przyzwyczajamy się do wygody, nic więc dziwnego, że opcja assistance w ubezpieczeniach – egzotyczna jeszcze dwie dekady temu – dla większości Polaków jest standardem. Znamienne jest jednak, że gwarancję samochodu zastępczego cenimy wyżej niż wsparcie medyczne.

Rozumienie assistance jako usług pomocowych i ratunkowych jest coraz silniej zakorzenione w świadomości Polaków, co potwierdzają wyniki przeprowadzonego w styczniu i lutym badania – „Rynek usług assistance widziany oczami klientów”.

REKLAMA

Usługa, która dodatkowo spieszy z pomocą

REKLAMA

Według raportu Mondial Assistance, w ten sposób zdefiniowałoby je 56 proc. badanych (o 6 p.p. więcej niż przed rokiem).
Na drugim miejscu (30 proc.), z wynikiem podobnym jak w poprzedniej edycji badania, znalazło się postrzeganie tej usługi jako wsparcia w obszarze pomocy na drodze, gdy poruszamy się autem.
Nieznacznie mniej respondentów – 29 proc. – określa assistance jako usługi ubezpieczeniowe, względnie dodatkowe usługi ubezpieczeniowe.

Ogólnie patrząc, prawie 4 na 5 Polaków (77 proc.) wie, czym są usługi assistance, a co piąty deklaruje, że korzystał z nich w ostatnim roku. Badani baczniej przyglądają się ofertom ubezpieczeniowym dostępnym na rynku i coraz częściej wybierają te, które zawierają w sobie pakiet assistance

 Dla 68 proc. dodatkowe usługi zawarte w polisie to większe poczucie bezpieczeństwa i komfort psychiczny. Cykliczne badanie Mondial Assistance pokazuje rosnącą świadomość assistance i skalę korzystania z takich usług.

Jak assistance wpływa na wybór konkretnej polisy

Na assistance jako jeden z trzech najważniejszych czynników przy zakupie ubezpieczenia na życie wskazało aż 40 proc. badanych. W przypadku wyboru ubezpieczenia NNW uważa tak 36 proc. respondentów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przegląd prasy i portali na INFOR.PL Subskrybuj nas na YOUTUBE!

Eksperci Mondial Assistance zwracają uwagę na zdecydowany wzrost znaczenia tej usługi dla klientów w odniesieniu do poprzedniej edycji badania, kiedy to w obu przypadkach usługi assistance były ważne tylko dla 26 proc. ankietowanych.

REKLAMA

Obecność pakietu assistance znalazła się na trzecim miejscu wśród czynników, które mają istotny wpływ na decyzję o zakupie ubezpieczenia na życie lub NNW. Wyżej uplasowały się tylko cena i zakres ubezpieczenia czy kwota odszkodowania. Mniej znaczące dla badanych były takie czynniki jak marka ubezpieczyciela, wcześniejsze doświadczenia klienta związane z jakością usług assistance u niego czy oferowane przez niego usprawnienia technologiczne. 

– Pamiętajmy, że potrzeby i oczekiwania klientów się zmieniają, a to znaczy, że rynek usług assistance musi za nimi konsekwentnie podążać. Oferować szeroki i coraz bardziej dopasowany zakres działań, takich jak pomoc drogowa, assistance medyczny, pomoc techniczna, usługi domowe i wiele innych, które mają na celu zapewnienie wsparcia w nagłych sytuacjach – komentuje Piotr Ruszowski, prezes Mondial Assistance.

Holowanie auta wyżej w hierarchii niż wizyta domowa lekarza

Badanych zapytano, które usługi assistance mają dla nich największą wartość. Ich kolejność względem ubiegłorocznego badania, pozostała niezmienna.
Na pierwszym miejscu (79 proc.) znalazły się kwestie związane z samochodem, jak np. holowanie czy pomoc w przypadku awarii.
Za nimi uplasował się obszar medyczny (71 proc.), czyli np. domowa wizyta lekarska.
Trzecie miejsce (68 proc.) to pomoc „złotej rączki” w ramach assistance: hydraulika czy elektryka. Ten rodzaj usługi pomocowej odnotował znaczący wzrost – w stosunku do ubiegłego roku jego wartość doceniło o 6 p.p. więcej respondentów.

W badaniu padło też pytanie, które serwisy assistance są najbardziej atrakcyjne. Aż 2/3 ankietowanych (66 proc.) stwierdziło, że usługa polegająca na możliwości skorzystania z samochodu zastępczego.
Taki sam procent badanychwskazał na usługi medyczne dotyczące rehabilitacji po wypadku lub chorobie. Kolejne miejsca zajęły: dostęp do badań specjalistycznych (62 proc.) oraz holowanie pojazdu (61 proc.).

– Na czym polega wartość assistance? Aż 68 proc. w naszym badaniu jasno przyznaje, że dodatkowe usługi zawarte w polisie dają im poczucie bezpieczeństwa i komfort psychiczny. To powód, dla którego 64 proc. jest gotowych zapłacić nieco więcej za ubezpieczenie i uzyskać lepszy pakiet usług dodatkowych. Jestem przekonany, że troska o klienta i sposób, w jaki czuje się zaopiekowany, może wpłynąć na długotrwałą oraz owocną relację między nim a firmą ubezpieczeniową – podsumowuje Piotr Ruszowski.

Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Infor.pl
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Doręczenia w postępowaniu administracyjnym. Co się zmieniło od 13 lipca 2025 r.?

Nowe przepisy dotyczące doręczeń wypełniają lukę, która istniała w dotychczasowej regulacji. Czy doręczanie pism przez organy będzie łatwiejsze?

Hołownia chce badać posłów alkomatem. Projekt ustawy po incydentach w Sejmie

Marszałek Sejmu Szymon Hołownia przygotował projekt ustawy, który umożliwi marszałkowi zlecenie badania alkomatem posła podejrzewanego o nietrzeźwość w czasie obrad. "Kończymy tolerowanie pijanych posłów" – zapowiedział. Projekt ma być odpowiedzią na incydenty, do których dochodziło już kilkukrotnie.

Samochód dla niepełnosprawnego. Jak przystosować? Ile to kosztuje? Czy PFRON to finansuje?

Jak wygląda samochód dla osób z niepełnosprawnością? Jak można go zakupić lub przerobić na potrzeby niepełnosprawnego kierowcy, lub pasażera? Czy PFRON oferuje na to dofinansowanie i jakie są dostępne ulgi podatkowe? W najnowszym przewodniku na 2025 rok omawiamy najważniejsze zagadnienia związane z adaptacją samochodu: od kosztorysu, przez formalności, aż po pomoc finansową ze strony państwa.

31 lipca to ostatni dzień, żeby zyskać wyrównanie! Kto nie zdąży, ten straci nawet kilkaset złotych!

Od 1 lipca 2025 ZUS rozpoczął wypłaty nowego świadczenia – tzw. renty wdowiej, czyli możliwości łączenia własnej emerytury lub renty z rentą rodzinną. Aby otrzymać świadczenie już za lipiec, trzeba złożyć wniosek w terminie do 31 lipca 2025 roku. Inaczej przepadnie nawet kilkaset złotych!

REKLAMA

Budujesz? Możesz zapłacić VAT później. Sprawdź, jak to zrobić zgodnie z prawem

Dzięki wyrokowi TSUE firmy budowlane mogą legalnie przesunąć termin zapłaty VAT – nawet o kilka miesięcy. Wystarczy dobrze skonstruowana umowa i protokół odbioru. To rozwiązanie, które realnie poprawia płynność finansową przedsiębiorców.

Renta wdowia nie dla wszystkich. ZUS masowo odmawia wypłat – powody budzą kontrowersje

Choć renta wdowia miała poprawić sytuację seniorów po stracie małżonka, wiele osób słyszy od ZUS „nie”. Powód? Często szokujący – za wysoka emerytura, zbyt wczesne przejście na rentę rodzinną, a nawet ponowne małżeństwo. Nowe świadczenie okazuje się pułapką dla tysięcy wnioskodawców. Sprawdź, kto i dlaczego nie dostanie ani złotówki.

BGK chce ściśle współpracować z KAS

Bank Gospodarstwa Krajowego chce dołączyć do elitarnego grona najbardziej zaufanych podatników w Polsce. Planuje przystąpić do Programu Współdziałania z Krajową Administracją Skarbową, którego celem jest budowanie transparentnych relacji z organami podatkowymi oraz zapewnienie większej pewności i bezpieczeństwa w zakresie rozliczeń podatkowych.

Więcej nauczycieli z prawem do świadczenia kompensacyjnego? Teraz to przeciętnie prawie 4200 zł

Z danych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych wynika, iż w maju 2025 r. nauczycielskie świadczenie kompensacyjne pobierało 10,8 tys. osób. Sejm pracuje nad zmianą w przyznawaniu kompensówek, tak aby mogło je pobierać więcej osób. Jak jest obecnie?

REKLAMA

Dodatek dopełniający do renty socjalnej w 2025 roku – komu przysługuje i jak go otrzymać?

Od 1 stycznia 2025 r. osoby pobierające rentę socjalną mogą otrzymać nowe świadczenie: dodatek dopełniający. Przysługuje on osobom całkowicie niezdolnym do pracy i jednocześnie niezdolnym do samodzielnej egzystencji. Ile wynosi dodatek dopełniający netto, dla kogo jest przeznaczony, czy trzeba złożyć wniosek, jakie dokumenty dołączyć i czy świadczenie jest opodatkowane?

Nielegalne wyścigi w stolicy zakończyły się nałożeniem mandatów na łączną kwotę blisko 75 tys. zł

Funkcjonariusze stołecznego garnizonu policji przeprowadzili kolejną akcję skierowaną przeciwko osobom biorącym udział w nielegalnych wyścigach samochodowych. W wyniku podjętych działań ujawniono liczne wykroczenia drogowe, za które mundurowi nałożyli aż 185 mandatów karnych. Łączna kwota grzywien wyniosła blisko 75 tysięcy złotych.

REKLAMA