| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Praca > Bezrobotny > Słownik > Pracodawca

Pracodawca

Pracodawca - oznacza to jednostkę organizacyjną, chociażby nie posiadała osobowości prawnej, a także osobę fizyczną, jeżeli zatrudniają one co najmniej jednego pracownika.

Obowiązki pracodawcy

Do podstawowego obowiązku pracodawcy należy wyplata wynagrodzenia za pracę, którą świadczy na jego korzyść pracownik.
Katalog obowiązków pracodawcy:

  • zapoznawanie nowych pracowników z ich pracą, zakresem obowiązków oraz podstawowymi uprawnieniami,
  • sprawne organizowanie pracę, by w pełni wykorzystać czas pracy i kwalifikacje pracownika,
  • przeciwdziałanie dyskryminacji w zatrudnieniu,
  • zapewnianie bezpieczne i higieniczne warunki pracy,
  • wypłacanie wynagrodzenie za pracę w ustalonych terminach,
  • umożliwianie podnoszenie kwalifikacji zawodowych,
  • prowadzenie wymaganą dokumentację osobową pracowników.

Prawa pracodawcy:

  • swoboda w doborze pracownika,
  • możliwość stosowania sankcji wobec pracownika, za nieprzestrzeganie przez niego obowiązków pracowniczych.
reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Beata Świętochowska-Lewczuk

Młodszy Specjalista ds. Personalnych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »