| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Praca > Bezrobotny > Słownik > Pracodawca

Pracodawca

Pracodawca - oznacza to jednostkę organizacyjną, chociażby nie posiadała osobowości prawnej, a także osobę fizyczną, jeżeli zatrudniają one co najmniej jednego pracownika.

Obowiązki pracodawcy

Do podstawowego obowiązku pracodawcy należy wyplata wynagrodzenia za pracę, którą świadczy na jego korzyść pracownik.
Katalog obowiązków pracodawcy:

  • zapoznawanie nowych pracowników z ich pracą, zakresem obowiązków oraz podstawowymi uprawnieniami,
  • sprawne organizowanie pracę, by w pełni wykorzystać czas pracy i kwalifikacje pracownika,
  • przeciwdziałanie dyskryminacji w zatrudnieniu,
  • zapewnianie bezpieczne i higieniczne warunki pracy,
  • wypłacanie wynagrodzenie za pracę w ustalonych terminach,
  • umożliwianie podnoszenie kwalifikacji zawodowych,
  • prowadzenie wymaganą dokumentację osobową pracowników.

Prawa pracodawcy:

  • swoboda w doborze pracownika,
  • możliwość stosowania sankcji wobec pracownika, za nieprzestrzeganie przez niego obowiązków pracowniczych.
reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Katarzyna Siwek

Specjalista Home broker

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od www.infor.pl/prawo
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK