| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Wiadomości > Rejestracja osób bezrobotnych i poszukujących pracy przez internet

Rejestracja osób bezrobotnych i poszukujących pracy przez internet

Od 27 maja 2013 r. osoby bezrobotne i poszukujące pracy mogą zarejestrować się przez internet. To wynik zmian wprowadzonych przez Ministra Pracy i Polityki Społecznej w sprawie rejestracji bezrobotnych i poszukujących pracy.

Osoby bezrobotne i poszukujące pracy będą mogły korzystać z dwóch trybów rejestracji:

  • uproszczonego, adresowanego do wszystkich osób mających dostęp do internetu. Polega on na wypełnieniu wniosku o dokonanie rejestracji jako osoba bezrobotna albo poszukująca pracy w postaci elektronicznej, przesłaniu go do właściwego powiatowego urzędu pracy oraz umówieniu się na wizytę w urzędzie w celu dostarczenia wymaganych dokumentów oraz osobistego potwierdzenia poprawności przekazanych danych;
  • w pełni elektronicznego, skierowanego do osób, które posiadają bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub mogą opatrzyć wniosek podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP. Rejestracja polega na wypełnieniu wniosku o dokonanie rejestracji jako osoba bezrobotna albo poszukująca pracy w postaci elektronicznej, załączeniu do wniosku skanów wszystkich dokumentów wymaganych do rejestracji, opatrzeniu wniosku i załączników bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP oraz przesłaniu wniosku wraz z załącznikami do właściwego powiatowego urzędu pracy. Wnioskodawca ma możliwość określenia również formy, w jakiej chciałby otrzymać decyzję urzędu – w postaci elektronicznej lub tradycyjnej.

Zobacz serwis: Praca

Tryb uproszczony umożliwi skrócenie do minimum czasu oczekiwania na obsługę w urzędzie pracy – dla wnioskodawcy wyznaczony zostanie termin wizyty. Usprawni to także pracę urzędników odpowiadających za rejestrację. 

Natomiast korzystając z trybu w pełni elektronicznego bezrobotny bądź osoba poszukująca pracy ma możliwość zarejestrowania się w urzędzie pracy i uzyskania statusu osoby bezrobotnej lub poszukującej pracy bez konieczności wizyty w urzędzie pracy.

Bezrobotni i osoby poszukujące pracy będą się mogli rejestrować przez internet za pomocą strony www.praca.gov.pl.

Źródło: Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Realizuje rządową politykę ochrony konsumentów

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »