| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Praca > Praca > Formy zatrudnienia > Forma umowy zlecenia

Forma umowy zlecenia

Jaka może być forma umowy zlecenia? Czy ustawodawca nakłada na strony zachowania formy szczególnej w przypadku umowy zlecenia?

Forma

Ustawodawca w przepisach art. 734- 751 Kodeksu cywilnego reguluje kwestię umowy zlecenia. Należy jednak podkreślić, że w przepisach powyższych ustawodawca nie uregulował kwestii formy umowy zlecenia. Warto przy tym przypomnieć, że według zasad ogólnych umowa może być zawarta w formie ustnej lub pisemnej.

Ponadto niektóre rodzaje umów dla swej ważności wymagają formy szczególnej np. z podpisem notarialnie poświadczonym, z datą pewną czy też w formie aktu notarialnego.

Zobacz: Ustalenie wynagrodzenia w umowie o dzieło

W przypadku umowy zlecenia przepisy kodeksu cywilnego nie wymagają zachowania szczególnej formy chyba, że dokonanie czynności wymaga szczególnej formy, wówczas umowa zlecenia powinna być zawarta w szczególnej formie.

Paweł X zleca Piotrowi Y zakup mieszkania, w związku z tym, że zakup nieruchomości następuje w formie aktu notarialnego, umowa zlecenia powinna być zawarta również w formie aktu notarialnego.

Reasumując; przepisy kodeksu cywilnego nie wymagają zachowania szczególnej formy w przypadku umowy zlecenia, oznacza to, że do jej zawarcia może dojść poprzez ustne porozumienie jak i w sposób dorozumiany. Należy jednak pamiętać, że umowa zlecenia powinna być zwarta w szczególnej formie, gdy dokonanie czynności wymaga szczególnej formy.

Zobacz również serwis: Praca

Podstawa prawna

Kodeks cywilny

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Ewelina Pruszyńska

Aplikantka radcowska w kancelarii e|n|w|c

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »