| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Konsument - telekomunikacja > Usługi telekomunikacyjne można reklamować u przedsiębiorcy

Usługi telekomunikacyjne można reklamować u przedsiębiorcy

Abonenci niezadowoleni z usług świadczonych przez przedsiębiorców telekomunikacyjnych mogą skorzystać z trybu reklamacyjnego. W takim wypadku przedsiębiorca ma obowiązek rozpatrzyć nasza skargę.

W sytuacji, gdy przedsiębiorstwo świadczące usługi telekomunikacyjne nienależycie wykonuje usługi, nie wykonuje ich wcale lub nie zawiera umowy z użytkownikiem o dostarczaniu usługi powszechnej pomimo prawnego obowiązku, możliwe jest domaganie się odszkodowania.

Może być ono dochodzone poprzez reklamację. Prawo telekomunikacyjne obowiązuje każdego dostawcę publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych do jej rozpatrzenia. Oznacza to, że w sytuacji, gdy niezadowolony abonent wniesie skargę, po stronie przedsiębiorstwa zachodzi obowiązek przyjęcia jej, oceny zasadności oraz pisemnej odpowiedzi osobie reklamującej.

Zobacz też: Jak napisać reklamację usługi telekomunikacyjnej

Termin na to przewidziany wynosi 30 dni od złożenia. Jeżeli więc w tym czasie nasza reklamacja nie zostanie rozpatrzona, wtedy też zostaje uznana za uwzględnioną.

Z powodu awarii Jan był pozbawiony przez cztery dni Internetu. Z tego powodu złożył reklamację w której zażądał odszkodowania z tego tytułu. Z racji tego, iż jego skarga nie została rozpatrzona w terminie 30 dni od dnia złożenia, żądania Jana uważa się za uwzględnione. To oznacza, że przedsiębiorca uznaje roszczenia odszkodowawcze abonenta.

Droga postępowania reklamacyjnego musi być znana zwłaszcza abonentom korzystającym z tzw. usługi powszechnej, którzy zanim zdecydują się na skierowanie sprawy do sądu muszą najpierw wnieść reklamację do przedsiębiorcy (art. 107 ust. 1 Prawa telekomunikacyjnego). Takiego obowiązku nie mają za to użytkownicy, którzy korzystają z innych usług telekomunikacyjnych.

Usługa powszechna to zestaw usług świadczonych dla wszystkich użytkowników. Jej istnienie wynika z założenia, iż wszyscy obywatele powinni mieć dostęp do określonego zestaw usług telekomunikacyjnych. Przedsiębiorstwo wyznaczone, przez prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej, do świadczenia takiej usługi (obecnie TP S.A.) ma obowiązek zawrzeć umowę z każdym użytkownikiem, który tego zażąda.

Zobacz też: Czym jest usługa powszechna

Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. 2004 r. nr 171 poz. 1800 z późn. zm.).

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Grupa LEX&TAX

Adwokaci i biuro podatkowe

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »