| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Przeniesienie numeru

Przyzwyczaiłeś się do numeru swojego telefonu komórkowego? Używasz go od lat i nie chcesz się z nim rozstawać, natomiast masz zamiar zmienić operatora telekomunikacyjnego? Sprawdź jak przejść całą procedurę.

Możliwość przeniesienia numeru, zarówno w sieci komórkowej, jak i stacjonarnej jest usługą nową. Uprawnienie takie istnieje w Polsce dopiero od ponad 2 lat. Jego istota jest współdziałanie oraz dokonywanie wszystkich przewidzianych w przepisach czynności przez operatora dotychczasowego oraz nowego.

Co należy zrobić

Na początek abonent powinien złożyć do nowego operatora telekomunikacyjnego pisemny wniosek o potwierdzenie możliwości zawarcia umowy o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych z przeniesieniem przydzielonego numeru.

Operator ma 7 dni na rozpatrzenie wniosku i powiadomienie abonenta na piśmie o możliwości zawarcia umowy o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych z przeniesieniem numeru. Konsument powinien być również poinformowany o przewidywanym terminie rozpoczęcia świadczenia tych usług.

Niepoinformowanie abonenta o możliwości przeniesienia numeru w ciągu 7 dni od dnia złożenia wniosku jest niewykonaniem lub nienależytym wykonanie usługi telekomunikacyjnej. Chyba że powodem była siła wyższa lub wina abonenta.

Odmowa

Operator może odmówić zawarcia umowy z przeniesieniem numeru (ma 7 dni na poinformowanie o tym fakcie konsumenta) tylko, jeżeli jest to spowodowane:

  • brakiem możliwości technicznych, stwierdzonych decyzją Prezesa UKE;
  • gdy lokalizacja abonenta znajduje się:
  • poza obszarem sieci telekomunikacyjnej operatora, do którego zapewnia przyłączenie nowy dostawca;
  • w strefie numeracyjnej innej niż lokalizacja, w której przydzielono abonentowi numer geograficzny.

Mogę przenieść numer i co dalej

Jeżeli wniosek o przeniesienie numeru został rozpatrzony pozytywnie, to należy rozwiązać, w formie pisemnej, umowę z dotychczasowym operatorem. W załączniku należy zamieścić kopię zawiadomienia o możliwości przeniesienia numeru, jaką abonent otrzymał od nowego dostawcy usług.

Następnie w ciągu 14 dni konsument zostaje zawiadomiony o terminie rozwiązania umowy o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych z przeniesieniem przydzielonego numeru. Zawiadomienie powinno być sporządzone w formie pisemnej.

Operatorzy telefonii komórkowej są zobowiązani do rozwiązania umowy o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych z przeniesieniem przydzielonego abonentowi numeru.

Termin, w którym umowa z dotychczasowym operatorem ma zostać rozwiązana zależy od zapisów umowy. Samo rozwiązanie umowy nie może jednak nastąpić przed rozpoczęciem świadczenia usługi przez nowego operatora.

Przerwa w świadczeniu nie powinna trwać dłużej niż 24 godziny, chyba że chyba że abonent wyraził w umowie zgodę na dłuższą przerwę.

Umowa z nowym dostawcą usług

Po przejściu całej procedury konsument zawiera umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych z przeniesieniem numeru z nowym dostawcą. W umowie określa się termin rozpoczęcia świadczenia usługi. Powinien być on zgodny z zgodny z terminem rozwiązania umowy z abonentem przez dotychczasowego dostawcę usług. Konsument może oczywiście zaproponować, aby umowa została zawarta w terminie późniejszym.

Zobacz serwis: Prawa konsumenta

Zadaj pytanie: Forum

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Kalkulatory Budowlane

Kalkulatory Budowlane to bezpłatne narzędzie przydatne dla każdego, kto rozpoczyna budowę domu, remont lub wykończenie mieszkania. Za jego pomocą w kilka minut obliczysz, jakie będą koszty Twojej inwestycji.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »