| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Konsument - turystyka > Twoje prawa w hotelu

Twoje prawa w hotelu

Wybierając się na wakacje należy pamiętać, że także właściciele hoteli i pensjonatów mają w stosunku do nas określone obowiązki. Sprawdź jakie.

Jeszcze przed wyjazdem warto zadbać o to, by zasłużone ciężką codzienną pracą wakacje były okresem udanego odpoczynku. Przede wszystkim warto pamiętać o tym, jakie prawa i obowiązku mają względem turystów właściciele pensjonatów i hoteli.

Właściciele obiektów hotelarskich mają względem turystów określone obowiązki. Przede wszystkim płacąc za pokój, czy też kwaterunek zawieramy umowę o świadczenie usług i mamy prawo oczekiwać, iż będą one świadczone na odpowiednim poziomie.

Przede wszystkim do podstawowych obowiązków właścicieli takich obiektów należy zapewnienie odpowiedniej informacji turystom. Z tego względu w obiektach hotelarskich należy umieści na widocznym miejscu m.in. informację zawierającą nazwę oraz siedzibę lub imię i nazwisko, a także adres przedsiębiorcy świadczącego usługi hotelarskie w tym obiekcie.

Oprócz tego turysta powinien mieć dostęp do informacji o rodzaju i kategorii obiektu, jak również o zakresie świadczonych usług wraz ze wskazaniem podstawowych usług. Takie informacje powinny się znaleźć w widocznym i dostępnym dla gości miejscu.

Oprócz tego, jadąc na wakacje, warto wiedzieć, iż mamy prawo domagać się spełnienia wszelkich obietnic, które zostały nam złożone np. w formie reklamy.

Jeżeli na miejscu okaże się, że nie ma część usług, które były reklamował właściciel miejsca naszego kwaterunku, wtedy też możemy domagać się rekompensaty, np. w formie stosownego obniżenia ceny.

Na stronie internetowej hotel podawał, iż dysponuje basenem, jacuzzi oraz sauną. Na miejscu okazało się, że dla turystów dostępna jest jedynie sauna.

W takiej sytuacji warto posiłkować się kartą frankfurcką, która określa przykładowe wysokości odszkodowania w odniesieniu do ceny wycieczki, w przypadku określonych uchybień.

Zobacz również: Tabela odszkodowań za wycieczkę

Warto również pamiętać o tym, ze właściciele hoteli ponoszą odpowiedzialność nie tylko za naszą wygodę, ale również za rzeczy należące do nas. W przypadku kradzieży właściciel obiektu ponosi odpowiedzialność, chyba że szkoda wynikła z właściwości rzeczy wniesionej lub wskutek siły wyższej albo że powstała wyłącznie z winy poszkodowanego lub osoby, która mu towarzyszyła, była u niego zatrudniona albo go odwiedzała (art. 846 Kodeksu cywilnego).

Zobacz również: Odpowiedzialność hotelarzy za rzeczy wniesione do hotelu

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Verum Audyt

Audyt. Usługi księgowe. Doradztwo.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »