| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Konsument - turystyka > Twoje prawa w hotelu

Twoje prawa w hotelu

Wybierając się na wakacje należy pamiętać, że także właściciele hoteli i pensjonatów mają w stosunku do nas określone obowiązki. Sprawdź jakie.

Jeszcze przed wyjazdem warto zadbać o to, by zasłużone ciężką codzienną pracą wakacje były okresem udanego odpoczynku. Przede wszystkim warto pamiętać o tym, jakie prawa i obowiązku mają względem turystów właściciele pensjonatów i hoteli.

Właściciele obiektów hotelarskich mają względem turystów określone obowiązki. Przede wszystkim płacąc za pokój, czy też kwaterunek zawieramy umowę o świadczenie usług i mamy prawo oczekiwać, iż będą one świadczone na odpowiednim poziomie.

Przede wszystkim do podstawowych obowiązków właścicieli takich obiektów należy zapewnienie odpowiedniej informacji turystom. Z tego względu w obiektach hotelarskich należy umieści na widocznym miejscu m.in. informację zawierającą nazwę oraz siedzibę lub imię i nazwisko, a także adres przedsiębiorcy świadczącego usługi hotelarskie w tym obiekcie.

Oprócz tego turysta powinien mieć dostęp do informacji o rodzaju i kategorii obiektu, jak również o zakresie świadczonych usług wraz ze wskazaniem podstawowych usług. Takie informacje powinny się znaleźć w widocznym i dostępnym dla gości miejscu.

Oprócz tego, jadąc na wakacje, warto wiedzieć, iż mamy prawo domagać się spełnienia wszelkich obietnic, które zostały nam złożone np. w formie reklamy.

Jeżeli na miejscu okaże się, że nie ma część usług, które były reklamował właściciel miejsca naszego kwaterunku, wtedy też możemy domagać się rekompensaty, np. w formie stosownego obniżenia ceny.

Na stronie internetowej hotel podawał, iż dysponuje basenem, jacuzzi oraz sauną. Na miejscu okazało się, że dla turystów dostępna jest jedynie sauna.

W takiej sytuacji warto posiłkować się kartą frankfurcką, która określa przykładowe wysokości odszkodowania w odniesieniu do ceny wycieczki, w przypadku określonych uchybień.

Zobacz również: Tabela odszkodowań za wycieczkę

Warto również pamiętać o tym, ze właściciele hoteli ponoszą odpowiedzialność nie tylko za naszą wygodę, ale również za rzeczy należące do nas. W przypadku kradzieży właściciel obiektu ponosi odpowiedzialność, chyba że szkoda wynikła z właściwości rzeczy wniesionej lub wskutek siły wyższej albo że powstała wyłącznie z winy poszkodowanego lub osoby, która mu towarzyszyła, była u niego zatrudniona albo go odwiedzała (art. 846 Kodeksu cywilnego).

Zobacz również: Odpowiedzialność hotelarzy za rzeczy wniesione do hotelu

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Marek Jurkiewicz

General Manager serwisu infoPraca (Grupo Intercom).

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »