| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Konsument - turystyka > Co musisz wiedzieć zanim wykupisz wycieczkę?

Co musisz wiedzieć zanim wykupisz wycieczkę?

Podpisując umowę z biurem podróży zatrzymaj foldery reklamowe, które przedstawiał ci organizator. Mogą się przydać przy ewentualnej reklamacji. Sprawdź o czym warto wiedzieć kupując wycieczkę.

W praktyce bardzo często zdarza się, że biura podróży sprzedają ofertę wakacyjną zarówno swoją, jak i innych organizatorów, działając jako ich agenci. Odbywa się to na podstawie zawartej między biurem a organizatorem umowy agencyjnej. W takiej sytuacji warto mieć świadomość, że za wykonanie zobowiązania będzie odpowiadał organizator, a nie agent, u którego zawarto umowę.

Kodeks cywilny przewiduje jedynie wyjątkowo sytuacje, kiedy to agent będzie odpowiedzialny względem klienta za zawarcie umowy na rzecz dającego zlecenie. Tak też będzie w przypadku, gdy agent zawrze umowę nie mając umocowania lub gdy przekroczy jego zakres. Jeżeli dający zlecenie nie potwierdzi zawartej przez niego umowy, wtedy będzie on ponosił odpowiedzialność odszkodowawczą względem klienta (art. 7603).

Biuro podróży nie będzie ponosić odpowiedzialności za zgubiony bagaż w przypadku, gdy działa jako agent przewoźnika.

Zobacz również: Czy biuro podróży odpowiada za przewoźnika

Przy zawieraniu umowy warto również pamiętać o tym, by zatrzymać wszelkie broszury i foldery, którymi przedsiębiorca starał się nas przekonać do swojej oferty. Jeżeli w broszurze była mowa o basenie na terenie hotelu, którego w rzeczywistości nie było, turysta będzie mógł domagać się stosownego odszkodowania.

Zadaj pytanie: Forum prawników

Broszura reklamowa, jeżeli umowa nie stanowi inaczej, stanowi jej część. Jest zatem źródłem uprawnień turysty.

Art. 12 ustawy o usługach turystycznych nakłada na organizatorów, którzy dla potencjalnych klientów przygotowują broszury obowiązek umieszczenia w nich określonych informacji. W takiej reklamie muszą znaleźć się dane dotyczące ceny, miejsca pobytu, rodzaj i klasa środków transportu, czy też program wycieczki.

Zobacz również serwis: Konsument - turystyka

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Marcin Grabowski

Prawnik.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »