| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Konsument - turystyka > Pamiętaj o tym wykupując imprezę sylwestrową

Pamiętaj o tym wykupując imprezę sylwestrową

Już wkrótce przywitamy nowy rok. Na balach, zabawach oraz imprezach turystycznych przygotowanych przez biura podróży. Pamiętajmy, że kupując bilety na bal, czy wycieczkę sylwestrową mamy prawo domagać się jej prawidłowego wykonania.

Kupując bilet wstęp na bal, czy wyjeżdżając na sylwestrową zabawę wraz z biurem podróży, zawieramy umowę. Tym samym mamy pełne prawo oczekiwać, że impreza będzie udana i zostanie przeprowadzona zgodnie z tym, co zostało nam przyrzeczone.

W razie, gdyby zamiast szampana było wino musujące, a szwedzki stół nie wyglądał tak okazale, jak prezentował nam organizator, będziemy mogli dochodzi odpowiedniego odszkodowania za nieprawidłowe wykonanie umowy. Aby jednak mieć taką możliwość, warto jednak zadbać o to wcześniej.

Umowa na piśmie

Aby wszystko było tak jak należy warto zadbać o to, by wszystkie zapewnienia organizatora były zawarte na piśmie. Najlepszym zabezpieczeniem będzie podpisanie pisemnej umowy, w której postanowieniach zostaną zawarte wszelkie szczegóły. Ilość, rodzaj i jakość potraw, gwarantowane przez organizatora napoje i alkohol, zespół muzyczny, czy wszelkie dodatkowe atrakcje o których nas zapewniono powinny znaleźć się w umowie.

Zabezpiecz się i zażądaj zawarcia umowy na piśmie. Upewnij się, że w jej treści będą zawarte wszystkie obietnice organizatora balu.

Warto również, zawierając umowę z organizatorem balu zatroszczyć się o odpowiednie zabezpieczenie naszych roszczeń. Zgodnie z art. 471 Kodeksu cywilnego w przypadku nieprawidłowego wykonania umowy lub niewykonania organizator będzie zobowiązany do naprawienia szkody wynikłej z tego faktu.

Zadaj pytanie: Forum

Imprezy z biura turystycznego

W przypadku osób, które sylwestra spędzą na imprezie organizowanej przez biuro turystyczne, należy przede wszystkim pamiętać o prawach, jakimi dysponują turyści.

Co do zasady informacje zawarte w folderach, czy broszurach stanowią treść umowy, jeżeli w niej samej nie zawarto odmiennych postanowień. Dlatego też decydując się na ofertę biura nie powinniśmy poprzestać jedynie na zaznajomieniu się z reklamą. Nie oznacza to jednak, że organizator w reklamie może nas wprowadzać w błąd.

Zobacz: Czy reklama wiążę biuro podróży?

W przypadku nieprawidłowego wykonania umowy przez biuro uczestnik imprezy turystycznej będzie mógł złożyć reklamacji i domagać się odpowiedniego odszkodowania. Możemy tego dokonać na ręce pilota wycieczki, który ma obowiązek potwierdzić przyjęcie reklamacji. W razie jej niezałatwienia powinien również niezwłocznie przekazać ją organizatorowi.

W reklamacji powinniśmy określić jakiego odszkodowania za uchybienia będziemy się domagać. Organizator powinien się ustosunkować do tego w terminie 30 dni od dnia zakończenia wycieczki. Jeżeli tego nie dokona uważa się, że nasza reklamacja została uznana.

W przypadku nieprawidłowego wykonania umowy o świadczenie usług turystycznych można również domagać się zadośćuczynienia za zmarnowany urlop.

Zobacz: Odszkodowanie za zmarnowany urlop

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Piotr Mazurkiewicz

Partner – Senior Executive Search Consultant HRK S.A. /IRC Global Executive Search PartnersPosiada wieloletnie doświadczenie zawodowe, m.in. w branży finansowej i branży doradztwa personalnego. W latach 1998-2004 pracował dla szwajcarskich firm ubezpieczeniowych, m.in. na stanowiskach dyrektora regionalnego oraz dyrektora ds. rozwoju i szkoleń. Jako dyrektor departamentu szkoleń w dużej międzynarodowej organizacji stworzył i rozwinął system szkoleń dla kilku tysięcy przedstawicieli handlowych. Certyfikowany trener Insights Discovery. W swojej pracy zawodowej przeprowadził ponad 150 warsztatów z zakresu komunikacji, zarządzania, negocjacji i technik sprzedaży. W 2006 roku został partnerem zarządzającym HRK Financial Markets w HRK S.A. gdzie stworzył od podstaw zespół specjalizujący się w projektach rekrutacyjnych skierowanych do instytucji finansowych ze szczególnym uwzględnieniem rynku kapitałowego, od tego czasu miał okazję pracować dla ponad 120 klientów. Obecnie w HRK pozyskuje kandydatów na wysokie stanowiska dla wielu renomowanych instytucji finansowych i korporacji międzynarodowych oraz koordynuje realizację procesów rekrutacyjnych na stanowiska menedżerskie i eksperckie w obszarach: Banking & Insurance, Leasing & Financial Services, Legal & Profesional Services, FINANCE, SSC, BPO, HR, FMCG, RETAIL. Odpowiada za relacje z międzynarodową siecią IRC Global Executive Search Partners, nadzoruje Marketing, PR i innowacje.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od www.infor.pl/prawo
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK