| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Co nowego

UOKiK sprawdza Krajową Spółkę Cukrową

Aktualizacja: 01.09.2011

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczęła postępowanie antymonopolowe, w trakcie którego sprawdzi, czy największy producent cukru w Polsce nadużył swojej pozycji rynkowej zawierając umowy z kontrahentami. »

Jakość paliw w 2008 roku

Aktualizacja: 01.09.2011

4,2% stacji skontrolowanych przez Inspekcję Handlową w 2008 r. sprzedawało benzynę i olej napędowy nie spełniające norm jakościowych – to o 2,5% więcej niż rok wcześniej. W przypadku gazu LPG zastrzeżenia dotyczyły 5,8% sprawdzonych placówek. »

Zmowa na rynku chemii budowlanej

Aktualizacja: 01.09.2011

Karę w wysokości ponad 240 tys. zł nałożyła Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów na spółkę Kreisel - inicjatora nielegalnego porozumienia na rynku budowlanym. »

Podróż koleją nie taka beztroska

Aktualizacja: 01.09.2011

100 tys. zł kary dla PKP Przewozy Regionalne. Prezes UOKiK uznała, że działania spółki naruszają interesy konsumentów. Zakwestionowano zapisy regulaminu największego przewoźnika. »

Ukarani za reklamy wprowadzające w błąd

Aktualizacja: 01.09.2011

Dostęp do jasnej i rzetelnej informacji to jedno z podstawowych praw konsumentów, o którym spółki telekomunikacyjne nie zawsze pamiętają. Można to zaobserwować szczególnie w reklamach. Niektóre z nich wprowadzają konsumentów w błąd.  W tej sprawie Prezesa UOKiK wydał ostatnio decyzję uznając działanie trzech operatorów telekomunikacyjnych za praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów. »

Upadłość dla konsumenta

Aktualizacja: 01.09.2011

Dzięki nowelizacji ustawy o prawie upadłościowym i naprawczym możliwa będzie tzw. upadłość konsumencka. Dotyczy to osób fizycznych, które nie prowadzą działalności gospodarczej. Nowe przepisy zaczną obowiązywać w marcu. »

Konsumenci na rynku energetycznym i telekomunikacyjnym

Aktualizacja: 01.09.2011

W ostatnich dniach odbyła się debata zorganizowana przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich oraz Centrum Komunikacji Medialnej poświęcona sytuacji konsumentów na rynku telekomunikacyjnym oraz energetycznym. Przedmiotem dyskusji było m.in. przedstawienie bieżących problemów obu rynków regulowanych. »

UOKiK i Inspekcja Handlowa razem

Aktualizacja: 01.09.2011

Likwidacja Głównego Inspektoratu Inspekcji Handlowej i przejęcie jego kompetencji przez UOKiK to główne zmiany związane z reformą Inspekcji Handlowej. Nowe zasady weszły  w życie 31 grudnia 2008 roku. »

Sprawdź komu płacisz

Aktualizacja: 01.09.2011

Okienko pocztowe, przelew bankowy, agencja pośrednictwa finansowego – możliwości uregulowania naszych zobowiązań jest wiele. Przekonujemy się również do innych, nowych form – tak wynika z najnowszych badań UOKiK. »

Za żądanie podwójnej opłaty za energię grożą kary

Aktualizacja: 01.09.2011

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów stwierdziła, że przedsiębiorstwo energetyczne Enea bezprawnie obciążała odbiorców energii podwójną opłatą abonamentową. Miało to miejsce w styczniu 2008 roku. Spółce nakazano zmianę tejże praktyki.   »

Jak ustala się wysokość kary za praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów

Aktualizacja: 01.09.2011

Ze względu na ilość i wagę spraw dotyczących naruszenia zbiorowych interesów konsumentów Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów postanowił wydać specjalne Wyjaśnienia odnośnie ustalania wysokości kara pieniężnych za stosowanie powyższych praktyk. »

Sprawdź swoją umowę z uczelnią

Aktualizacja: 01.09.2011

Umowy stosowane przez uczelnie wyższe, m.in. Politechnikę Warszawską naruszają prawa studentów. Tak uznała Prezes UOKiK i nałożyła na uczelnię karę w wysokości ponad 53 tys. złotych. Podobne praktyki może stosować siedem innych warszawskich uczelni publicznych. »

Kara dla dewelopera

Aktualizacja: 01.09.2011

Stosowanie niedozwolonych klauzul umownych w umowach z konsumentami może okazać się bardzo kosztowne dla przedsiębiorcy. Przekonał się o tym ostatnio jeden z największych deweloperów - J.W. Construction. Spółka musi zapłacić prawie 1,7 mln złotych. »

Jakość artykułów żywnościowych w supermarketach

Aktualizacja: 01.09.2011

W II kwartale 2008 r. Inspekcja Handlowa przeprowadziła ogólnolnokrajową kontrolę artykułów spożywczych oferowanych w placówkach sieci handlowych. Przedmiotem kontroli były przede wszystkim produkty „marki własnej” sieci handlowych. Jakość ok. 20% kontrolowanych wyrobów była niezgodna z przepisami lub deklaracjami producentów. »

"Po odejściu od kasy reklamacji nie uwzględniamy"

Aktualizacja: 01.09.2011

Tytułowe zdanie to sprytny, choć niezgodny z prawem wybieg sprzedawców. Niestety wielu klientów zostało w ten sposób odstraszonych od złożenia reklamacji. Pamiętajmy zatem, że jeżeli zakupiony przez nas towar jest wadliwy – mamy prawo złożyć reklamację. Tylko jak to skutecznie zrobić? »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Dorota Dziubałko

Specjalista w zakresie ubezpieczeń turystycznych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »