| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Słownik > Rękojmia za wady

Rękojmia za wady

Rękojmia za wady ma na celu ochronę kupującego, którego rzecz jest wadliwa.

Z rękojmią za wady mamy do czynienia, gdy rzecz zakupiona od sprzedawcy jest dotknięta wadą.

Przepisów dotyczących rękojmi za wady nie stosuje się, gdy umowa sprzedaży została zawarta między przedsiębiorcą, a konsumentem, który nabył towar na własny użytek. Ma natomiast zastosowanie w przypadku umów kupna-sprzedaży nieruchomości albo umów w obrocie profesjonalnym albo umów między dwoma osobami fizycznymi.

Rozróżnia się wady fizyczne oraz wady prawne.

Wada fizyczna występuje wtedy, gdy została zmniejszona wartość danej rzeczy, jej użyteczność ze względu na cel w umowie wyznaczony, albo rzecz nie posiada właściwości, o których istnieniu sprzedawca zapewniał kupującego, rzecz zostaje wydana w stanie niezupełnym.

Wada prawna natomiast ma miejsce, gdy rzecz nie stanowi własności sprzedawcy, tylko do osoby trzeciej albo jest obciążona prawem lub prawami innej osoby.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

AKSJOM Doradztwo Aktuarialne

Specjalizujemy się zarówno w wycenie rezerw na świadczenie pracownicze (zgodnie z MSR 19 i KSR 6) jak i w usługach konsultingowych na rzecz instytucji finansowych (usługi aktuarialne, Wypłacalność II, zarządzanie ryzykiem, rachunkowość zakładów ubezpieczeń).

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od www.infor.pl/prawo
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK