| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Reklamacje > Jak sporządzić reklamację > Co powinno znajdować się w reklamacji przesyłki pocztowej

Co powinno znajdować się w reklamacji przesyłki pocztowej

Jedną z powszechniejszych usług pocztowych jest nadawanie tzw. przesyłki rejestrowanej, czyli przesyłki nadanej za pokwitowaniem oraz doręczonej za pokwitowaniem odbioru. Może się zdarzyć tak, że przesyłka nie zostanie doręczona adresatowi w terminie albo została uszkodzona. Konsument może wtedy złożyć reklamacje. Konieczne jest jednak uwzględnienie w niej pewnych informacji.

Reklamację na przesyłkę nadaną na poczcie można złożyć, gdy:

  • przesyłka została doręczona uszkodzona.

Sposób składania reklamacji

Reklamację można złożyć:

  • pisemnie,
  • ustnie do protokołu,
  • w każdej innej formie, która ujawnia wolę osoby reklamującej usługę sposób dostateczny, m.in. w formie elektronicznej.

Co powinno znajdować się w reklamacji:

1. rodzaj przesyłki,

2. uzasadnienia reklamacji – tzn. wskazać okoliczności, zgodnie z którymi konsument twierdzi, iż usługa nie została wykonana albo wykonano ją w sposób nienależyty,

3. kwotę odszkodowania,

4. podpis reklamującego,

5. oryginał potwierdzenia nadania przesyłki,

6. protokół szkody sporządzony podczas odbierania przesyłki uszkodzonej oraz jego opakowanie,

7. datę i miejsce nadania przesyłki,

8. numer nadany jej przez operatora pocztowego.

Jeżeli reklamacje chce złożyć adresat przesyłki, to nadawca musi złożyć stosowne oświadczenie, że nadawca zrzeka się prawa do dochodzenia roszczeń.

Jeżeli wystąpią jakieś braki w reklamacji i nie będą podane wszystkie niezbędne informacje wymagane od konsumenta, to będzie on zmuszony do ich uzupełnienia w terminie 7 dni. Gdyby w terminie to nie nastąpiło, operator pocztowy pozostawi reklamację bez rozpoznania.

ZOBACZ PRZYKŁAD

Odpowiedź

Placówka pocztowa powinna udzielić konsumentowi odpowiedzi w terminie 14 dni od momentu złożenia reklamacji. Jeżeli nie jest to możliwe do wykonania w tym terminie, to konsument musi być o tym poinformowany wraz z podaniem przyczyny zwłoki oraz terminu udzielenia odpowiedzi.

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Prawna Skarbiec

- przygotuj się na coś innego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »