| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Reklamacje > Terminy > Reklamacja mebli – kiedy zgłosić się do sprzedawcy?

Reklamacja mebli – kiedy zgłosić się do sprzedawcy?

Jeżeli konsument nie zgłosi wady w odpowiednim czasie, sprzedawca będzie mógł odrzucić jego reklamację nawet bez rozpatrzenia jej zasadności.

Przy reklamowaniu wadliwego towaru w sklepie liczy się nie tylko to, z jakiego rodzaju roszczeniami występujemy i jakiego rodzaju nieprawidłowości towaru zgłaszamy. Ważne jest także to, kiedy o niezgodności towaru powiadomimy sprzedawcę. Przekonał się o tym jeden z użytkowników naszego forum.

„Niedawno zwróciłem się do z reklamacją do sklepu meblarskiego. Mój problem polegał na tym, iż w zakupionym łóżku odpadła jedna z nóżek. Przyznam szczerze, że trochę sprawę zlekceważyłem i reklamacji dokonałem dopiero po pewnym czasie. W sklepie sprzedawca poprosił mnie o sporządzenie pisma reklamacyjnego i zaznaczenie daty, w której zauważyłem wadę. Pismo wypełniłem uczciwie, wpisując faktyczną datę. Już następnego dnia dostałem telefon ze sklepu z informacją, iż utraciłem uprawnienie do reklamacji z uwagi na upływ termin, w którym powinienem zawiadomić sprzedawcę. Czy rzeczywiście sprzedawca może tak postąpić? Nawet w sytuacji, gdy wada sprzętu jest oczywista? Czy mogę coś z tym jeszcze zrobić?” pyta jeden z użytkowników.

Zobacz: Jak obliczyć termin 14 dni na odpowiedź sprzedawcy

Termin reklamacji

Powyższa sytuacja to potwierdzenie prawdy, iż z realizacją naszych uprawnień nie należy zwlekać. Rzeczywiście, jak wynika z przepisów ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, konsumenci mają określony czas do zgłoszenia zaistniałej niezgodności towaru z umową.

Niezgodność towaru z umowa to pojęcie ustawowe. Oznacza ono wszelkie nieprawidłowości, które może przejawiać kupiona rzecz. Może chodzić zarówno o wady fizyczne, jak i np. brak określonych właściwości o których istnieniu zapewniał sprzedawca lub producent.

Art. 9 wyżej wymienionej ustawy wyraźnie stanowi, iż konsument traci swoje uprawnienia związane z reklamacją (wynikają one z art. 8 tej ustawy) jeżeli o zaistniałej niezgodności towaru z umową nie zawiadomi sprzedawcy w terminie 2 miesięcy. Termin ten dotyczy praktycznie wszystkich produktów, a więc także mebli.

Inne termin są oznaczone przy reklamacji żywności.

Jeżeli termin zostanie przekroczony, sprzedawca może odrzucić reklamację w zasadzie nawet bez konieczności jej przeczytania. Utrata uprawnień oznacza, że w takiej sytuacji nie pomoże nawet droga sądowa.

Zobacz serwis: Reklamacja

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Buszan Augustyniak Suchecka Adwokat Radcowie Prawni Spółka partnerska

Ekspert w zakresie nieruchomości, własności intelektualnej, podatków oraz praw przedsiębiorców

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »