| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Temat: zwrot towaru

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu zwrot towaru. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące zwrot towaru.

Czy sprzedawca może odmówić zwrotu towaru?

Aktualizacja: 03.11.2011

Często kupione przez nas rzeczy po przywiezieniu do domu okazują się za małe, za duże lub kupione na prezent nie trafiają w gust obdarowanego. Czy w takiej sytuacji można zwrócić towar i czy sprzedawca może nie przyjąć od nas zakupionego towaru? »

Senior w sklepie: Zwrot towaru bez wad

Aktualizacja: 26.08.2011

Zdarza się, że towar, pomimo braku wad przestaje nam się podobać. Czy możemy go wówczas zwrócić do sklepu? »

Zwrot towaru a reklamacja

Aktualizacja: 03.11.2011

Zwrot towaru do sklepu to nie to samo co reklamacja. Zwrot jest możliwy jedynie za zgodą sprzedawcy. Reklamacja to uprawnienie konsumenta, którego żaden sprzedawca wyłączyć nie może. »

Czy zły rozmiar ubrania uprawnia do reklamacji?

Aktualizacja: 17.10.2011

Kupiłam córce kurtkę zimową na prezent. Niestety okazało się, że jest za mała. Udałyśmy się do sklepu w celu wymiany na odpowiedni rozmiar. Sprzedawca odmówił zamiany, chociaż kurtka jest nienoszona, a on posiada towar we właściwym rozmiarze. Wydaje mi się, że jest to bezprawne i złośliwe postępowanie sprzedawcy. Czy mogę się skutecznie domagać zamiany? »

Co zrobić z nietrafionymi prezentami?

Aktualizacja: 12.01.2011

Zły rozmiar, czy źle dobrany kolor nie są przyczynami, które uprawniają konsumentów do reklamacji. Zwrot towar w określonym terminie od daty zakupu jest możliwy tylko wtedy, gdy takie uprawnienia przewiduje sam sprzedawca. Przeczytaj co możesz zrobić z nietrafionym prezentem. »

Niedozwolone klauzule w umowach ze sklepami internetowymi

Aktualizacja: 18.10.2011

Przedsiębiorcy prowadzący sprzedaż elektroniczną mają obowiązek posługiwania się regulaminami przy zawieraniu umów. Te muszą być zgodne z wymogami kodeksu cywilnego i z ustawą o warunkach sprzedaży konsumenckiej. »

Zwrot towaru, czyli o czym wiedzieć zanim kupisz prezent?

Aktualizacja: 16.11.2010

Okres przygotowań do Świąt to także czas, kiedy gorączkowo poszukujemy prezentów dla bliskich. Nie zawsze jednak nasz wybór może przypaść do gustu obdarowanemu. Wtedy pojawia się podstawowe pytanie. Jak zwrócić towar? »

Kiedy i co trzeba zrobić, żeby skutecznie zwrócić niechciany towar?

Aktualizacja: 18.10.2011

Obowiązujące przepisy nie wspominają o prawie konsumenta do zwrotu pełnowartościowego towaru zakupionego w „tradycyjnym” sklepie, bez podawania przyczyn. Bez wyraźnej zgody sprzedawcy zwrot taki nie jest więc możliwy. »

Zwrot towaru. Czy można oddać zbyt ciasny garnitur?

Aktualizacja: 03.10.2011

Niedawno w jednym ze sklepów kupiłem garnitur. Niestety podczas mierzenia w domu okazało się, że jest zbyt ciasny. Sprzedawca nie chce jednak przyjąć zwrotu. Czy mogę zażądać zwrotu pieniędzy? »

Zwrot towaru – jak i kiedy?

Aktualizacja: 03.11.2011

Zwrot towaru to nie to samo, co reklamacja. Jest możliwy jedynie wtedy, gdy taką możliwość oferuje swoim klientom sprzedawca. Dobór złego rozmiaru nie stanowi niezgodności towaru z umową i nie uprawnia do reklamacji. »

Możliwość zwrotu wadliwych leków

Aktualizacja: 27.09.2011

Produkty lecznicze i wyroby medyczne wydane z apteki nie podlegają zwrotowi. Wyjątek stanowią sytuacje, gdy chcemy zwrócić lekarstwa z powodu wady jakościowej lub niewłaściwego ich wydania. »

Czy za małe buty można zwrócić do sklepu?

Aktualizacja: 26.07.2011

Kupione buty w domu okazały się zbyt małe. W sklepie powiedziano, że nie jest możliwy zwrot towaru. Czy to aby jest zgodne z prawem? »

Kiedy sprzedawca ponosi koszty zwrotu towaru

Aktualizacja: 19.08.2011

Odstępując od umowy zawartej przez Internet konsumenci nie ponoszą żadnych negatywnych konsekwencji finansowych. Jedynym wyjątkiem jest obowiązek poniesienia kosztów zwrotu towaru. W określonych sytuacjach koszty te będzie musiał pokryć sprzedawca. »

Zły rozmiar zakupionego ubrania a zwrot towaru

Aktualizacja: 14.07.2011

Kupiłem sweter na prezent, który jednak okazał się zbyt ciasny. Czy w sytuacji, gdy dostałem towar o nieodpowiednim rozmiarze, mogę domagać się zamiany na inny? »

Za niezamówiony towar nie trzeba płacić

Aktualizacja: 01.09.2011

Jakiś czas temu odebrałem przesyłkę w której znajdowały się kosmetyki. Problem jest taki, że ich nie zamawiałem. Nadawca stwierdził, że nie przyjmie zwrotu, bo otworzyłem przesyłkę. Skąd jednak miałem wiedzieć co znajduje się w przesyłce? »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Jacek Rakowski

Dyrektor ds. prawnych, Związek Polskiego Leasingu

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »