REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Infolinia dla powodzian

REKLAMA

REKLAMA

Osoby poszkodowane w powodzi mogą uzyskać wszelkie niezbędne informacje o przysługującej im pomocy pod specjalnymi numerami telefonów, które uruchomiły województwa.  

Uruchomione infolinie obsługują specjalnie wyznaczone osoby, które posiadają fachową wiedzę i są w stanie udzielić pomocy z różnych dziedzin.   

REKLAMA

REKLAMA

Województwa najbardziej dotknięte powodzią uruchomiły numery telefonów informacyjnych. Mieszkańcy mogą dowiadywać się m.in. o zasady wypłaty zasiłków, jak radzić sobie z zanieczyszczoną wodą oraz na co należy zwrócić uwagę po powrocie do zalanego domu.

Na numery infolinii mogą dzwonić także przedstawiciele organizacji pozarządowych. Np. w województwie mazowieckim mogą skontaktować się z osobą koordynującą akcję przekazywania powodzianom środków do sprzątania zalanych gospodarstw oraz środków higieny osobistej. Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki uruchomił bezpłatną infolinię dla osób, które chcą przyjąć dzieci powodzian na wakacje.

Przy telefonach dyżury pełnią pracownicy urzędów wojewódzkich, wojewódzkich centrów zarządzania kryzysowego, a w niektórych województwach (np. małopolskie) także przedstawiciele sanepidu i nadzoru budowlanego.

REKLAMA

Województwo wielkopolskie

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Całodobowa infolinia pod numerem 987 dostępna z wszystkich sieci GSM i stacjonarnych (bezpłatna). Infolinię obsługuje Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Urzędu Wojewódzkiego.

Województwo małopolskie

Bezpłatna infolinia pod numerem 800 200 400. Czynna będzie od 31 maja do 2 czerwca 2010 roku w godzinach od 9.00 do 17.00.
Na infolinię będzie można zadzwonić zarówno z aparatów stacjonarnych jak i telefonów komórkowych (operatorzy: ERA, PLUS, ORANGE).

Przy telefonach dyżurują pracownicy Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego, Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Krakowie oraz Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Krakowie.

Województwo mazowieckie

Mazowiecki Urząd Wojewódzki - całodobowa infolinia dla powodzian, pracowników gmin i organizacji pozarządowych: numer 987 oraz 783 921 382.
Pod tym numerem można skontaktować się z osobą, która koordynuje akcję przekazywania powodzianom środków czystości do sprzątania zalanych gospodarstw oraz higieny osobistej.
Centrum Zarządzania Kryzysowego Płocka uruchomiło całodobowy numer (24) 367 15 70.
Starostwo powiatowe w Płocku uruchomiło całodobową infolinię dla powodzian - (24) 267 68 54.

Województwo kujawsko-pomorskie

Infolinia pod numerem 52 349 76 81 w godzinach pracy Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego (poniedziałek, środa, czwartek, piątek 7.30-15.30, wtorek 8.00-16.00).

Województwo lubelskie

Lubelski Urzędu Wojewódzki- informacje można uzyskać w godzinach 7:30 - 15:00 pod numerami telefonu (81) 74 24 405; (81) 74 24 270, w godzinach 7:30 - 20:00 pod numerem 605 111 253. Dzwoniąc na te numery można także skontaktować się z powołanymi przez wojewodę pełnomocnikami ds. pomocy humanitarnej.

Województwo dolnośląskie

Infolinia dla powodzian w godzinach od 8.00 do 20.00 pod numerem telefonu 509 857 808. Do dyspozycji zainteresowanych jest pracownik Dolnośląskiego Urzędu Wojewódzkiego.

Województwo śląskie

Całodobowa infolinia w urzędzie wojewódzkim - (32) 207 71 08.

Województwo świętokrzyskie

Infolinie w Świętokrzyskim Urzędzie Wojewódzkim, działają codziennie od 7.30 do 16.00.
(41) 342 14 57 oraz (41) 342 18 54 - to numery, pod którymi można zgłaszać chęć pomocy powodzianom. Przy telefonach dyżurują pracownicy Świętokrzyskiego Urzędu Wojewódzkiego.

Województwo łódzkie

Całodobowa infolinii dla powodzian pod numerem 987 - bezpłatna dla mieszkańców województwa łódzkiego. Informacji udziela dyżurny operacyjny Wojewódzkiego Centrum Zarządzania Kryzysowego w Łodzi.

Zobacz też: Pomoc społeczna

Województwo zachodniopomorskie

Całodobowa infolinia obsługiwana przez Wojewódzkie Centrum Zarządzania Kryzysowego: 0 800 170 010.

Województwo lubuskie

Całodobowa infolinia pod numerami telefonów (95) 7 115 393 oraz (95) 7 115 472 pracownicy urzędu wojewódzkiego udostępniają wszelkie informacje na temat stanu wód i dróg, zagrożenia powodziowego i dostępnych form pomocy w regionie.

Województwo podkarpackie

Podkarpacki Urząd Wojewódzki - całodobowa infolinia dla powodzian pod numerami 987, (17) 867 13 17, (17) 867 13 19.

Województwo warmińsko-mazurskie

Bezpłatna, całodobowa infolinia pod numerem 800-401-601 dla osób, które chcą przyjąć dzieci powodzian na wakacje.

MSWiA / AJ

Zobacz też: Powódź 2010

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Prawo
PILNE: od 19.11.2025 do 28.02.2026 r. całodobowe dyżury we wskazanych urzędach, a osoby wyznaczone do wykonywania zadań ochronny wyposażone w broń i amunicję. Weszło w życie zarządzenie premiera wprowadzające trzeci stopień alarmowy

Zarządzeniem wydanym w dniu 19 listopada 2025 r. premier Donald Tusk wprowadził trzeci stopień alarmowy CHARLIE. Obejmuje on obszary linii kolejowych zarządzanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oraz PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa Sp. z o.o. i będzie obowiązywał w okresie od dnia 19 listopada 2025 r., od godz. 00.00, do dnia 28 lutego 2026 r., do godz. 23.59. Sprawdź, co poszczególne alarmy, oznaczają dla urzędów administracji publicznej i dla obywateli naszego kraju.

Przepadek psa i zakaz posiadania zwierząt. Trzeba będzie lepiej pilnować zwierząt. Sejm pracuje nad zmianami

Liczba zwierząt domowych w Polsce rośnie. W ostatnim czasie wzrosła też liczba niebezpiecznych zdarzeń z udziałem psów. Problem narasta, a Sejm pracuje nad projektem zmian, który ma szansę nieco poprawić sytuację. Co na to właściciele zwierząt?

Masz AI w telefonie? Możliwe, że służby czytają już twoje prompty. Pierwszy w historii nakaz sądowy dot. danych z ChatGPT

Czasopismo Forbes ujawniło przełomową sprawę z Maine, która zmienia sposób, w jaki myślimy o prywatności cyfrowej w erze sztucznej inteligencji. Po raz pierwszy w historii amerykańskie organy federalne uzyskały nakaz sądowy zmuszający OpenAI do wydania danych użytkownika na podstawie zapytań do ChatGPT – a szczegóły tej sprawy są absolutnie fascynujące. Co więcej, nowy raport wywiadowczy Anthropic z sierpnia 2025 roku ujawnia znacznie szerszy obraz wykorzystania systemów AI przez cyberprzestępców, tworząc niepokojący kontekst dla rosnącej roli sztucznej inteligencji zarówno w przestępczości, jak i w jej zwalczaniu.

Czy od 2026 r. trzeba będzie raportować do fiskusa transakcje firmowymi i prywatnymi kartami płatniczymi? Ministerstwo wyjaśnia

W sieci pojawiają się nieprawdziwe informacje, według których od 2026 r. urzędy skarbowe będą rzekomo otrzymywać od banków dane o płatnościach kartą przekraczających ustalony próg. Ministerstwo Finansów zdementowało te doniesienia. Wprowadzenie takich przepisów byłoby uzasadnione tylko w wybranych sytuacjach kryzysowych - powiedział PAP prof. Błażej Podgórski.

REKLAMA

Wniosek o świadczenie pielęgnacyjne. Rodzice mają problem z niejasnym terminem

Jeżeli rodzic zawnioskuje o świadczenie w okresie trzech miesięcy, licząc od dnia wydania orzeczenia, to gmina przyzna wsparcie począwszy od miesiąca, w którym złożono wniosek o ustalenie niepełnosprawności lub stopnia niepełnosprawności. Jak liczyć ten termin, gdy orzeczenie o niepełnosprawności uzyskano w postępowaniu sądowym?

Stawkę za grudzień trzeba zaktualizować. Nie każdy o tym pamięta. Pracownicy powinni sprawdzić, czy dostali należne pieniądze

Zmiany wprowadzane na gruncie prawa pracy i prawa podatkowego najczęściej wchodzą w życie na początku roku kalendarzowego. W szczególności dotyczy to przypadków, w których są one związane z obciążeniami finansowymi. Niestety nie jest to regułą, co oznacza, że zawsze trzeba zachować czujność.

ZUS najpierw przyznał matce 800 plus, a teraz każe oddać pieniądze. Jednocześnie jednak nadal je… wypłaca. Co się dzieje? [wyrok]

Świadczenie 800 plus ma poprawić sytuację dzieci. Trafia jednak do rąk rodziców. Takie rozwiązanie jest zrozumiałe i uzasadnione, ale okazuje się, że może również być źródłem wielu problemów. I nie chodzi o to, że rodzice się nie dogadują między sobą. Również ZUS czasami zmienia zdanie.

Seniorze nie daj się nabrać: uważny senior powinien zwracać na to uwagę, szczególnie w okresie przedświątecznym

Seniorze nie daj się nabrać. Uważny senior powinien zwracać na to uwagę, szczególnie w okresie przedświątecznym. Nieuczciwe praktyki sprzedażowe wobec osób starszych to problem, który od lat powraca w różnych formach: od agresywnej sprzedaży door-to-door po natarczywe telefony i pozornie bezpłatne pokazy. Zmienili się sprzedawcy, technologie i kanały kontaktu, ale mechanizm oszustwa pozostał ten sam: wywołać emocje, zaskoczyć, zmusić do szybkiej decyzji. Podpowiadamy jak reagować, co robić i co mówić.

REKLAMA

USA mówią STOP prawom autorskim dla AI. Ten wyrok zmienia zasady gry

Amerykański sąd apelacyjny definitywnie odrzucił prawa autorskie dla obrazu stworzonego przez sztuczną inteligencję, podtrzymując zasadę, że autorem może być tylko człowiek. Ten głośny wyrok – już viralowy w branży technologicznej – otwiera nowy front w globalnej debacie o AI, własności intelektualnej i przyszłości kreatywności w erze generatywnych modeli.

Czy ciężko jest wybrać dobrego prawnika?

Wszyscy wiemy, że prawnik może być niezbędny – przy zakładaniu firmy, sporach z kontrahentem czy problemach z pracownikami. Ale kiedy rzeczywiście sięgamy po telefon, żeby umówić konsultację, nagle ogarnia nas strach. Który wybrać? Jak poznać, że jest kompetentny? Czy nie przepłacę? A może w ogóle da się jakoś bez niego?

Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA