| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Infor.pl > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Reklamacja > Reklamacja towaru

Reklamacja towaru

Obyczaje polskich sprzedawców nie są wzorowe, a brak regulacji prawnej dotyczącej procedury reklamacyjnej stawia konsumenta w słabszej pozycji wobec sprzedawcy. Klienci wciąż są przyzwyczajeni do stosowania starych procedur reklamacyjnych dotyczących rękojmi za wady fizyczne i prawne. Najwyższy czas o tym zapomnieć, gdyż ustawa o sprzedaży konsumenckiej obowiązuje od pięciu lat. Mamy prawo do większych oczekiwań od sprzedawcy, ale jednocześnie konsument musi być aktywny i świadomy swych praw.


◀ powrót do artykułu

Sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się do naszej reklamacji.

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

RODO 2018

Eksperci portalu infor.pl

Witold Chomiczewski

Radca prawny, wspólnik w Lubasz i Wspólnicy - Kancelaria Radców Prawnych sp.k. Specjalizuje się w prawie IT i nowych technologii, ma bogate doświadczenie w obsłudze prawnej przedsiębiorców związanych z e-commerce, doradza m.in. spółkom zajmującym się marketingiem internetowym, przygotowuje umowy dotyczące SEO/SEM, reklamy RTB, prawa autorskiego w Internecie. Wspiera przedsiębiorców internetowych, a zwłaszcza portale w sprawach związanych z odpowiedzialnością za cudze treści. Ma wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu postępowań sądowych dotyczących problematyki prawa autorskiego, Internetu oraz prawa gospodarczego. Brał udział w projekcie na zlecenie Komisji Europejskiej, Study on Liability of Internet Intermediaries, który dotyczył dyrektywy o handlu elektronicznym. Pełnomocnik ds. Legislacji Izby Gospodarki Elektronicznej.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »