Szukasz funkcjonalnego, a jednocześnie niedrogiego samochodu, oglądasz auta w komisach, wertujesz serwisy internetowe… Wreszcie znajdujesz swój „ideał” – auto poleasingowe, jest w dobrym stanie technicznym, a do tego ma promocyjną cenę. Myślisz: „Super okazja!”. Poczekaj. Sprawdź, czy oferta nie jest podszyta oszustwem.
Nie od dziś wiadomo, że nawet najdoskonalszy produkt nie znajdzie nabywcy, jeśli ten nie będzie miał możliwości dowiedzenia się o jego istnieniu. Nie ważne, czy prowadzimy osiedlowy sklep spożywczy, czy duże przedsiębiorstwo produkcyjne, na początku zawsze borykamy się z tym samym problemem – co zrobić, aby skutecznie dotrzeć do klienta?
Prowadzenie firmy to nie tylko samo jej wykonywanie, ale także sytuacje w których przedsiębiorca może wyrządzić szkodę, lub szkoda owa może być wyrządzona jemu. W takiej sytuacji konieczne jest jej naprawienie, które najczęściej ma postać odszkodowania. Zdarza się, że podmioty nie wnoszą o odszkodowanie, bo nie wiedzą jak to zrobić, bądź uważają, że go nie uzyskają lub uzyskają w minimalnej wysokości. Czy rzeczywiście tak jest? Czym jest odszkodowanie i jak się o nie starać?
Nasza Spółka wdrożyła informatyczny zintegrowany system zarządzania, w ramach którego wszystkie dokumenty firmowe są numerowane chronologicznie - mają nadawany kolejny, unikalny numer. Taki system powoduje, że dwie następujące po sobie faktury nie zawsze będą miały zachowaną ciągłość numeracji. Numery pomiędzy nimi nie pozostają jednak wolne, ale są przypisane innym dokumentom wystawionym w okresie pomiędzy fakturami. Czy taka metoda numeracji faktur, w której brak jest jej ciągłości, przy jednoczesnym zachowaniu unikalności numeru, jest prawidłowa w świetle rozporządzenia wykonawczego do ustawy o VAT?