| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP

Inne

Rady dla podróżujących do Rzymu

Aktualizacja: 28.04.2011

Europejskie Centrum Konsumenckie przygotowało praktyczny przewodnik dla osób podróżujących do Rzymu na beatyfikację Jana Pawła II. »

Majówka w Europie- praktyczny poradnik

Aktualizacja: 21.04.2011

Dowiedz się, jak uniknąć kłopotów podczas podróży, zareklamować opóźniony lot czy zaniżony standard hotelu oraz jakich pamiątek nie należy kupować. Europejskie Centrum Konsumenckie zebrało zestaw praktycznych porad w formie pytań i odpowiedzi. »

Kserowanie książek – przestępstwo, czy dozwolony użytek?

Aktualizacja: 28.04.2011

Masowe kopiowanie książek, czasopism, czy albumów, które w zdecydowanej większości przypadków stanowią utwory chronione prawem autorskim, jest powszechnie znane. »

Umowa pożyczki

Aktualizacja: 18.04.2011

Zgodnie z definicją z art. 720 kodeksu cywilnego przez umowę pożyczki dający pożyczkę zobowiązuje się przenieść na własność biorącego określoną ilość pieniędzy albo rzeczy oznaczonych tylko co do gatunku, a biorący zobowiązuje się zwrócić tę samą ilość pieniędzy albo tę samą ilość rzeczy tego samego gatunku i tej samej jakości. »

Czy wiesz co jesz?

Aktualizacja: 18.04.2011

Robiąc przedświąteczne zakupy warto przyjrzeć się dacie przydatności artykułu, czy zawartości składników w danym produkcie. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta po przetestowaniu wielu produktów przypomina czym się sugerować w ich wyborze. »

Timesharing- sposób na bezpieczne wakacje

Aktualizacja: 30.03.2011

Nowe rozwiązania zaproponowane prze rząd mają lepiej chronić prawa osób korzystających z usług timeshare. Chodzi o korzystanie z nieruchomości, np. ośrodka turystycznego, hotelu, pensjonatu, apartamentu, w określonych, regularnie powtarzających się odstępach czasu w każdym roku. »

Pułapki telekomunikacyjne

Aktualizacja: 29.03.2011

UOKiK zwraca uwagę na niektóre z praktyk, które stosują spółki telekomunikacyjne, przykładowo na utrudnianie przeczytania umowy przez jej podpisaniem, czy podawanie błędnych informacji o prawach abonenta. »

Sklepy internetowe-jak nie dać się oszukać?

Aktualizacja: 24.03.2011

Zakupy przez Internet są tańsze i wygodniejsze niż tradycyjne. Jednak wielu konsumentów nie ma do nich zaufania. Eksperci z Europejskiego Centrum Konsumenckiego wyjaśniają, jak sprawdzić uczciwość sprzedawcy i dlaczego nie warto bać się kupowania w Internecie. »

Konsument i przedsiębiorca w europejskiej sieci

Aktualizacja: 18.03.2011

Komisja Europejska zaproponowała wspólny system obliczania podstawy opodatkowania osób prawnych prowadzących działalność gospodarczą w Unii Europejskiej. »

Częściej kupujemy za granicą-raport KE

Aktualizacja: 18.03.2011

Od roku 2009 nastąpiła wyraźna poprawa na rynku konsumenckim-tak wynika z badań opublikowanych przez Komisję Europejską. »

Zakup biletu na mecz przez Internet-jakie masz prawa?

Aktualizacja: 18.03.2011

Do zalet zakupów „w sieci” należy: oszczędność czasu, duży wybór, oraz  niska cena. Zakupy takie rządzą się jednak swoimi prawami i warto jest zapoznać się z nimi zanim przystąpimy do zakupowego szaleństwa. »

Blue button- łatwiejsze transakcje w Internecie

Aktualizacja: 17.03.2011

Autorska propozycja Polski ma ułatwić zawieranie transakcji w Internecie i wyeliminować stan jawnej dyskryminacji, który dotyka osoby z krajów nowej Unii, którym odmawia się zawarcia transakcji transgranicznej ze względu na obawy sprzedawcy związane z różnicami w systemach prawnych. »

Reklamacje usług kurierskich

Aktualizacja: 07.03.2011

Co robić jeżeli kurier nie dowiezie nam przesyłki w całości? Niezależnie od tego, czy wynika to z winy kuriera, czy ze zdarzenia losowego lub złego zapakowania przesyłki, przysługuje nam złożenie reklamacji usługi kurierskiej. »

Prawa turystów przebywających w Egipcie

Aktualizacja: 18.02.2011

Europejskie Centrum Konsumenckie w związku z nadzwyczajną sytuacją w Egipcie, oraz innych państwach arabskich przypomina o prawach konsumenta, oraz o obowiązkach biur turystycznych. »

Jak się nie dać oszukać w Internecie?

Aktualizacja: 03.02.2011

Konsument korzystający z Internetu powinien być ostrożny i wyczulony na stosowane triki. Europejskie Centrum Konsumenckie przestrzega jak się nie dać oszukać naciągaczom działającym w cyberprzestrzeni. »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

RODO 2018

Eksperci portalu infor.pl

Urszula Tarsa

Specjalizuje się w tematyce finansowej i rachunkowej. Doktorantka na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od www.infor.pl/prawo
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK