| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP

Inne

Prawa turystów przebywających w Egipcie

Aktualizacja: 18.02.2011

Europejskie Centrum Konsumenckie w związku z nadzwyczajną sytuacją w Egipcie, oraz innych państwach arabskich przypomina o prawach konsumenta, oraz o obowiązkach biur turystycznych. »

Jak się nie dać oszukać w Internecie?

Aktualizacja: 03.02.2011

Konsument korzystający z Internetu powinien być ostrożny i wyczulony na stosowane triki. Europejskie Centrum Konsumenckie przestrzega jak się nie dać oszukać naciągaczom działającym w cyberprzestrzeni. »

Poradnik dla narciarzy w Europie-Centrum Konsumenckie radzi

Aktualizacja: 24.01.2011

Europejskie Centrum Konsumenckie zbadało oferty 20 kurortów narciarskie w Europie i po analizie przygotowało bardzo przydatne dla każdego konsumenta i miłośnika nart kompendium. »

Czy przeceniony towar podlega reklamacji?

Aktualizacja: 31.12.2010

Przepisy prawa przyznają konsumentowi prawo do reklamacji zakupionego towaru, nawet wówczas gdy jest on przeceniony. »

Szał zimowych wyprzedaży w Europie

Aktualizacja: 30.12.2010

Kiedy rozpocząć polowanie na 70% obniżki w Paryżu, Londynie czy Berlinie? Co zrobić, gdy płaszcz kupiony na zagranicznej wyprzedaży okaże się markowym bublem lub po prostu przestanie nam się podobać? Europejskie Centrum Konsumenckie podpowiada jak, gdzie i kiedy korzystać z zimowego szaleństwa przecen, by nie stracić głowy w lawinie okazji. »

Jakie są prawa pasażera?

Aktualizacja: 30.12.2010

W okresie świąt coraz więcej z nas podróżuje,co może się wiązać ze zgubionym, czy zniszczonym bagażem, opóźnieniem, lub odwołaniem lotu. W związku z tym Komisja Europejska przygotowała kampanię informacyjną dotyczącą praw pasażera. »

Bezpieczne przesyłki

Aktualizacja: 17.12.2010

Czekasz na przesyłkę ekspresową, która się opóźnia? Masz problem ze złożeniem reklamacji w przypadku nienależycie wykonanej usługi? UOKiK razem z UKE i ECK przypomina przed Świętami o prawach konsumentów korzystających z usług kurierów. »

Zakupy online-8 zasad bezpieczeństwa

Aktualizacja: 22.12.2010

Zamierzasz kupić prezenty gwiazdkowe w sieci, by uniknąć tłumów i kolejek w centrach handlowych? Obawiasz się jednak, że produkty nie dotrą na czas lub padniesz ofiarą oszustwa? Prawnicy ECK Polska podpowiadają, jak bezpiecznie dokonywać zakupów w Internecie, by uniknąć rozczarowań. »

Jak kupować zabawki-12 rad

Aktualizacja: 21.12.2010

Jak co roku, w grudniu jednymi z najchętniej kupowanych produktów są zabawki. Okres Świąt Bożego Narodzenia to czas dawania prezentów, a prośba o wymarzone zabawki jest w każdym liście do Mikołaja. Co kupować i jak kupować, żeby sprawić radość a jednocześnie być pewnym, że zabawka nie wyrządzi dziecku krzywdy? »

Jakim jesteś konsumentem?

Aktualizacja: 21.12.2010

Uwielbiasz zakupy i nie ufasz reklamie? Jesteś „nieostrożnym optymistą”. A może sceptycznie podchodzisz do sprzedawców i starannie wybierasz produkty? „Nieufny lider” to właśnie ty. O tym, jakim jesteś konsumentem dowiesz się z najnowszego badania UOKiK. »

Prezenty po choinkę –jak bezpiecznie kupować?

Aktualizacja: 06.12.2010

Zbliżające się święta Bożego Narodzenia zwyczajowo poprzedza gorączka zakupowa. Jednak zanim rzucimy się w wir zakupów zapoznajmy się z prostymi zasadami, które sprawią, że wybrane podarki będą atrakcyjne, oraz bezpieczne. »

Dwie metody reklamacji: którą wybrać?

Aktualizacja: 17.11.2010

Nadchodzi okres przedświątecznej gorączki zakupów. Może okazać się, że aparat cyfrowy, który kupimy w prezencie, zepsuje się po pierwszych kilku klatkach, a zamiast zamówionego we włoskim sklepie internetowym czerwonego szala, otrzymamy niebieski. Europejskie Centrum Konsumenckie podpowiada, jak dochodzić swoich praw w takiej sytuacji: czy skorzystać z gwarancji czy może reklamować niezgodność towaru z umową? »

Konsument i przedsiębiorca w europejskiej sieci

Aktualizacja: 17.11.2010

Na czym polega współpraca sieciowa? Gdzie szukać pomocy w przypadku: reklamacji towaru kupionego w UE, problemów z ubezpieczeniem zdrowotnym za granicą, nieuczciwych praktyk zagranicznego banku, znalezienia pracy w krajach UE? Do kogo zgłosić skargę na urzędnika z innego kraju UE lub opieszałość procedur? Kto pomoże małemu przedsiębiorcy, chcącemu rozszerzyć działalność poza rynek krajowy? »

Upadłość konsumencka

Aktualizacja: 17.11.2010

Dzięki nowelizacji ustawy Prawo upadłościowe i naprawcze wprowadzona została możliwość ogłoszenia upadłości przez osoby fizyczne, co dotychczas zarezerwowane było jedynie dla przedsiębiorców. Podstawowym celem ogłoszenia upadłości w stosunku do dłużnika jest zaspokojenia roszczeń wierzycieli w jak najwyższym stopniu. »

Jak złożyć reklamacje?

Aktualizacja: 27.10.2010

Polacy nie mają świadomości swoich praw konsumenckich- wynika z informacji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Ponad 80 % kupujących rezygnuje z dochodzenia swoich praw po negatywnym rozpatrzeniu ich reklamacji. »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Andrzej Kik

Dyrektor ds. maszyn i urządzeń w Aureus

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »