Wykonanie umowy zawartej przez internet
REKLAMA
REKLAMA
Termin wykonania umowy może być określony w samej umowie. Jeżeli strony tego nie ustaliły, to przyjmuje się, że przedsiębiorca powinien wykonać taką umowę najpóźniej w terminie 30 dni po złożeniu przez konsumenta oświadczenia woli o zawarciu umowy.
REKLAMA
REKLAMA
Istotne są okoliczności, które wpłynęły na ewentualne opóźnienie. Jeżeli opóźnienie w wykonaniu umowy jest spowodowane tym, iż przedmiot świadczenia nie jest dostępny (np. nie ma go w magazynie), to powinien niezwłocznie, najpóźniej jednak w terminie 30 dni od zawarcia umowy, poinformować o tym konsumenta i zwrócić całą otrzymaną od niego sumę pieniężną.
Natomiast w przypadku gdy sprzedawca nie jest w stanie wykonać umowy z powodu nawet przejściowej niemożności spełnienia świadczenia o właściwościach zamówionych przez konsumenta, przedsiębiorca może, jeśli zawarto zastrzeżenie w umowie, zwolnić się z zobowiązania przez spełnienie świadczenia zastępczego. Musi ono odpowiadać tej samej jakości i przeznaczeniu oraz mieć tę samą cenę lub wynagrodzenie. Konsument powinie być również poinformowany na piśmie o prawie nieprzyjęcia tego świadczenia i odstąpienia od umowy ze zwrotem rzeczy na koszt przedsiębiorcy.
Zobacz: Umowa na odległość
Podstawa prawna:
art. 12 ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. nr 22, poz. 271 z późn. zm.).
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat