Zakupy online w sklepie internetowym – jak bezpiecznie kupować i płacić
08 sie 2022
Oszuści zadają sobie trud tworzenia stron pozorujących działalność sklepów internetowych, by wyłudzić od nas pieniądze lub dane osobowe. Podpowiadamy, co zrobić, by nie dać się na to nabrać i jak odróżnić przestępcę od rzetelnego sprzedawcy.
Podpis elektroniczny zyskuje na popularności [BADANIE]
10 gru 2021
Podpisem elektronicznym zainteresowanych jest trzech na pięciu Polaków. Z badania, przygotowanego na zlecenie KIR i ZBP wynika, iż większość Polaków jest świadoma możliwości wykorzystania e-podpisu.
Świadczenie usług cyfrowych - duże zmiany od 2022 roku
15 wrz 2021
Usługi cyfrowe. 1 stycznia 2022 r. mija termin implementacji przez państwa członkowskie UE dyrektywy 2019/770 z 20 maja 2019 r. w sprawie niektórych aspektów umów o dostarczanie treści i usług cyfrowych. Co się zmieni po wejściu w życie tych przepisów? Jakie nowe zasady wprowadza ta dyrektywa? Co powinni wiedzieć konsumenci?
Podpis własnoręczny a elektroniczny – podobieństwa i różnice
23 lip 2014
Podpis własnoręczny i podpis elektroniczny to równorzędne narzędzia prawne. Wywołują takie same skutki dla czynności prawnych, są także podstawą weryfikacji tożsamości każdego z nas, ale też różnią się od siebie w kilku kwestiach.
Oświadczenie woli przez Internet
23 lip 2014
W czasach bardzo szybkiego postępu technologicznego i rozpowszechnienia dostępu do Internetu nasze życie codzienne ulega znacznym zmianom. Komunikujemy się, kupujemy, płacimy on line. Za pomocą nowych technologii dokonujemy czynności prawnych bez wychodzenia z domu. Warto zatem wiedzieć, co jest przejawem naszej woli i jak skutecznie złożyć oświadczenie woli przez Internet.
Pożyczki online coraz popularniejsze
19 lis 2013
Pożyczki online stają się wśród polskich konsumentów coraz popularniejsze. Najczęściej przez internet pożyczają ludzie młodzi w wieku 20-30 lat, pracujący lub prowadzący firmy.
Korzystne dla konsumentów zmiany w funkcjonowaniu e-sklepów w 2014 roku
07 paź 2013
Pod koniec roku roku zaczną obowiązywać znowelizowane przepisy ustawy o prawach konsumenta. Czternaście dni zamiast dziesięciu na zwrot zakupionego w sieci towaru, łatwiejsza reklamacja wadliwego produktu, nowe możliwości dochodzenia swoich praw – to najważniejsze dla konsumentów e-sklepów zmiany w nowelizacji ustawy.
PayPal koniecznym narzędziem płatności internetowych?
03 kwi 2013
System Pay Pal został stworzony, aby umożliwić komfortowe dokonywanie i odbieranie płatności online. Oferuje klientom indywidualnym i firmom nowoczesne rozwiązania płatnicze. Jest wyjątkowo łatwy w obsłudze i całkowicie bezpieczny. Na całym świecie liczba aktywnych kont w systemie przekroczyła już 100 milionów. Jak zdobywa się takie zaufanie?
Umowa o pozycjonowanie strony internetowej
14 mar 2013
Umowa o pozycjonowanie strony internetowej przyjmuje postać zlecenia. Podpisując umowę, należy pamiętać o kilku ważnych postanowieniach, które należy w niej zawrzeć. Przede wszystkim warto uzależnić płatności od efektów.
Obowiązki informacyjne e-sklepu
17 paź 2012
Na sklepie internetowym ciążą obowiązki informacyjne. W przypadku braku określonych prawem informacji na stronie sklepu i w piśmie potwierdzającym, przedsiębiorca naraża się na kary i zwiększa uprawnienia klienta.
Pobieraczek ukarany przez sąd
28 lut 2012
Po prawie dwóch latach sporów z UOKiKiem i internautami, sprawa Pobieraczka znalazła swój finał w Sądzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Ten podtrzymał decyzję Urzędu i karę dla właścicieli firmy. Orzeczenie nie jest jednak ostateczne.
Niezamówiona przesyłka– co zrobić?
24 sty 2012
Nie zamawiałeś produktu, a mimo wszystko otrzymałeś paczkę z żądaniem zapłaty? W takiej sytuacji nie masz obowiązku uiszczania żadnej opłaty.
Czy można zrezygnować z reklam przesyłanych na maila?
14 lut 2011
Zawierając umowę z operatorem komórkowym, zakładając konto mailowe często jesteśmy proszeni o zgodę na przesyłanie informacji handlowych, czyli zwyczajnych reklam. Zgoda na informacje handlowe może być jednak w każdym czasie wycofana.
Jak rozwiązać umowę z serwisem internetowym?
25 sty 2011
Rejestracja w serwisie internetowym to zawarcie umowy. Jest to umowa zawierana na odległość, co oznacza, że można od niej odstąpić w terminie 10 dni od daty zawarcia. Jeżeli przedsiębiorca nie przekaże nam określonych informacji, okres ten może się wydłużyć nawet do 3 miesięcy.
Czy od rejestracji w płatnym serwisie internetowym można odstąpić?
01 lip 2010
Zarejestrowałeś się w płatnym serwisie internetowym i teraz chcesz odstąpić? Sprawdź czy masz do tego prawo i w jakim terminie może to uczynić.
Co zrobić, gdy niepełnoletnie dziecko zarejestrowało się w płatnym serwisie internetowym
01 lip 2010
Mój czternastoletni syn zarejestrował się w pewnym serwisie internetowym. Po dwóch tygodniach do domu przyszedł rachunek za korzystanie z tego serwisu. Co mam zrobić?
Kiedy sprzedawca ponosi koszty zwrotu towaru
25 cze 2010
Odstępując od umowy zawartej przez Internet konsumenci nie ponoszą żadnych negatywnych konsekwencji finansowych. Jedynym wyjątkiem jest obowiązek poniesienia kosztów zwrotu towaru. W określonych sytuacjach koszty te będzie musiał pokryć sprzedawca.
Czy po rozpakowaniu towaru można odstąpić od umowy
25 cze 2010
Kupiłem towar przez Internet. Po kilku dniach od otrzymanie produktu zdecydowałem się jednak odstąpić od umowy. Sprzedawca odstąpienia nie uznał z racji tego, iż towar był rozpakowany. Co zrobić?
Wykonanie umowy zawartej przez internet
20 paź 2008
Zakupiłem w e-sklepie laptopa. Od momentu złożenia przez mnie zamówienia minęło 3 tygodnie, a ja nadal nie otrzymałem towaru. Czy mogę zrezygnować z tej umowy?
Co zrobić, aby odstąpienie od umowy było skuteczne?
20 paź 2008
Odstąpić od umowy zawartej prze internet należy w ciągu 10 dni. Wystarczy przed upływem tego okresu wysłać oświadczenie woli. Oprócz tego konsument musi zwrócić sprzedawcy towar, a ten musi oddać kupującemu pieniądze.
Niewykonanie umowy w terminie
20 paź 2008
Niewykonanie umowy w terminie to nie dostarczenie towaru konsumentowi w terminie. Termin wykonania umowy może wynikać albo z regulaminu przedsiębiorcy albo z zapisu ustawy. Zgodnie z nim umowa zawarta przez internet powinna być wykonana najpóźniej w terminie 30 dni.