Kategorie

Komputer i telefon służbowy

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Presję odpowiadania na służbowe maile i telefony podczas urlopu odczuwa co czwarty Polak. Kto ma największy problem z przejściem w tryb offline?
Obowiązki pracodawcy w stosunku do telepracownika są co do zasady identyczne jak w stosunku do każdego zatrudnionego. Do dodatkowych obowiązków pracodawcy wynikających z zatrudnienia w formie telepracy należą m.in.: zapewnienie pracownikowi sprzętu niezbędnego do świadczenia pracy zdalnie, ubezpieczenie sprzętu, pokrycie kosztów związanych z instalacją, serwisem, eksploatacją i konserwacją sprzętu.
Wykonując pracę w zakładzie pracy, na pracodawcy ciąży obowiązek zapewniania pracownikowi sprzętu i Internetu. Jednym z obowiązków z zakresu bhp jest bowiem organizacja miejsca pracy. Czy również telepracownik, który wykonuje pracę poza zakładem pracy, powinien otrzymać odpowiedni sprzęt i dostęp do Internetu?