Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kontrola

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Czy zgodnie z UODO udział kontrolowanego w kontroli jest obowiązkowy? Jak wskazać osobę upoważnioną do reprezentowania kontrolowanego w trakcie kontroli?
ZUS w wyniku kontroli zwolnień lekarskich w I kwartale 2019 r. wstrzymał wypłatę zasiłków chorobowych na kwotę 9,2 mln zł. Przeprowadzono prawie 174 tys. kontroli osób przebywających na zwolnieniach lekarskich.
Komenda Główna Policji poinformowała o wzmożonych kontrolach na drogach. Majówka 2019 r. już trwa. Gdzie będą kontrole?
PIP skontrolowała firmy pod kątem przestrzegania przepisów ustawy o radach pracowników. Wyniki kontroli ukazują szereg poważnych nieprawidłowości. Ustawa o informowaniu pracowników i przeprowadzaniu z nimi konsultacji powinna zostać zmieniona.
Ne tylko ZUS, ale także pracodawca jest uprawniony do kontroli zwolnień lekarskich pracowników. ZUS przeprowadzi dla nich szkolenia.
W przypadku stwierdzenia braku ważnego biletu kontroler może pobrać od pasażera na miejscu właściwą należność za przewóz wraz z opłatą dodatkową albo wystawić wezwanie do zapłaty.
Przedsiębiorcy zatrudniający kierowców spotykają się z licznymi problemami dotyczącymi czasu pracy. Jak rekompensować dyżur i godziny nadliczbowe? Jak długo należy przechowywać ewidencję czasu pracy? Jaka jest maksymalna wysokość kar, które przedsiębiorcy mogą zapłacić w razie kontroli?
Kontrole UODO mają indywidualny charakter. "Czynnościami kontrolnymi mogą być objęte wszelkie obszary czy sposoby przetwarzania danych. Kontrolujący mają prawo wejść do budynków i pomieszczeń, w których odbywa się przetwarzanie danych. Mogą mieć wgląd do dokumentów i informacji związanych z zakresem kontroli" - mówi Weronika Kowalik, dyrektor Zespołu ds. Sektora Prywatnego w Urzędzie Ochrony Danych Osobowych.
Pracodawca ma prawo przeprowadzić kontrolę w zakresie bhp w przypadku telepracy wykonywanej w domu pracownika. Czy obowiązkiem pracodawcy jest również przeprowadzenie u telepracownika odrębnej oceny warunków pracy, o której mowa w przepisach w sprawie bhp na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe? Czy wystarczy przeprowadzenie jednej z tych kontroli?
Kontrola NIK wykazała, że gminy będące spadkobiercami przymusowymi nie wywiązywały się prawidłowo z części praw oraz obowiązków związanych z dziedziczeniem.
Około 5 tys. policjantów wyjedzie w piątek na drogi w całej Polsce w ramach akcji "Telefony" - poinformował w rozmowie z PAP podinsp. Radosław Kobryś z Biura Ruchu Drogowego KGP. Policjanci będą kontrolować kierowców pod kątem używania telefonów bez zestawów głośnomówiących.
Prezydent w dniu 29 listopada 2018 r. podpisał ustawę z dnia 9 listopada 2018 r. o zmianie niektórych ustaw w związku ze wzmocnieniem nadzoru nad rynkiem finansowym oraz ochrony inwestorów na tym rynku. Sprawdź co się zmieni!
ZUS i PIP coraz częściej kontrolują legalność zatrudnienia cudzoziemców. Bardzo duża grupa ludzi zatrudnianych "na czarno" pochodzi z Ukrainy. Są to często młodzi ludzie pracujący np. w budownictwie, którzy nie zdają sobie sprawy z negatywnych skutków braku umowy o pracę.
Najwyższa Izba Kontroli przeprowadziła kontrolę w spółkach Skarbu Państwa. Co wykazała kontrola?
Nieprawidłowość: W sprawozdaniu rocznym Rb-28S z wykonania planu wydatków budżetowych jednostki budżetowej samorządu terytorialnego za 2017 r. Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej (GOPS) wykazano zaangażowanie wydatków budżetowych w kwocie przekraczającej o ponad 25 000 zł faktycznie wykonane wydatki. Kwota ta dotyczyła zobowiązań zaciągniętych na podstawie umów zawartych w 2017 r., których wykonanie miało nastąpić w 2018 r. Mimo tego błędu skarbnik JST, zobowiązany zakresem obowiązków do kontrolowania pod względem formalnym i merytorycznym sprawozdań jednostek budżetowych podległych gminie, nie zakwestionował prawidłowości tego sprawozdania.
Prezes UODO ostrzega przed fałszywymi kontrolerami. Przedsiębiorcy powinni zachować ostrożność.
Uregulowanie relacji pomiędzy administratorem a podmiotem przetwarzającym dane (popularnym procesorem) współcześnie stało się jedną z podstawowych czynności, które sam administrator musi uwzględnić w systemie ochrony danych w swojej organizacji. Liczne audyty pokazują, że w dzisiejszych czasach, w znacznej mniejszości pozostają podmioty, które z całą odpowiedzialnością mogą stwierdzić, że nie korzystają z usług podmiotów przetwarzających dane na ich zlecenie. W dużej części przypadków administratorzy ci nie są świadomi, że w relacji z kontrahentami dochodzi do powierzenia danych w rozumieniu przepisów o ochronie danych osobowych.
Policjanci drogówki przeprowadzają liczne kontrole autokarów, którymi dzieci i urlopowicze udają się w wakacyjne podróże. Stan techniczny pojazdu i trzeźwość kierowcy to podstawowe elementy każdej kontroli. Jeżeli jedna z nich wypada negatywnie, przewoźnik musi podstawić nowy autokar lub natychmiast usunąć jego niesprawność. Gdy policjanci stwierdzą zaś, że wszystko jest w porządku… czas wyruszać w drogę.
W ocenie NIK-u rodzice często niewłaściwie wydają zebrane przez siebie składki, które nie powinny być przeznaczane na remonty pomieszczeń oraz urządzeń szkoły, lecz na działalność dydaktyczno-wychowawczą. Ponadto w niektórych szkołach naruszone zostały procedury wyboru rady rodziców, a także ograniczano jej uprawnienia.
Szkolenie „Kontrola i audyt projektów współfinansowanych ze środków UE” organizowane przez Instytut Audytorów Wewnętrznych IIA Polska odbędzie się w dniach 20-21 czerwca 2018 r. w Warszawie. Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl.
Codziennie w Polsce kierowcy są zatrzymywani do kontroli drogowej przez policję. Trzeba jednak pamiętać, że nie tylko policja ma takie uprawnienia. Kto może zatrzymać pojazd do kontroli drogowej?
Sąd w Lublinie uniewinnił kierowcę, który został nagrany przez wideorejestrator i ukarany za przekroczenie prędkości. Działanie systemów mierzących prędkość w radiowozach jest szeroko krytykowane m.in. za sprawą nieprecyzyjnych wyników i pomiarów „na oko”.
Rok 2018 będzie czasem intensywnych kontroli Najwyższej Izby Kontroli (NIK). Kontrolerzy zbadają m.in. poprawność realizacji programu 500+, bezpieczeństwo teleinformatyczne Polski czy też funkcjonowanie systemu ratownictwa medycznego.
Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) opublikowała komunikat w sprawie sprzedaży tzw. monet lub tokenów. KNF ostrzega, że inwestycja w tokeny lub monety jest bardzo ryzykowna, ze względu na możliwość utraty całości zainwestowanego kapitału oraz możliwy brak ochrony prawnej. Ostrzeżenie przed tokenami wydała także m.in. Kanada, Japonia, Niemcy, Szwajcaria czy też USA.
Przepisy ustrojowe wyznaczają wójtowi rolę zarządcy w gminie. Jest on odpowiedzialny za zapewnienie funkcjonowania adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej. Dotyczy to również zaciągania zobowiązań finansowych w ramach realizacji zamówień publicznych.
Sąd Rejonowy w Łodzi stwierdził, że pasażer nieposiadający biletu musi mieć czas na jego zakup. Osoba uprawniona do kontroli biletów powinna dać szansę pasażerowi na zakup biletu zanim przystąpi do kontroli.
Inspektor będzie miał więcej uprawnień podczas prowadzonej kontroli. Co jeszcze zmieni się w funkcjonowaniu Państwowej Inspekcji Sanitarnej?
Czym jest kontrola zarządcza?  Kto odpowiada za jej funkcjonowanie? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w poniższym artykule. 
Piecza zastępcza do zmiany. Czeka ją gruntowna reforma. Zmienią się m.in. zadania związane ze sprawowaniem kontroli nad rodzinami zastępczymi.
BCC proponuje, aby Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa złagodziło przepisy projektu ustawy o transporcie drogowym wzorując się na regulacjach unijnych, które wskazują na konieczność wszczynania postępowań administracyjnych dopiero w sytuacji stwierdzenia powtarzających się bądź poważnych naruszeń.
Lekarze niechętnie wystawiają e-zwolnienia, ponieważ procedury są skomplikowane, zaś wykup e-podpisu za drogi. Czy będą ułatwienia?
Szykują się zmiany w regionalnych izbach obrachunkowych. Mają one na celu przede wszystkim ograniczyć zadłużanie się RIO. Izby będą kontrolować osoby prawne, a także składać zawiadomienia o popełnieniu przestępstwa albo wykroczenia.
Przeciwdziałanie oraz zwalczanie terroryzmu to jedno z ważniejszych zadań państwowych. Najwyższa Izba Kontroli sprawdzi czy Biuro Ochrony Rządu działa prawidłowo.
Samorządy zaczynają sprawdzać czy wycinki drzew są zgodne z prawem. Kontrolą legalności wycinki zajmują się pracownicy wydziału ochrony środowiska. Samorząd Chorzowa już wysyła specjalne patrole do właścicieli nieruchomości.
Już od 1 marca 2017 roku zaczną obowiązywać przepisy ustawy wprowadzającej Krajową Administrację Skarbową. Nowa ustawa wniosła wiele zmian w strukturze administracji podatkowej oraz wyposażyła jej pracowników w wiele nowych uprawnień w zakresie postępowań kontrolnych.
Straż Łowiecka oraz Straż Rybacka na Dolnym Śląsku nie wypadły najlepiej podczas kontroli Najwyższej Izby Kontroli. Strażnicy nie wywiązywali się w pełni z realizacji powierzonych zadań.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych ma prawo skontrolować przebywającego na l4. Taka kontrola ma na celu przede wszystkim stwierdzenie czy czas przeznaczony na leczenie jest wykorzystywany w sposób prawidłowy.
Nowoczesny controlling kosztów wymaga wypracowania kryteriów wyboru i integracji narzędzi zarządzania kosztami w spójny system. Controlling kosztów jest integralną częścią szeroko rozumianego systemu controllingu i zyskuje na znaczeniu w przedsiębiorstwach, które dążą do zwiększonego udziału w rynku poprzez poprawę produktywności, wydajności, jakości oferowanych produktów oraz optymalizacji kosztów.
Działalność na najmniejszą skalę bez konieczności rejestracji, 6 miesięcy bez składek na ubezpieczenie społeczne dla nowych firm oraz liczne uproszczenia podatkowe – te i wiele innych rozwiązań zawiera pakiet Konstytucji Biznesu. Sercem pakietu jest prowolnościowa ustawa Prawo Przedsiębiorców, która na nowo zdefiniuje relacje biznesu z administracją.
Tajemnica bankowa jest dobrem osobistym każdego człowieka, jednakże są sytuacje, w których bank musi ją ujawnić. Zwolnienie z obowiązku zachowania tajemnicy bankowej może nastąpić wyłącznie na wniosek ściśle określonych prawem bankowym podmiotów.
Zamierzamy wprowadzić ograniczenia w zakresie korzystania przez pracowników z Internetu do celów prywatnych. Czy możemy stosować bieżący monitoring odwiedzanych stron internetowych, o czym pracownicy zostaliby uprzednio poinformowani?
Podstawową nieprawidłowością w jednostkach samorządu terytorialnego jest udzielanie dotacji celowych klubom sportowym na podstawie ustawy o sporcie przez zarząd jednostki samorządu terytorialnego, mimo niepodjęcia przez organ stanowiący tej jednostki stosownej uchwały.
XII Konferencja PolCAAT'2016 odbędzie się już 22 listopada 2016 r. w Warszawie. Portal Infor.pl jest patronem medialnym wydarzenia.
Bądź na Konferencji Finansowej razem z nami, słuchaj, dyskutuj, dziel się doświadczeniem i wymieniaj poglądami. Termin nadsyłania zgłoszeń mija 7 października 2016 r. Portal Infor.pl jest patronem medialnym wydarzenia.
W wyniku procesu zarządzania ryzykiem otrzymuje się na poziomie jednostki (jednostek) dokument zawierający informacje na temat wszystkich zidentyfikowanych ryzyk, ich oceny, funkcjonujących mechanizmów kontrolnych oraz projektowanych czynności kontrolnych wraz ze wskazaniem osób odpowiedzialnych za ich wdrożenie. Rejestr ryzyka jest dokumentem „żywym”, podlegającym stałym aktualizacjom.
Czy osoba zatrudniona w jednostce na umowę zlecenia może podpisywać swoim nazwiskiem faktury zakupowe na dowód wykonania ich kontroli merytorycznej i formalno-rachunkowej?
Większość nieprawidłowości stwierdzanych przez kontrolujących w zakresie przyznawania ulg w spłacie należności, polegających na odroczeniu terminu ich płatności bądź rozłożeniu ich płatności na raty, pokrywa się z nieprawidłowościami stwierdzanymi w przypadku umarzania należności.
Wdrożenie systemu kontroli zarządczej według standardów opracowanych przez Ministerstwo Finansów wymaga rzetelnego podejścia pracowników sfery budżetowej do wyznaczenia horyzontu docelowego i pożądanego w pracy urzędnika narażonego na różne czynniki ryzyka. Opracowując materiał, stanowiący wytyczne do wdrożenia procedur zarządzania ryzykiem w jednostkach samorządu terytorialnego, należy wspomnieć, że od 2010 r. pojawiały się odmienne interpretacje i wytyczne w tym zakresie.
Już od lipca 2016 r. duże przedsiębiorstwa będą zobowiązane do przekazywania szczegółowych danych podatkowych, dotyczących prowadzonej działalności. Informacje będą raportowane w ściśle określony sposób – za pomocą Jednolitego Pliku Kontrolnego (JPK), co wymaga zmian w systemach informatycznych przedsiębiorstw.