Najemcy mieszkań (w tym komunalnych) niejednokrotnie borykają się ze złym stanem technicznym budynku. Przeciekające dachy, nieszczelne okna, niszczejące klatki schodowe to codzienny obraz w wielu polskich miastach. Często zdarza się też, że na skutek rozmaitych awarii dochodzi do przerw w dostawie mediów (wody, elektryczności, ciepła), które bardzo szybko dają się we znaki mieszkańcom lokali.
Jeżeli doznaliście uszczerbku na zdrowiu np: w wyniku wypadku samochodowego? Albo ktoś z Twoich bliskich zmarł w pracy, na drodze lub z powodu jakichkolwiek zdarzeń losowych? Sytuacja materialna po stracie bliskiego pogarsza się (utrata źródła utrzymania, koszty pogrzebu, a w przypadku utraty zdrowia często bardzo wysokie koszty leczenia i rehabilitacji ). Właśnie dlatego powinieneś poświęcić trochę czasu na zastanowienie się nad drogą uzyskania odszkodowania i innych wszystkich możliwych świadczeń. Większość z nas udaje się do ubezpieczyciela zgłasza szkodę z odpowiedniej polisy i oczekuje decyzji o wypłacie odszkodowania. A następnie zaczyna się: „ płacz i zgrzytanie zębami „ że Towarzystwo nas oszukało” bo wypłaciło za mało, zaniżyło odszkodowanie, odmówiło wypłaty odszkodowania. A może w tym wszystkim był jednak nasz błąd?