REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Prawa konsumenta, Konsument

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Czy można wcześniej spłacić kredyt?

Wziąłeś kredyt na zakup jakiejś rzeczy, ale w międzyczasie twoja sytuacja finansowa poprawiła się i chcesz go spłacić wcześniej? Nie martw się o dodatkowe koszty prowizji z tego tytułu. W przypadku kredytów konsumpcyjnych nie musisz ich opłacać.

Samo wysłanie karty nie wystarczy

Mam zamiar oddać kartę kredytową, ponieważ w innym banku proponują mi znacznie lepsze warunki. Czy wystarczy, jeśli wyślę kartę przesyłką poleconą?

Czy można odwołać polecenie zapłaty?

Wyraziłam zgodę, by rachunki za telefon obciążyły moje konto w formie polecenia zapłaty. Ponieważ obciążono mój rachunek za dużą kwotą, chcę z tego zrezygnować. Czy mogę zerwać umowę? Czy zrealizowaną już przez bank operację polecenia zapłaty można cofnąć?

Kiedy można zmienić cenę za wycieczkę

Coraz częściej możemy spotkać się z taką praktyką biur podróży, zgodnie z którą tuż przed wyjazdem jesteśmy wzywani do dopłaty za wycieczkę. Czy takie działanie jest zgodne z prawem? W jakim terminie cena wycieczki może ulec zmianie?

REKLAMA

Czy można zmienić uczestnika wycieczki?

Wykupiłam wycieczkę, jednakże z przyczyn zawodowych nie mogłam w niej uczestniczyć. Postanowiłam więc, że na moje miejsce pojedzie córka. Kiedy zgłosiłam ten fakt do biura podróży, otrzymałam informację, że zamiana nie jest możliwa, bo do wycieczki pozostały trzy dni, a umowa wyraźnie stanowi, że zmiana uczestnika może nastąpić nie później niż na dwa tygodnie przed rozpoczęciem wycieczki. Czy w takiej sytuacji biuro podróży mogło odmówić wyjazdu moje córce?

Czy konsument musi udowodnić niezgodność towaru z umową

Zdarzyło ci się złożyć reklamacje z tytułu niezgodności towaru z umową i nie została ona uznana, ponieważ minęło 6 miesięcy od momentu zakupu reklamowanej rzeczy? Przekonaj się czy takie postępowanie sprzedawcy jest uzasdnione.

Nietrafiony prezent

Na prezent urodzinowy kupiłem żonie biżuterię. Niestety, nie jestem pewien, czy jej się spodoba. Czy sprzedawca ma obowiązek przyjęcia z powrotem takiego nietrafionego zakupu lub przynajmniej wymienienia go na inny towar?

Czy gwarancja wyłącza reklamację?

Masz problem z popsutą rzeczą, a skończyła ci się gwarancja? Sprzedawca upiera się, że nie może przyjąć reklamacji? Sprawdź, czy ma rację.

REKLAMA

Czy mogę zwrócić prezent?

Chciałam zrobić rodzinie niespodziankę - zamówić wizytę Mikołaja z tradycyjnym workiem prezentów. Usługa jest dosyć droga, więc przygotowałam drobne, tanie prezenty, które Mikołaj mógłby wręczyć wszystkim domownikom. Niestety, w firmie zajmującej się wynajmem Mikołajów poinformowano mnie, że usługa przewidziana jest w tzw. pakiecie. Muszę zapłacić pewną kwotę na prezenty, a potem wybrać z katalogu rzeczy, które Mikołaj wręczy domownikom. Proponowane prezenty są drogie i zupełnie nieprzydatne. Czy mogłabym gdzieś złożyć reklamację, aby móc nie kupować tych prezentów?

Informacje na opakowaniach kosmetyków

Kosmetyki są jednym z najczęściej kupowanych przez nas produktów. Nie należy zapominać, iż mydła, odżywki, mascary, itp są towarami konsumpcyjnymi. Ze względu na ich specyfikę i właściwości na producentach ciąży szczególny obowiązek informacyjny o produkcie.

Umowa o usługę turystyczną - treść

Umową o świadczenie usług turystycznych jest umowa z biurem podróży dotycząca wykupienia wycieczki, wczasów, kolonii czy obozu. Konsument powinien zwrócić uwagę czy jest ona sporządzona w formie pisemnej.

Niedozwolone klauzule umowne występujące w umowach o kredyt hipoteczny

Utrzymujący się na wysokim poziomie popyt na nieruchomości sprawia, że konsumenci coraz liczniej zawierają umowy za bankami o kredyty hipoteczne. Rosnące zainteresowanie oraz dynamiczny rozwój tegoż rynku skłania do bliższej analizy sytuacji konsumentów jako kredytobiorców. Oto niektóre z najczęściej stosowanych klauzul, które budzą wątpliwości ze względu na ich sprzeczność z dobrymi obyczajami i rażące naruszenia interesów konsumentów.

Co zrobić jeśli w naszej umowie znajduje się niedozwolona klauzula

Jeśli konsument ma słuszne przypuszczenia, że w umowie oferowanej przez przedsiębiorcę znajdują się niedozwolone postanowienia umowne, czyli tzw. klauzule abuzywne, powinien jak najszybciej zwrócić na to uwagę swojemu kontrahentowi i próbować z nim negocjować. Jeśli to nie pomoże można zmienić przedsiębiorcę.

Katalog niedozwolonych klauzul umownych

Każde postanowienia umowy zawieranej z konsumentem nie uzgodnione indywidualnie nie wiążą go, jeżeli kształtują jego prawa i obowiązki w sposób sprzeczny z dobrymi obyczajami, rażąco naruszając jego interesy. Nie dotyczy to postanowień określających główne świadczenia stron, w tym cenę lub wynagrodzenie, jeżeli zostały sformułowane w sposób jednoznaczny.

Zwrot towaru

Możliwość zwrotu towaru to doskonałe rozwiązanie sytuacji, gdy zrobimy zakupy pod wpływem impulsu albo bardzo przekonującego sprzedawcy.

Która cena jest prawidłowa

Zdarzają się czasem przypadki, że satysfakcjonująca dla nas cena towaru zamieszczona na półce ulega zmianie gdy przychodzi do płacenia w kasie.

Reklama wprowadzająca w błąd

Reklama wprowadzająca w błąd jest uznawana za czyn nieuczciwej konkurencji i nieuczciwą praktykę rynkową. Jest to ograniczenie dla reklamy, w której zasadniczo wszystkie chwyty są dozwolone, by zachęcić klientów do zakupów.

Klauzula niedozwolona

Postanowienie, które kształtuje prawa i obowiązki konsumenta w sposób sprzeczny z dobrymi obyczajami, a do tego rażąco narusza jego interesy.

Klauzula niedozwolona

Postanowienie, które kształtuje prawa i obowiązki konsumenta w sposób sprzeczny z dobrymi obyczajami, a do tego rażąco narusza jego interesy.

REKLAMA