Czy gwarancja wyłącza reklamację?
REKLAMA
REKLAMA
Nie, sprzedawca lub producent nie ma prawa informować konsumenta, że po zakończeniu okresu gwarancji nie może on złożyć reklamacji na podstawie niezgodności towaru z umową.
REKLAMA
Konsument sam podejmuje decyzje, czy chce skorzystać z udzielonej mu gwarancji czy chce reklamować towar na podstawie jego niezgodności z umową.
Gwarancja nie wyłącza bowiem odpowiedzialności sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową.
Zobacz także: Prawa konsumentów. Gwarancja – cz. 1
Ponadto w dokumencie gwarancyjnym powinien znajdować się zapis, że gwarancja na sprzedany towar nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z niezgodności towaru z umową.
Podstawa prawna:
art. 13 ust. 4 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego.
Zobacz więcej na www.www.infor.pl/prawo/reklamacje
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat