Nietrafiony prezent
REKLAMA
REKLAMA
Sprzedawca nie ma obowiązku przyjęcia z powrotem towaru, który jest w pełni wartościowy. Nie musi również wymieniać zakupionej rzeczy na inną. Ma jedynie obowiązek przyjąć reklamację na towar niezgodny z umową towaru.
REKLAMA
Wyjątkiem są niektóre sklepy, które w swoich regulaminach przewidują możliwość zwrotu niewadliwego towaru i wyznaczają w tym celu odpowiedni termin, np. 7 dni od momentu zakupu. Wtedy należy przedstawić paragon, a towar musi posiadać metkę i nie może być używany. W regulaminie mogą być przewidziane też inne konieczne do spełnienia warunki. W takiej sytuacji sprzedawca ma więc, w ustalonym terminie, obowiązek przyjęcia towaru, a klient nie musi tłumaczyć, dlaczego oddaje daną rzecz.
Zobacz również: Zwrot towaru – jak i kiedy?
Jeśli kupujemy towar w sklepie, który nie przewiduje możliwości zwrotów w regulaminie sprzedaży, należy indywidualnie ustalić ze sprzedawcą, czy na taką ewentualność wyraża zgodę. Dobrze jest poprosić o pisemne potwierdzenie - np. informację na odwrocie rachunku do kiedy towar może zostać zwrócony, wraz z podpisem sprzedawcy i pieczątką sklepu.
Podstawa prawna:
ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego.
Zobacz serwis: Sprzedaż towarów
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat
Komentarze(0)
Pokaż: