REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Reklamacja, Bank

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Oprocentowanie lokat bankowych i kont oszczędnościowych – marzec/kwiecień 2022 r.

Banki z miesiąca na miesiąc oferują coraz wyższe oprocentowanie depozytów. W marcu swoje oferty lokat i rachunków oszczędnościowych poprawiła ponad połowa badanych banków. Jakie oprocentowanie lokat bankowych i kont oszczędnościowych można uzyskać na przełomie marca i kwietnia 2022 roku?

Kiedy bank neguje status konsumenta w sporze

Banki w sprawach frankowych często posługują się argumentacją mającą na celu zakwestionowanie statusu strony powodowej jako konsumenta i tym samym odmówienie jej ochrony z art. 3851 k.c. Taktyka ta stosowana jest zwłaszcza w przypadku osób prowadzących w dacie zawarcia umowy kredytu działalność gospodarczą, w szczególności zaś, gdy działalność została zarejestrowana na kredytowanej nieruchomości lub jest częściowo na niej wykonywana. Argumentację banków w powyższym zakresie, w świetle dotychczasowego orzecznictwa, należy uznać za niezasadną.

Banki będą musiały zwracać kwoty za dodatkowe ubezpieczenie kredytu hipotecznego do czasu wpisu hipoteki – MS przygotowało projekt nowelizacji

Obecne rozwiązania prawna umożliwiają bankom pobieranie wyższego ubezpieczenia od czasu zawarcia umowy kredytu hipotecznego do wpisu hipoteki do księgi wieczystej i jej nie zwracają. A to trwa nawet około roku.

Kiedy urząd skarbowy ma dostęp do informacji bankowych podatnika? Zmiany od 1 lipca 2022 r.

Banki przekazują organom Krajowej Administracji Skarbowej informacje o podatnikach w przypadku uzasadnionego żądania naczelnika urzędu skarbowego lub naczelnika urzędu celno-skarbowego. 1 lipca 2022 r. zostaną ujednolicone uprawnienia organów KAS w tym zakresie. KAS nie może żądać od banków informacji bez wszczętego postępowania wobec podatnika.

REKLAMA

Jak nie paść ofiarą phishingu?

Jak przebiega phishing? W jaki sposób można dochodzić swoich praw w banku, jeśli już padliśmy ofiarą hakerów?

Przelewy bankowe w Wigilię, Święta i na przełomie roku

W nadchodzącym okresie świąteczno-sylwestrowym banki będą pracowały w innym zakresie czasowym niż zwykle, dlatego świąteczne przelewy warto zrealizować z odpowiednim wyprzedzeniem albo skorzystać z przelewów natychmiastowych - przypomina Krajowa Izba Rozliczeniowa (KIR).

Rękojmia za wady nieruchomości na rynku wtórnym - odpowiedzialność sprzedawcy

Rękojmia za wady nieruchomości na rynku wtórnym. Osoby sprzedające nieruchomość na rynku wtórnym bardzo często uważają, że jak tylko mieszkanie czy dom przejdą w nowe ręce, to nie ma żadnej odpowiedzialności za zbywaną rzecz, w myśl powiedzenia “widziały, co brały”. Niektórzy, aby utwierdzić się w swoim przekonaniu wprowadzają do umów zapisy typu “kupujący zapoznał się ze stanem nieruchomości i nie wnosi do niego zastrzeżeń” lub “stan techniczny nieruchomości jest kupującemu znany i zgadza się na nabycie”. Niestety ani te, ani nawet ogólny zapis, że “mieszkanie jest w stanie do remontu” nie wyłączają odpowiedzialności sprzedającego za wady nieruchomości, co w pewnych przypadkach może okazać się niemiłym zaskoczeniem i spowodować straty finansowe, nawet dużego kalibru. Ta odpowiedzialność sprzedającego wynika wprost z Kodeksu Cywilnego i nazywa się rękojmią.

UOKiK o wynagrodzeniu za udostępnienie kapitału przez banki

Zdaniem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów banki nie mają prawa żądać wynagrodzenia za udostępnienie kapitału.

REKLAMA

Propozycje ugodowe banków – na co zwrócić uwagę?

Propozycje, z którymi obecnie wychodzą banki do kredytobiorców banki są znacznie zróżnicowane. Jak ocenić ich realną wartość?Od czego zacząć?

Reklamacja po wakacjach - jak i kiedy?

Reklamacja po wakacjach może dotyczyć np. usługi turystycznej, opóźnionego lotu czy noclegu. W jakim terminie należy ją wysłać?

Wzrost liczby sporów dotyczących odszkodowań

Odszkodowania. Liczne burze, nawałnice i wichury przechodzące przez Polskę, zawsze powodują wzrost liczby sporów dotyczących wysokości wypłacanych odszkodowań. W Biurze Rzecznika Finansowego można uzyskać bezpłatną pomoc w sporze z ubezpieczycielem.

Wniosek o 300 plus przez bank

Wniosek o 300 plus przez bank to jeden ze sposobów, jaki mogą wybrać rodzice, ubiegający się o świadczenie.

Telefon z banku z prośbą o dane? Tak mogą działać oszuści

Oszuści mogą podszywać się pod pracowników banków i próbować wyłudzić dane osobowe. Niemal co 4. Polak deklaruje, iż otrzymał taki telefon.

Jak wybrać lokal gastronomiczny w miejscowości turystycznej?

Lokale gastronomiczne w polskich miejscowościach turystycznych zostały skontrolowane przez Inspekcję Handlową. Czy stwierdzono nieprawidłowości?

Wniosek o 300+ najczęściej składany za pośrednictwem banku

Wnioski o tzw. 300+ w większości są składane poprzez platformy internetowe banków. Co z rodzicami, którzy nie wiedzą jak wysłać wniosek online?

Zdjęcia a reklamacja - co warto wiedzieć przed podróżą?

Kiedy warto zrobić zdjęcie, aby ułatwić sobie późniejszą reklamację? Praktyczne okoliczności wskazuje Europejskie Centrum Konsumenckie.

UOKiK o produktach bezglutenowych

UOKiK sfinansował badanie składu produktów bezglutenowych. Jak powinny być oznaczone takie produkty? Czy konsumenci mogą reklamować żywność?

Historia rachunku bankowego zmarłego bez tajemnic dla spadkobiercy?

Historia rachunku bankowego to coraz częściej historia naszego życia. Czy spadkobierca ma nieskrępowany dostęp do wyciągu z rachunku zmarłego?

Trendy w bankowości na 2021 rok

Dziś w bankowości funkcjonuje przekonanie, że ewolucyjna transformacja i znaczące zmiany ostatnich miesięcy będą kontynuowane w jeszcze większym stopniu w 2021 roku. Jaki nowe działania wprowadzą banki komercyjne?

Brexit - koniec okresu przejściowego a klienci banków

Koniec okresu przejściowego Brexitu nastąpił wraz z końcem 2020 r. Od 1 stycznia 2021 r. Wielka Brytania i Irlandia Północna są dla UE państwem trzecim. Co to oznacza dla klientów banków? Co się zmienia? Czy Brexit wpływa na gwarancję depozytów w polskich bankach? Czy nadal można stosować wskaźniki referencyjne (jak LIBOR) opracowane przez podmioty z Wielkiej Brytanii?

Przelew na złe konto. Jak odzyskać pieniądze?

Przelew na niewłaściwe konto może być źródłem wielu poważnych problemów. Jak odzyskać pieniądze? Czy odbiorca ma obowiązek zwrócić niewłaściwy przelew?

Czy opłaca się brać pożyczki w banku?

Pożyczka kojarzy Ci się z koniecznością wybrania się do banku? To nie jedyne miejsce, gdzie możesz uzyskać dodatkowe pieniądze. Na rynku istnieje wiele firm, które zajmują się pożyczaniem pieniędzy. Dzięki temu każdy może znaleźć ofertę dopasowaną do swoich potrzeb i sytuacji finansowej. Zastanawiasz się, czy warto skorzystać z usług banku? A może lepszym wyborem jest firma pożyczkowa? Dowiedz się więcej.

Emerytura na konto - kto najczęściej wybiera rachunek w banku?

Emerytura na konto jest coraz popularniejszą formą otrzymywania świadczeń. Kto najczęściej korzysta z rachunku bankowego? Jakie banki we współpracy z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych oferują konta dla seniorów?

Kredyty frankowe - frankowicze kontra banki

Kredyty frankowe są coraz częstszym przedmiotem postepowań sądowych. Dlaczego rośnie liczba frankowiczów wytaczających powództwa bankom? Większość wyroków z 2020 r. oraz 2021 r. zapadła na korzyść frankowiczów. Czy jest możliwe stwierdzenie nieważności umowy kredytu we frankach? Czy można dokonać odfrankowienia kredytu? Czy roszczenia frankowiczów ulegają przedawnieniu?

Wakacje 2020 - skargi i reklamacje konsumentów

Europejskie Centrum Konsumenckie, działające przy Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów, przypomina o tym, jak skutecznie składać reklamację, jeżeli wakacje odbiegną od naszych oczekiwań. Podsumowuje też liczbę skarg, które złożyli konsumenci. Jakie problemy mieliśmy podczas wakacji 2020?

Banki spółdzielcze oczekują poprawy sytuacji w sektorach rolnych

Obecna sytuacja makroekonomiczna stwarza szczególne wyzwanie dla spółdzielczego sektora bankowego. Spółdzielcy oczekują poprawy sytuacji w sektorze bankowości spółdzielczej oraz uproszczenia wymogów przy tworzeniu organizacji i grup producentów.

Banki spółdzielcze oczekują poprawy sytuacji w sektorach rolnych

Obecna sytuacja makroekonomiczna stwarza szczególne wyzwanie dla spółdzielczego sektora bankowego. Spółdzielcy oczekują poprawy sytuacji w sektorze bankowości spółdzielczej oraz uproszczenia wymogów przy tworzeniu organizacji i grup producentów.

Spłacony kredyt we frankach - czy można dochodzić roszczeń od banku?

Czy wcześniejsza spłata kredytu w całości zamyka możliwość dochodzenia w sądzie roszczeń tytułu zwrotu nadpłaconych rat? Okazuje się, że sporo takich spraw jest w toku, a w wielu przypadkach konsument ma duże szanse na sukces.

Technologia wkracza do banków spółdzielczych

Kolejne cyfrowe ułatwienia w bankach spółdzielczych. Klienci otrzymają możliwość wygodnego dostępu do portali publicznych i e-usług świadczonych przez administrację. Wygodnego, bo za pomocą jednego - bankowego - hasła i loginu.

Prognoza dla bankowości - co zmieniła pandemia COVID-19?

Ekonomiści wskazują, że aby utrzymać płynność finansową po kryzysie związanym z koronawirusem, banki będą musiały przeprowadzić zmiany w kluczowych obszarach. Przyspieszyć ma proces cyfryzacji i rozwój technologiczny, szczególnie w kwestii wykorzystania architektury mikroserwisów, sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego. Zmianie ma ulec podejście do zarządzania aktywami, inwestycjami oraz polityki kredytowej. Banki mają też zwiększać konkurencyjność względem coraz bardziej innowacyjnych fintechów, challenger i neo banków.

Rzecznik Finansowy pozywa bank za misseling

Rzecznik Finansowy złożył pozew w imieniu klienta Idea Banku, który zdaniem Rzecznika został wprowadzony w błąd w trakcie proponowania nabycia i oferowania obligacji korporacyjnych spółki GetBack S.A. Na taką inwestycję namówiono osobę, która w momencie nabywania obligacji miała 85 lat. To modelowy przykład tzw. misselingu, czyli oferowania produktu nieodpowiedniego dla danego klienta.

Jak nie zmarnować dobrego kryzysu? Transformacja sektora bankowego

Mniejsze zyski banków? To już się dzieje. Spadek marży odsetkowej wywołany obniżką stóp procentowych, wzrost odpisów na oczekiwane straty kredytowe oraz spadek przychodów z tytułu opłat i prowizji, spowodowany zmniejszonym popytem na usługi bankowe – to w ocenie NBP główne czynniki, które w nadchodzącym czasie wpłyną na spadek zyskowności sektora bankowego.

Robisz mało przelewów? Podstawowy rachunek płatniczy może być dobrym rozwiązaniem

W przypadku firm, które wykonują kilka operacji bankowych miesięcznie podstawowy rachunek bankowy to sposób na maksymalizację oszczędności. To również dobra alternatywa dla ROR-ów oferowanych na komercyjnych zasadach.

Co możemy reklamować w restauracji?

Chyba wszystkim spośród nas zdarza się od czasu do czasu zjeść coś na tzw. „mieście”. Nieważne, czy jest to ekskluzywna restauracja czy niepozorna knajpka – chodzi przede wszystkim o to, żeby jedzenie, które tam zamówimy było świeże i dobre. A co jeśli nie jest? Czy klientowi przysługuje reklamacja?

Towary zakupione za granicą - czyli co można legalnie przywieźć z wakacji?

Sezon wakacyjny w pełni, w związku z tym wielu z nas wybierze się na zagraniczne wycieczki, także te poza granicami Unii Europejskiej. Nierzadko chcemy z tych wojaży zabrać coś ze sobą choćby na pamiątkę, albo prezent dla bliskich. Poniższy artykuł pozwoli ustalić, co i na jakich zasadach możemy przewieźć przez granicę.

Odpowiedź na reklamację w Polsce i UE - w jakim terminie?

W niektórych przypadkach przedsiębiorca ma nawet kilka tygodni na odpowiedź na reklamację. Przepisy obowiązujące w Polsce mogą wydawać się skomplikowane. Jak jest zatem w pozostałych państwach UE?

Kredyt hipoteczny a utrata pracy – jakie rozwiązania dla konsumentów?

Wielu kredytobiorców boryka się z problemem spłaty należności. Na finanse Polaków wpływa utrata pracy czy zmniejszone wynagrodzenie. Jakie rozwiązania mogą ułatwić konsumentom spłatę kredytu hipotecznego?

Nieautoryzowane transakcje - rośnie liczba skarg klientów banków

Do Biura Rzecznika Finansowego wpływa coraz więcej wniosków o interwencję dotyczących nieautoryzowanych transakcji. Rzecznik podjął decyzję o wystąpieniu do banków. Oczekuje dostarczenia informacji statystycznych dotyczących skali tego problemu. Zwrócił się także o wyjaśnienie procedur działania w takich sytuacjach.

Wakacje kredytowe - jak się z nich wycofać?

Oferta odroczenia spłat może mieć negatywne konsekwencje dla konsumentów. Z wakacji kredytowych można się jednak wycofać. Jak to zrobić?

UODO: stop nielegalnemu sprzedawaniu baz danych klientów banków

Prezes UODO zwraca uwagę na nielegalne praktyki pracowników banków, polegające na sprzedawaniu baz danych klientów instytucji.

Obowiązkowa mediacja dla frankowiczów?

Coraz częściej pojawiają się pomysły na wprowadzenie obowiązku mediacji między klientem a bankiem jeszcze przed złożeniem pozwu. To miałoby odciążyć sądy, np. w sprawach frankowych. Jednak prawnicy uważają, że takie rozwiązanie utrudni dochodzenie praw. Wydłuży drogę sądową i zwiększy koszty prowadzenia postępowań. Może też finalnie przynieść gorsze warunki ugodowe. Ponadto jeszcze bardziej sparaliżuje już niewydolny wymiar sprawiedliwości. Eksperci dodają, że sytuacja jest dość niebezpieczna. Dlatego sugerują, że mediacja jednak powinna być dobrowolna.

Banki będą skracają okres, na jaki udzielają kredytów hipotecznych

Według przewidywań Biura Informacji Kredytowej w 2020 r. ma wzrosnąć wartość kredytów hipotecznych - o 10%. Banki mają też skracać okres na jaki udzielają tych kredytów.

Aplikacja UKE ułatwi reklamację usług internetowych

Konsument może zareklamować usługę, jeżeli wykaże, iż jakość internetu jest niezgodna z umową. Za pomocą narzędzia certyfikowanego przez UKE można sprawdzić prędkość łącza internetowego. Bezpłatne narzędzie składa się z serwisu internetowego i aplikacji.

Prawa seniora-konsumenta

Seniorzy często padają ofiarą nadużyć ze strony sprzedawców czy telemarketerów. W kontakcie z nieuczciwymi firmami są słabszą stroną. Z tego powodu ważna jest odpowiednia edukacja w zakresie praw, jakie przysługują seniorom-konsumentom.

PKO BP zatrudni niepełnosprawnych pracowników

Bank PKO BP podpisał porozumienie z PFRON, którego efektem będą nowe miejsca pracy dla niepełnosprawnych pracowników. Pakiet programów PFRON „Aktywni Plus” zwiększa aktywność zawodową osób z niepełnosprawnościami oraz ułatwia im zatrudnienie.

Zakup towaru słabej jakości lub niezgodnego z zamówieniem a koszty

Przedsiębiorcy dokonują różnego rodzaju zakupów na potrzeby prowadzonej działalności gospodarczej. Zdarzają się jednak przypadki, gdy po zakupie następuje zmiana planów podatnika lub towary są słabej jakości czy niezgodne z zamówieniem. Przedsiębiorca może je sprzedać, zgłosić reklamację czy utylizować. Ujęcie w kosztach takich towarów często sprawia wiele problemów.

Reklamacja usługi stomatologicznej czy pozew o odszkodowanie za błąd medyczny?

Pacjenci mają swoje prawa – problem jednak polega w większości przypadków na tym, że co prawda wiedzą oni, że „te” prawa mają, ale nie do końca już potrafią określić jakie. Jakie prawa przysługują pacjentowi w relacji z lekarzem dentystą?

Tabela Frankfurcka pomocna przy określaniu wysokości odszkodowania od biura podróży

W celu ujednolicenia zasad odpowiedzialności organizatorów usług turystycznych została opracowana Tabela Frankfurcka. Zawiera ona usługę, rodzaj wady i procentową wysokość odszkodowania jakie powinien otrzymać podróżny od biura podróży.

Odszkodowanie lub zadośćuczynienie za zmarnowany urlop

Liczba skarg, jaka co roku trafia do urzędu ochrony konkurencji i konsumentów na touroperatorów, wskazuje, że część turystów zamiast wspomnień relaksu przywozi z wakacji długą listę rozczarowań. Warto mieć na uwadze, że obok uprawnienia do obniżenia ceny podróżny ma prawo domagać się odszkodowania lub zadośćuczynienia za szkody lub krzywdy poniesione w związku z niezgodnościami.

Dokąd zmierza sektor finansowy - czy przyszłość bankowości jest w pełni cyfrowa?

Dzięki technologiom cyfrowym, w których klienci decydują, kiedy i w jaki sposób chcą obsługiwać swoje produkty finansowe, klasyczne środowisko bankowe stało się dynamicznym ekosystemem. Dotyczy to głównie kanałów internetowych. Klienci coraz częściej oczekują możliwości wyboru platformy, z której korzystają oraz chcą otrzymywać spersonalizowane oferty z indywidualnym doświadczeniem cyfrowym. Ale czy oznacza to, że za 10 lat fizyczne biura nie będą już istniały lub nie będą miały takiego znaczenia jak obecnie?

REKLAMA