Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zarządca nieruchomości

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Główny Inspektor Nadzoru Budowlanego apeluje do właścicieli, zarządców i użytkowników obiektów budowlanych w związku z sezonem jesienno-zimowym o sprawdzenie stanu technicznego m.in. przewodów kominowych, dymowych, spalinowych i wentylacyjnych oraz instalacji gazowych. Bowiem brak szczelności i sprawności urządzeń spalających paliwa, instalacji kominowych i gazowych oraz brak drożności i właściwego ciągu przewodów wentylacyjnych są najczęstszymi przyczynami zatrucia tlenkiem węgla (czadem) oraz wybuchów gazu i pożarów.
Kupujący mieszkania od deweloperów dość często nie zwracają uwagi na niektóre podpisywane dokumenty oraz ich treść. Trudno się temu dziwić, bo tacy klienci deweloperów myślą głównie o kredycie, urządzeniu nowego „M” oraz przeprowadzce. Niekiedy okazuje się, że klienci firmy deweloperskiej dopiero po pewnym czasie poznają wszystkie dodatkowe warunki transakcji. Jednym z takich warunków może być zarządzanie budynkiem wielorodzinnym przez osobę lub firmę powiązaną z deweloperem. Wspomniana opcja nie zawsze odpowiada mieszkańcom nowego bloku. Przykładowo mogą oni obawiać się, że zarządca „z nadania” nie będzie obiektywny w razie sporu z deweloperem albo ustali wysokie wynagrodzenie za swoje usługi. Warto jednak wiedzieć, że istnieje możliwość odwołania zarządcy narzuconego wcześniej przez firmę deweloperską. Trzeba jednak sprawdzić w umowie, czy taka zmiana nie będzie miała zaskakujących konsekwencji.
Z dniem 1 września 2017 roku weszła w życie ustawa z dnia 20 lipca 2017 roku o zmianie ustawy o gospodarce nieruchomościami oraz niektórych innych ustaw. Zasadnicze zmiany, jakie wprowadza powyższa ustawa, to cofnięcie w niektórych aspektach deregulacji, jaka dotknęła zawody pośrednika w obrocie nieruchomościami i zarządcy nieruchomości oraz nałożenie dodatkowych obowiązków na osoby wykonujące te zawody.
Bardzo ważną kwestią z punktu widzenia mieszkańców jest powierzenie codziennych spraw utrzymania nieruchomości wspólnej uprawnionemu podmiotowi. Niejednokrotnie jednak pojęcia zarządu, zarządcy i administratora używane są zamiennie, co może powodować nieporozumienia. Wobec czego rozróżnienie podstaw ich działania oraz zakresu kompetencji ma duże znaczenie dla funkcjonowania wspólnoty mieszkaniowej.
Części wspólne nieruchomości niejednokrotnie są źródłem konfliktów wśród ich użytkowników. Czym są części wspólne nieruchomości oraz jakie obowiązki względem nich mają ich użytkownicy?
Ministerstwo Sprawiedliwości szykuje zmiany w wykonywaniu zawodu pośrednika i zarządcy nieruchomości. Od 2014 r. osoby wykonujące te zawody nie będą musiały posiadać licencji oraz odpowiedniego wykształcenia.
Do nieruchomości wspólnych zaliczamy m.in. klatki schodowe, windy, podwórka i dach. Nieruchomości wspólne są to obszary w budynku, które mają przynajmniej dwóch współwłaścicieli.
Kto może zostać zarządcą nieruchomości po wejściu z życie ustawy „deregulacyjnej”? Jakie zadania i obowiązki będzie pełnił zarządca nieruchomości? Radzi Wojciech Sulczewski.
Sejm przyjął ustawę o zmianie ustaw regulujących wykonywanie niektórych zawodów. W przypadku zarządców nieruchomości rząd zasugerował obniżenie kwalifikacji osób wykonujących ten zawód, ostatecznie uznano, że kandydat do pracy na to stanowisko nie musi mieć żadnych kwalifikacji. Może to wpłynąć na działanie wspólnot mieszkaniowych.
Uchwały we wspólnocie mieszkaniowej podejmowane są w czasie spotkania członków wspólnoty – organizowane jest ono minimum raz w roku. Uchwały we wspólnocie mieszkaniowej mogą być podejmowane również w drodze indywidualnego zbierania głosów. Na spotkanie wspólnoty może udać się nasz pełnomocnik. Co jeszcze warto wiedzieć na ten temat?
Kto powinien sprzątać po psie? Kto odpowiada za porządek na osiedlu? Co zrobić, kiedy właściciel nie sprząta po swoim psie? Pomimo wielu akcji społecznych na temat sprzątania, a także ustawowego nakazu utrzymania porządku, na osiedlach panuje duży bałagan. Zamiast zastanawiać się nad wysokością mandatów, można wziąć sprawy w swoje ręce. Odnosi się to zwłaszcza do wspólnot mieszkaniowych, odpowiadających za porządek na osiedlach lub posesjach.
Wspólnota mieszkaniowa może zarabiać na każdym elemencie nieruchomości należącym do części wspólnych. Najpopularniejsze metody jakie stosuje wspólnota mieszkaniowa, żeby zarabiać to np. wynajem lokalu użytkowego, bankomat w ścianie budynku i reklamy umieszczane na elewacji. Przeczytaj, jak może zarabiać wspólnota i czego jej nie wolno.
Sejm rozważa wprowadzenie w życie projektu o obowiązkowym przekształcaniu spółdzielni mieszkaniowych we wspólnoty mieszkaniowe. Wspólnota mieszkaniowa musi powołać organ zarządzający lub wynająć firmę zarządzającą nieruchomością. Jakie obowiązki ma profesjonalny zarządca?
Każdy właściciel lub zarządca budynku zobowiązany jest do utrzymywania odpowiedniego stanu budynku oraz poddawania go okresowym kontrolom budowlanym. Niedopełnienie takiego obowiązku może podlegać karze nawet pozbawienia wolności do roku.
Zgodnie z przepisami prawa budowlanego każdy właściciel lub zarządca obiektu budowlanego, zobowiązany jest dbać o jego należyte utrzymanie. Do podstawowych obowiązków w tym zakresie należy prowadzenie książki obiektu oraz dokonywanie okresowych kontroli budynku.
Na podstawie umowy Wykonawca zobowiązuje się do wykonywania przez czas określony w umowie do wykonywania remontów oraz czynności konserwacyjnych. W zamian otrzymuje wynagrodzenie.
W umowie Zleceniodawca zleca Zarządzającemu podjęcie czynności zwykłego zarządu nieruchomością. Pobierz bezpłatny wzór umowy o zarządzanie nieruchomością.
Złamałeś nogę na nieodśnieżonym chodniku, spadł Ci na głowę sopel, a w wyniku wypadku uległa zniszczeniu wartościowa rzecz? Możesz się domagać odszkodowania od odpowiedzialnego za utrzymanie chodnika zarządcy.
Podstawowym zadaniem zarządu jest (co wydaje się oczywiste) zarządzanie nieruchomością wspólną oraz kosztami eksploatacyjnymi związanymi z poszczególnymi lokalami, w zakresie w jakim nie mogą tego robić poszczególni właściciele lokali. Są jednak sytuacje, gdzie zarząd będzie działał na podstawie dodatkowego pełnomocnictwa udzielonego przez właścicieli lokali.
Właściciele lokali tworzący dużą wspólnotę mieszkaniową są zobowiązani do powołania jednoosobowego lub kilkuosobowego zarządu. Mogą też powierzyć zarząd zarządcy licencjonowanemu
Trwająca zima dała się większości z nas we znaki. Padający śnieg zakłóca nie tylko ruch komunikacyjny ale także korzystanie z nieruchomości. Aby zapewnić bezpieczeństwo obiektów budowlanych w okresie zimowym warto zapoznać się z obowiązkami jakie wynikają z zarządu nieruchomościami w okresie zimowym.