REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Zawieszenie

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Daewoo Nubira II kombi: podpowiadamy jak wymienić tylne amortyzatory


Wymiana amortyzatorów Daewoo Nubira II kombi, bywa bardzo problematyczna. Jednak po przeczytaniu naszego poradnika, sam wykonasz wymianę tylnych amortyzatorów w swojej Nubirze.

Volkswagen Polo 9N: jak krok po kroku wymienić łącznik stabilizatora?

Wymiana łącznika stabilizatora jest dosyć łatwą czynnością. Uszkodzone łączniki, mogą być przyczyną wielu stuków w zawieszeniu podczas jazdy.

Citroen AX: wymiana tylnej belki - poradnik


Wymiana tylnej belki może wydać się problematyczna, jednak są metody, które pozwolą na sprawną i szybką wymianę belki. W poradniku tym, przedstawimy jeden z najlepszych sposobów na wymianę tylnej belki.

Mercedes W210: radzimy jak sprawnie wymienić tylne sprężyny


Tylne sprężyny w Mercedesie klasy E mają pewną wadę. Zdarza się, że pękają w dolnej części, w miejscu, gdzie opierają się o wahacz. Pokażemy, jak samemu wymienić taką pękniętą sprężynę.

REKLAMA

Mercedes W210: wymiana przednich sprężyn - krok po kroku


Celem tego poradnika, będzie wymiana przednich sprężyn w Mercedesie W210. Razem ze sprężynami wymienimy gumy znajdujące się nad sprężynami.

Audi A3 8P: wymiana sprężyn - jak sobie z nią poradzić?


W poradnik tym pokażemy jak wymienić przednie i tylne sprężyny w Audi A3 8P. Cały proces nie jest trudny i możemy go przeprowadzić we własnym zakresie.

Audi A3 8L: wymiana łączników i gum stabilizatora - poradnik


Okazuje się, że łączniki i gumy stabilizatora to jedna z częstszych usterek Audi A3. Głuche stuki na wybojach i dziurach są typowymi objawami dla uszkodzonych łączników i gum stabilizatorów.

Na co wpływa kąt wyprzedzenia osi zwrotnicy?


Kąt wyprzedzenia osi zwrotnicy jest jednym z najważniejszych parametrów geometrii zawieszenia pojazdu, bowiem odpowiada za tworzenie tzw. momentu stabilizacyjnego.

REKLAMA

Opel Astra IV: jakiego wybrać? Poradnik

Opel, jak to jest od zawsze, oferuje Astrę w wielu różnych wersjach. Solidna gama silnikowa, cztery standardy wyposażenia oraz dodatkowe opcje gwarantują, że każdy znajdzie coś dla siebie. Auto jest nowe, więc na razie wersja nadwoziowa jest tylko jedna. Ale to się zmieni.

Volkswagen Passat B5: jak krok po kroku wymienić tylne amortyzatory?


Kiedy mamy wrażenie, że tył naszego samochodu pływa przy większych prędkościach, najprawdopodobniej jest to wina amortyzatorów. W poradniku tym, pokażemy jak samemu wymienić amortyzatory w Passacie B5.

Jak prawidłowo wymieniać amortyzatory? Poradnik.

Wymiana amortyzatorów to pozornie dość łatwa czynność. Podczas wykonywania tej naprawy należy jednak pamiętać o szeregu zasad. Gwarantują one prawidłowe działanie układu zawieszenia i dłuższą żywotność amortyzatorów.

Na co wpływa kąt pochylenia koła?

Kąt pochylenia koła należy do grupy najważniejszych nastawów układu zawieszenia. W niektórych samochodach można go regulować, co ma wielkie znaczenie szczególnie w pojazdach przygotowywanych do sportu.

Dlaczego prawidłowa geometria zawieszenia jest ważna?


Zawieszenie pojazdu ma bardzo istotny wpływ zarówno na stabilność jego jazdy, a co za tym idzie, na bezpieczeństwo i na szybkość zużycia wielu elementów, w tym przede wszystkim ogumienia.

Czy można zainstalować dodatkowe, pneumatyczne zawieszenie?

Tak. I to nie tylko do aut dostawczych i camperów, ale także terenowych samochodów z napędem na wszystkie koła. Co ważne instalacja jest nieinwazyjna i nie powoduje utraty gwarancji samochodu.

Jaki ekwipunek potrzebny jest do eskapady na Jurę Krakowsko – Częstochowską? Cz. II

Podczas eskapady na Jurę Krakowsko - Częstochowską należy mieć należy być dobrze wyposażonym. Nie wystarczy tylko namiot, dwuwarstwowy śpiwór czy też baniak z czystą wodą. Należy przygotować się na każda ewentualność np. biorąc ze sobą finkę.

Volkswagen Golf MK IV: wymiana tylnych amortyzatorów


Wymiana tylnych amortyzatorów w Golfie „czwórce” jest bardzo łatwa. Wystarczy dobry zestaw narzędzi i podnośnik samochodowy, żeby samemu dokonać wymiany.

Techniki driftingu cz.2


Oto druga część opisu technik driftingowych. Druga część dekalogu zasad, które każdy drifter musi poznać.

Techniki driftingu cz.1.


Wszyscy profesjonalni zawodnicy driftingowych zmagań wiedzą, że nie wystarczy zaciągnąć hamulec ręczny i cieszyć się efektem. Na torze trzeba pokazać prawdziwe umiejętności oraz techniki pozwalające na jak najbardziej efektowny i długi kontrolowany poślizg.

Jak dbać o amortyzację samochodu?


Dla większości kierowców amortyzacja wiąże się jedynie ze sprawnymi amortyzatorami. Błąd - uszkodzenia mocowań kolumn zawieszenia, odbojów lub osłon mogą sprawić, że nowy amortyzator nie będzie działał poprawnie, a nawet ulegnie zniszczeniu.

Jak przejeżdżać przez wyboje?

Nasze „polskie” drogi znane są już chyba na całym świecie. Niestety, na razie jeszcze musimy sobie z nimi radzić, dlatego podpowiadamy, w jaki sposób bezpiecznie przejeżdżać przez wyboje.

Seat Ibiza II: radzimy w jaki sposób wymienić przednie amortyzatory


Przy wymianie przednich amortyzatorów potrzebujemy więcej czasu niż w przypadku tylnych. Jednak stopień trudności nie wzrasta znacząco, zatem przystępujemy do wymiany przednich amortyzatorów.

Seat Ibiza II: wymiana tylnych sprężyn i amortyzatorów - poradnik


W poradniku tym, pokażemy, jak samemu wymienić tylne amortyzatory i sprężyny. Cały proces jest bardzo łatwy i nie wymaga szczególnych umiejętności.

Jak często sprawdzać drążki kierownicze?


Jeśli zimową porą zdarzyło Ci się mocno uderzyć kołami w krawężnik (poślizg boczny) – nie czekaj, tylko jak najszybciej odwiedź stanowisko diagnostycznie. Jeżeli nie i tak przynajmniej raz w roku kontroluj zbieżność.

Dlaczego osłony przegubów są takie ważne?


Oszczędzanie podczas zakupu osłon przegubów jest pierwszym krokiem mogącym doprowadzić do wizyty w warsztacie. Poniżej tłumaczymy dlaczego nie warto oszczędzać na tym elemencie.

Jak często wymieniać łożyska kół przednich?


Łożyska to jeden z najbardziej niedocenianych przez kierowców elementów samochodu. Tymczasem, jeżeli lekceważymy pierwsze niepokojące objawy wyeksploatowane łożysko może nagle unieruchomić pojazd, a nawet doprowadzić do wypadku.

Czym grozi jazda ze zużytymi łożyskami?

Jak rozpoznać zużyte łożyska? Kierowcę powinny zaniepokoić typowe objawy zużytych łożysk takie jak szum, czy inne dziwne odgłosy, które mogą nasilać się na niektórych zakrętach, ale nie tylko. Jazda ze zużytymi łożyskami jest wręcz niebezpieczna!

Progi zwalniające – kto zapłaci za uszkodzenia samochodu?

Progi zwalniające są utrapieniem wielu kierowców, ponieważ nie tylko wymuszają zmniejszenie prędkości, ale mogą być przyczyną uszkodzenia zderzaka lub miski olejowej.

Jak wjeżdżać na krawężniki?

Oczywiście lepiej unikać wjeżdżania na krawężniki, ale jesteśmy do tego zmuszeni to powinniśmy zrobić tak, aby wytrzymało to zarówno nasze zawieszenie jak i opony i felgi.

Fiat Punto II: wymiana przednich amortyzatorów


Uszkodzony amortyzator znacznie utrudnia komfortową jazdę. Co więcej, może być przyczyną kolizji lub wypadku. Wymianę można wykonać samemu, wystarczy zaopatrzyć się w odpowiednie narzędzia.

Opel Astra G: wymiana piasty przedniej

Powodem wymiany piasty może być niedziałający prędkościomierz lub świecące się kontrolki ABS i kontrolki trakcji. Oto, opis krok po kroku, jak wymienić piastę koła w Oplu Astrze II.

Fiat Seicento: wymiana przedniego wahacza


Metaliczne stuki w zawieszeniu wskazują na uszkodzenie sworzni wahacza. Jednak jest to część niewymienialna. Jesteśmy zmuszeni do wymiany całego wahacza.

Ford Escort MK5: wymiana przednich wahaczy


Złe prowadzenie samochodu, dziwne zachowywanie się na zakrętach, to tylko nieliczne objawy uszkodzonych wahaczy. Z wymianą nie trzeba czekać, uszkodzony wahacz przyczynia się również do ścinania opon.

Opel Calibra: wymiana tulei gumowych tylnego zawieszenia


Duża nadsterowność auta, ścinanie tylnych opon, wrażenie pływania tyłu samochodu, objawy te w większości wskazują na zużyte tuleje tylnej belki. Wymiana nie jest trudna, dlatego warto wykonać ją samemu.

Opel Vectra B: wymiana sworzni wahaczy


Wymiana sworznia wahacza wymaga trochę więcej czasu. Nie jest to trudna czynność. W poradniku podpowiemy jak zrobić to najszybciej i najłatwiej.

Opel Vectra B: wymiana łączników stabilizatora


Stuki w zawieszeniu podczas jazdy na nierównościach informują o uszkodzeniu któregoś z elementów zawieszenia. Najczęściej winne są łączniki stabilizatora.

Jakie są zalety zawieszenia opartego na kolumnach McPhersona?

Kolumny McPhersona uwielbiają mechanicy samochodowi, ponieważ kolumny mają nieskomplikowany sposób montażu. Użytkownicy McPhersonów cenią sobie przede wszystkim komfort i cenę.

Citroen Saxo: wymiana przednich sprężyn


Wymiana przednich sprężyn wiąże się z demontażem kolumny McPhersona. W poradniku tym znajdziesz opis, krok po kroku, jak samemu wykonać wymianę sprężyn.

Honda Civic VI: wymiana przednich tulei stabilizatora


Głuche stuki podczas jazdy naszą Hondą oznaczają konieczność wymiany tulei stabilizatora. Ten nieprzyjemny dźwięk jesteś w stanie wyeliminować sam we własnym zakresie.

Renault 19: wymiana końcówki drążka kierowniczego

Stukanie w kole podczas jazdy na nierównej powierzchni może oznaczać konieczność wymiany końcówki drążka. Chociaż powodów może być wiele, warto zacząć od tego. Naprawa jest łatwa i szybka, co więcej bez problemu wykonasz ją sam.

Renault 19: wymiana sworznia wahacza


Wymiana sworznia wahacza to jedna z łatwiejszych napraw, które możemy wykonać we własnym zakresie. Naprawa nie zajmie dużo czasu nawet mało doświadczonej osobie.

Ford Escort: wymiana tulei metalowo - gumowych w tylnej belce


Stuki tylnego zawieszenia, które występują podczas jazdy zwiastują konieczność wymiany tulei metalowo – gumowych belki zawieszenia. Wystarczy trochę chęci i czasu, żeby zrobić to samemu.

Ford Escort MK5: wymiana tylnych amortyzatorów


Wymiana amortyzatorów nie ominie żadnego kierowcy. Jeżeli często jeździmy z obciążonym tyłem auta, możemy być pewni, że najpierw uszkodzą się tylne amortyzatory.

BMW E34: wymiana sprężyn i amortyzatorów


Wymiana sprężyn i amortyzatorów w BWM nie należy do trudnych. Wykonując ją po obu stronach możemy zaoszczędzić trochę pieniędzy. W poradniku podpowiemy, jak zrobić to szybko i sprawnie.

Alfa Romeo 156: wymiana przednich amortyzatorów i sprężyn


Wymiana przednich sprężyn i amortyzatorów wymaga trochę czasu. Jednak, nie jest to taka naprawa, z którą nie poradzimy sobie sami. Poniżej opis, jak wyjąć przednie amortyzatory i sprężyny.

Kiedy powinniśmy zrobić kontrolę geometrii zawieszenia?

Kupujesz samochód z drugiej ręki? Po transakcji koniecznie skoryguj geometrię ustawienia kół samochodu w stacji diagnostycznej.

Jak jeździć, by nie uszkodzić podwozia?

Uszkodzony zderzak, wgnieciona misa olejowa czy pęknięty katalizator, to tylko kilka efektów nieostrożnej jazdy. Kierowcy i to nie tylko, ci sportowych samochodów, powinni pamiętać, że można zminimalizować ryzyko takich usterek.

Jak walczyć z korozją?

Dla zdrowia najlepsza jest profilaktyka. Jak się okazuje dla naszej karoserii również. Aby maksymalnie spowolnić proces powstawania ognisk korozji odpowiednio zadbać o blachy.

Ford Focus: wymiana łącznika stabilizatora

Dochodzące z okolic układu zawieszenia delikatne stuki mogą mieć wiele powodów. Jednym z nich może być uszkodzony łącznik stabilizatora. Jego wymiana jest bardzo prosta i nie powinna zająć nam więcej niż pół godziny.

Audi A6 C5: wymiana tulei dolnego wahacza

Podczas jazdy samochodem z zużytymi tulejami będziemy słyszeć delikatne stukanie i drgania układu kierowniczego. Nie wymaga to natychmiastowej naprawy, ale pogłębiający się hałas może tylko doprowadzić do szybszego zużycia innych podzespołów.

Honda Civic VI: wymiana sworzni górnego wahacza

Jeśli podczas jazdy usłyszymy dziwne dźwięki i zaczniemy odczuwać coraz mocniejsze drgania kierownicy. Oznacza to, że należy sprawdzić cały układ kierowniczy i zawieszenie naszego auta.

REKLAMA