REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Polscy konsumenci coraz chętniej robią zakupy za pośrednictwem portali społecznościowych

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Media społecznościowe stają się coraz popularniejszym miejscem, w którym zakupy robią polscy konsumenci
Media społecznościowe stają się coraz popularniejszym miejscem, w którym zakupy robią polscy konsumenci
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Cztery na pięć polskich firm odnotowało wzrost przychodów ze sprzedaży w serwisach społecznościowych. Nowe technologie dają nowe możliwości przedsiębiorcom, którzy chcą i potrafią z nich korzystać. Konsumenci coraz chętniej kupują wykorzystując do tego media społecznościowe.

Polscy konsumenci coraz chętniej robią zakupy za pośrednictwem portali społecznościowychRozwój technologii kształtuje sposób, w jaki ludzie dokonują zakupów. Jednym z trendów staje się obecnie social commerce.

REKLAMA

Media społecznościowe: kto wykorzystuje do zakupów

REKLAMA

Potwierdzają to wyniki corocznego badania Adyen Retail Report – zgodnie z nim już 45 proc. polskich konsumentów zamawia ulubione produkty za pośrednictwem mediów społecznościowych. 80 proc. firm korzystających z tego kanału sprzedaży potwierdza, że pozwoliło im to poprawić lub znacznie poprawić przychody.
Z raportu wynika, że już 45 proc. Polaków korzysta z mediów społecznościowych w celach zakupowych - średnio cztery razy w miesiącu wydając 580,18 zł (co oznacza wydatki rzędu ok. 7000 zł rocznie).
Choć wzrost wykorzystania platform social media obserwuje się we wszystkich grupach wiekowych, jest on szczególnie zauważalny wśród generacji Z i boomerów (odpowiednio 32 proc. i 35 proc.). Aż 59 proc. „zetek” deklaruje, że zrobiło w ten sposób zakupy w ciągu ostatnich 12 miesięcy.

– Rosnąca popularność mediów społecznościowych jako miejsca, gdzie spędza się czas na zakupach, jest kolej-nym dowodem na to, że klienci nie przywiązują się do konkretnego kanału – chcą kupować tam, gdzie im wy-godnie. To stwarza wyzwanie dla firm, które starają się zintegrować kanały sprzedaży, przy jednoczesnym za-pewnieniu klientom spójnego doświadczenia – komentuje Jakub Czerwiński, VP CEE w Adyen. 

Zakupy w mediach społecznościowych: dlaczego są wygodne

REKLAMA

Zintegrowane funkcje w serwisach takich jak Instagram, Facebook czy Pinterest umożliwiają przeglądanie, wybieranie i nabywanie produktów bezpośrednio z feedów społecznościowych. To sprawia, że proces zakupowy jest bardziej płynny i natychmiastowy, co z kolei przyczynia się do zwiększenia konwersji i lojalności klientów.
Spośród dostępnych platform społecznościowych największą popularnością cieszył się Facebook Marketplace (76 proc.). Na drugim miejscu znalazł się Instagram Shop (34 proc.), przy czym częściej wybierała go generacja Z. TikTok Shop zajął trzecie miejsce we wszystkich  grupach wiekowych (28 proc.).

Social commerce staje się coraz bardziej popularny wśród firm, które chcą dotrzeć do klientów w miejscach, gdzie ci spędzają najwięcej czasu online. Obecnie już 37 proc. przedsiębiorstw korzystało z handlu społecznościowego do sprzedaży swoich produktów.
Odsetek był najwyższy w kategoriach: artykułów sportowych i outdoorowych (46 proc), mody (43 proc.), wyposażenia domu (42 proc.) oraz odzieży i akcesoriów (42 proc.). Aż 4 na 5 podmiotów korzystających z handlu społecznościowego (80 proc.) twierdzi, że poprawił lub znacznie poprawił ich przychody, przy czym 72 proc. deklaruje, że udało im się to osiągnąć dzięki Unified Commerce.
– Unified Commerce wspiera firmy w integracji płatności online i offline, oferując dostęp do zagregowanych danych ze wszystkich kanałów sprzedaży, także tych z mediów społecznościowych. W przyszłości sukces w han-dlu detalicznym odniosą ci, którzy najlepiej wykorzystają dane z różnych źródeł. Ujednolicony handel pomaga w osiągnięciu tego celu poprzez pracę na zoptymalizowanym i połączonym systemie – dodaje ekspert Adyen.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Sklepy stacjonarne kopiują techniki social mediów

Innowacyjne strategie, takie jak Unified Commerce, mają za zadanie poprawić doświadczenia zakupowe klientów i wzmocnić procesy sprzedażowe także w sklepach stacjonarnych. Obecnie co czwarta polska firma chciałaby oferować nowe sposoby płatności – mobilne terminale płatnicze czy kasy samoobsługowe – a także wprowadzić kioski oraz tzw. smart mirrors.
Chęć korzystania z „inteligentnych luster” wyraża 32 proc. konsumentów, którzy twierdzą, że dzięki technologii zakupy w sklepie byłyby szybsze.

Smart mirrors to interaktywne urządzenia, które łączą funkcje zwykłego lustra z technologią cyfrową, oferując nowe możliwości np. w zakresie przymierzania ubrań czy testowania makijażu, a nawet sprawdzania dostępności produktów. Dzięki kasom samoobsługowym klienci mogą sami skanować produkty, sprawdzać ceny i decydować o sposobie płatności.
Mobilne terminale płatnicze to z kolei przydatne rozwiązanie w sklepach o charakterze sezonowym czy wydarzeniach plenerowych, ale także skuteczne narzędzie do rozładowywania kolejek.
Inwestowanie w nowoczesne rozwiązania jest kluczowym krokiem dla firm, które chcą być konkurencyjne w dynamicznie zmieniającym się świecie handlu detalicznego.

Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Infor.pl
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Karol Nawrocki – partia, program, wiek, zawód, wykształcenie [Kandydat na Prezydenta RP 2025]

Karol Nawrocki - jaka partia popiera kandydata na Prezydenta RP? Przedstawiamy program wyborczy Karola Nawrockiego, wiek, zawód oraz wykształcenie. Sprawdź listę wszystkich kandydatów w wyborach 2025 r. Jakie są wyniki najnowszego sondażu prezydenckiego?

QUIZ Słynne cytaty i złote myśli
Czy pamiętasz kto to powiedział, napisał, zaśpiewał? Znasz popularne maksymy wielkich filozofów? A może potrafisz rozpoznać utwór po jego fragmencie? Koniecznie sprawdź to w naszym teście!
Test wiedzy z geografii. Gdzie znajdują się te wulkany?
Szybka powtórka z geografii. Gdzie znajdziemy te najsłynniejsze wulkany?
Sprawdź swoją wiedzę. Gdzie leży to państwo?
Chyba każdy odbywał podróże palcem po mapie, a niektórzy nawet podróżowali po globusie. Na pewno z takich wojaży zapamiętaliście, na jakim kontynencie leży dane państwo. To prosty test z geografii i nie powinno być z nim problemów. Zaczynamy!

REKLAMA

Trzynasta emerytura 2025: Co warto wiedzieć o wypłatach w kwietniu?

Pierwsza transza trzynastej emerytury została wypłacona 1 kwietnia 2025 roku i objęła 889 tys. osób. Kolejne wypłaty nastąpią w ustalonych terminach kwietniowych, a świadczenia trafią na konta jeszcze przed Świętami Wielkanocnymi. Sprawdź, co warto wiedzieć o trzynastej emeryturze, komu przysługuje i kiedy spodziewać się przelewu.

Polakom wciąż za mało galerii handlowych

Z najnowszego badania opinii publicznej wynika, że Polacy wciąż nie mają dość galerii handlowych. Tylko 36,4 proc. rodaków uważa, że tych obiektów jest za dużo.

Ulga na ekspansję

Ulga na ekspansję to jedno z rozwiązań podatkowych, które miało na celu wsparcie przedsiębiorców w pozyskiwaniu nowych rynków poprzez możliwość zaliczenia do kosztów wydatków na reklamę nowych produktów oraz udział w targach. Przepisy w tym zakresie budzą jednak liczne wątpliwości interpretacyjne, zwłaszcza w odniesieniu do podmiotów, które nie wytwarzają fizycznie produktów, lecz jedynie sprzedają je pod własną marką.

MRPiPS rozwiązuje sprawę wyroku TK z 4 czerwca 2024 r., żeby „utrzymać zaufanie obywateli wobec państwa”, ale zupełnie pomija część poszkodowanych emerytów i nikomu nie chce przyznać wyrównania za lata wypłaty zaniżonych świadczeń

W dniu 14 marca 2025 r. – w odpowiedzi na wystąpienie Rzecznika Praw Obywatelskich, MRPiPS przedstawiło rozwiązanie, jakie proponuje dla poszkodowanych emerytów, w kontekście rozstrzygnięcia Trybunału Konstytucyjnego z dnia 4 czerwca 2024 r., sygn. akt SK 140/20. Zostały opracowane założenia specustawy przeliczeniowej, która – pomimo, że jej celem (jak wskazuje sam resort) jest „uregulowanie kwestii dotyczącej stosowania art. 25 ust. 1b ustawy emerytalnej w stosunku do osób ze wskazanych powyżej roczników w sposób pozwalający na utrzymanie zaufania obywatela do państwa” – zupełnie pomija część poszkodowanych emerytów i ponadto – dla nikogo nie przewiduje wyrównania za lata wypłaty zaniżonych świadczeń.

REKLAMA

Sejm na żywo 2 kwietnia [Transmisja online]

32. posiedzenie Sejmu - dzień pierwszy. Dziś Sejm rozpoczyna trzydniowe posiedzenie.

Od kwietnia wzrosły odszkodowania z ZUS. Jak uzyskać jednorazowe odszkodowanie za wypadek przy pracy?

Od 1 kwietnia 2025 r. zmieniły się kwoty odszkodowań z tytułu wypadku przy pracy lub choroby zawodowej. Odszkodowanie za każdy procent stałego lub długotrwałego uszczerbku na zdrowiu wynosi 1636 zł.

REKLAMA