REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Przelewy i płatności smartfonem: klienci bankowości cyfrowej chcą dodatkowych funkcji wykraczających poza usługi finansowe

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Komputer a zwłaszcza smartfon to narzędzie do robienia przelewów, ale klienci chcą jeszcze innych funkcjonalności w aplikacji
Komputer a zwłaszcza smartfon to narzędzie do robienia przelewów, ale klienci chcą jeszcze innych funkcjonalności w aplikacji
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Klienci bankowości internetowej i mobilnej najchętniej dodaliby do niej zbieranie punktów i wymianę ich na nagrody. Ponadto, interesują ich także przypomnienia o zbliżających się terminach płatności czy możliwość potwierdzenia tożsamości konsultanta dzwoniącego z banku.

Bankowość elektroniczna i mobilna przeszła szeroko zakrojoną transformację, która znacząco zmieniła sposób, w jaki ludzie zarządzają swoimi finansami. To, co kiedyś ograniczało się do wykonywania podstawowych operacji, obecnie obejmuje zaawansowane funkcje, które pomagają lepiej oszczędzać, inwestować czy dbać o bezpieczeństwo pieniędzy.

REKLAMA

Bankowość: albo w komputerze, albo w smartfonie

REKLAMA

Jak wynika z raportu Santander Consumer Banku – Polak w świecie bankowości elektronicznej, już 68 proc. Polaków korzysta z bankowości internetowej i aplikacji mobilnej.
Popularność tych rozwiązań powoduje, że instytucje finansowe stale wprowadzają do nich szereg nowych udogodnień. Odpowiadają one na zmieniające się potrzeby klientów i przybliżają często skomplikowany świat finansów poprzez łączenie tradycyjnych usług bankowych z codziennym życiem Polaków.

Zdaniem Wojciecha Mikołajczyka, Product Ownera z Santander Consumer Banku, rozwiązania oferowane przez banki są już na bardzo wysokim poziomie.
Są zaawansowane narzędzia do zarządzania budżetem i kategoryzowania wydatków.
Ponadto, analizy, które pozwalają na dostarczanie spersonalizowanych ofert i rekomendacji np. kart kredytowych, lokat czy kredytów.
Przytoczone przykłady upraszczają finanse, ale także przenoszą świat bankowy na inne obszary życia klientów niż tylko pieniądze. W związku z tym ich oczekiwania rosną.

– Według naszego badania 40 proc. ankietowanych chciałoby móc zbierać punkty i wydawać je na nagrody w aplikacji bankowej. Najchętniej (51 proc.) skorzystałyby z tego osoby między 18 a 29 rokiem życia. Nieco niższy odsetek (35 proc.) doceniłby takie rozwiązanie w bankowości internetowej, a szczególnie trzydziestolatkowie (47 proc.) – komentuje Wojciech Mikołajczyk.

Nowe opcje w bankowości mobilnej: identyfikacja konsultanta

REKLAMA

Aplikacje mobilne przekonują do siebie coraz więcej osób, co w rezultacie wpływa na wzrost liczby klientów mobile only – czyli bankujących tylko przez smartfona.
Bankowość mobilna wpłynęła nie tylko na łatwiejsze zarządzanie finansami osobistymi, ale także na zmianę nawyków płatniczych Polaków np. poprzez cyfrowe portfele czy płatności zbliżeniowe.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mnogość funkcji, które pozwalają załatwić wiele spraw tylko z poziomu smartfona, powoduje, że klienci oczekują coraz większej liczby usług. Jak wynika z raportu Santander Consumer Banku, 28 proc. Polaków chciałoby dodać do swojej aplikacji bankowej możliwość potwierdzenia tożsamości konsultanta dzwoniącego z banku.
W obliczu zadbania o cyberbezpieczeństwo jest to szczególnie istotne dla trzydziestolatków (36 proc.).
Inną wygodną opcją, z której chętnie skorzystaliby Polacy jest możliwość ustawienia przypomnień terminów płatności rachunków. Na tę odpowiedź wskazało 26 proc. respondentów.

Nowe opcje w bankowości przez smartfona: zakup biletów na imprezy

Aplikacje bankowe gwarantują nam dostęp do pieniędzy przez cały czas i zawsze mamy je pod ręką.
Dlatego jak pokazują wyniki Santander Consumer Banku już co czwarty Polak chciałby mieć możliwość kupowania z ich poziomu biletów lotniczych, kolejowych czy na wydarzenia kulturalne.
Najchętniej korzystałaby z tego najmłodsza grupa wiekowa (30 proc.). Odsetek ten spada wraz z wiekiem i wśród seniorów wynosi 20 proc.

Klienci oczekują także stałego kontaktu z bankiem (20 proc.), możliwości ustawienia celów oszczędnościowych (20 proc.) czy wirtualnego portfela na karty lojalnościowe (19 proc.).
Dodatki, które nie cieszą się aż tak dużą popularnością to wspieranie akcji charytatywnych (10 proc.), możliwość zakupu ubezpieczeń (9 proc.) oraz głosowe sterowanie aplikacją (7 proc.).

Nowe funkcje bankowości Internetowej: czego teraz oczekują klienci

Jak wynika z badania Santander Consumer Banku klienci preferują niektóre zadania, jak np. sprawdzenie salda wykonywać w aplikacji bankowej, a inne typu założenie konta w bankowości internetowej.
Jednak jeżeli chodzi o dodatkowe funkcje są oni zgodni, że większość z nich powinna być spójna w obu platformach. Podobnie jak w przypadku aplikacji, 27 proc. Polaków chciałoby móc w bankowości internetowej ustawić przypomnienia o zbliżających się terminach płatności.
Częściej mężczyźni (30 proc.) niż kobiety (23 proc.).
Z kolei 26 proc. oczekuje opcji potwierdzenia tożsamości konsultanta, który dzwoni z banku. Nieco mniej, bo 21 proc. chce mieć całodobowy kontakt z bankiem. Jest to szczególnie istotne dla seniorów.
Podobny odsetek (20 proc.) doceniłoby możliwość ustawienia celów oszczędnościowych.

Istnieją jednak udogodnienia, które klienci bardziej doceniają w bankowości internetowej niż mobilnej.
Jak wskazano w raporcie Santander Consumer Banku, jest to możliwość umówienia się na wizytę w oddziale banku. Na tę odpowiedź wskazało 22 proc. respondentów. Najczęściej, ponad jedna trzecia, były to osoby w grupie wiekowej 30-39 lat.
Innym przykładem jest opcja zakupu ubezpieczeń – odpowiedziało tak 12 proc.
Z kolei kupowanie różnych biletów, które są popularną opcją wśród użytkowników aplikacji mobilnych, wśród klientów bankowości internetowej cieszy się mniejszym zainteresowaniem.

Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Infor.pl
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Rząd szykuje zmiany w emeryturach – grupa pracowników popracuje do 70 roku życia

Ministerstwo Sprawiedliwości pracuje nad projektem zmian w przepisach, które mają wydłużyć maksymalny wiek pełnienia funkcji przez komorników sądowych oraz ich asesorów. Zgodnie z planowanymi regulacjami, osoby wykonujące te zawody miałyby obowiązek pozostawać aktywne zawodowo nawet do 70. roku życia.

Groźna nimfa kleszcza. Jak się chronić po spacerze w lesie? Ekspert radzi

Nimfa kleszcza, choć wielkości główki od szpilki, może przenosić groźne choroby. Dlatego po powrocie z lasu warto dokładnie obejrzeć ciało, wytrzepać ubrania i wziąć prysznic – przypomina główny inspektor sanitarny Paweł Grzesiowski.

1200 zł podwyżki emerytury i (jednak!) 64 tys. zł wyrównania dla 120 tys. emerytów (bez pomijania roczników 1949-1952) – jest zupełnie nowa specustawa przeliczeniowa dot. wyroku TK z 4 czerwca 2024 r.

W dniu 29 kwietnia 2025 r. do laski marszałkowskiej został złożony poselski projekt ustawy o zmianie ustawy o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych, który zakłada ponowne przeliczenie emerytur (i ich podwyżkę) oraz wypłatę wyrównań za okres pobierania świadczeń w zaniżonej wysokości dla wszystkich emerytów objętych zakresem podmiotowym wyroku TK z 4 czerwca 2024 r. (sygn. akt sygn. akt SK 140/20). W przeciwieństwie do tego co proponuje rząd – specustawa przeliczeniowa w tej wersji – nie pozbawia emerytów prawa do wyrównania (w wysokości 64 tys. zł dla każdego uprawnionego) i obejmuje również poszkodowane kobiety z roczników 1949-1952, które MRPiPS chce pozbawić nie tylko ww. wyrównania, ale również podwyżki bieżących świadczeń emerytalnych.

Kolejne podwyżki dla nauczycieli od września? Jest odpowiedź rządzących. Stawiają jeden warunek

Związek Nauczycielstwa Polskiego apeluje o 10 proc. podwyżki dla nauczycieli od września tego roku. Rząd na razie nie odpowiedział na te żądania, ale pojawiły się już pierwsze komentarze samorządowców. Uważają oni, że mogliby wypłacić podwyżki, ale musi zostać spełniony jeden, podstawowy warunek.

REKLAMA

Trzeba wypłacać pieniądze na czarną godzinę. Apelują o to banki. To wezwanie budzi prawdziwą trwogę

Unieruchomione pociągi i metro, paraliż na lotniskach, brak internetu, niedziałająca sieć komórkowa i tłumy ludzi w sklepach. Szturmowali je tylko ci, którzy w portfelach mieli pieniądze, bo kartą płacić się nie dało. Ten horror wydarzył się w Hiszpanii. To tam, niczym grom z jasnego nieba, spadł blackout. Czy spełnił się czarny scenariusz, jaki wieszczyły europejskie banki? Już cztery miesiące temu apelowały do swoich klientów, żeby w domu trzymali gotówkę na czarną godzinę.

Skrócenie czasu pracy – potrzebna zmiana czy kosztowny eksperyment?

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej ogłosiło w poniedziałek, 28 kwietnia 2025 r. rozpoczęcie pilotażowego programu skrócenia czasu pracy. Na jego realizację przewidziano 10 mln zł z Funduszu Pracy. ekspertka BCC ds. prawa pracy, radca prawny w Rycak Kancelaria Prawa Pracy i HR dr Magdalena Rycak o skróceniu czasu pracy.

Zakaz używania urządzeń telekomunikacyjnych na egzaminie – konsekwencje prawne

Niedługo rozpoczną się egzaminy maturalne. Warto pamiętać, że zakazane jest korzystanie z jakichkolwiek pomocy niedozwolonych. Każde takie działanie narusza zasady uczciwości egzaminacyjnej i grozi unieważnieniem egzaminu.

Prawne ryzyka używania AI przez pracowników. Odpowiedzialność pracodawcy wobec osób trzecich. Prawo pracy, prawo autorskie, ochrona danych poufnych i osobowych

Sztuczna inteligencja (AI) stanowi dużą pomoc w pracy, ułatwiając ją i przyspieszając w znacznym stopniu. Zdają sobie z tego sprawę zarówno pracodawcy, jak i pracownicy. Tak jednak ze strony pracodawców lub potencjalnych pracodawców wobec pracowników lub kandydatów, jak po ze strony pracowników, nieodpowiedzialne korzystania z AI może rodzić określone ryzyka prawne, które możemy ocenić przez pryzmat prawa pracy. Świadomość tych ryzyk jest ważna pod kątem znalezienia rozwiązań przed nimi zabezpieczających w sytuacji w której prawo powszechne takiego zabezpieczenia nie przewiduje.

REKLAMA

1 maja 2025 r. czyli Święto Pracy wolne od pracy. Co zmieniło się na lepsze dla polskich pracowników?

1 maja 2025 r. czyli Święto Pracy to międzynarodowy dzień upamiętniający wydarzenia chicagowskie z 1886 r. W Polsce jest to dzień wolny od pracy. Z tej okazji MRPiPS wymienia dobre zmiany dla polskich pracowników z ostatnich miesięcy.

Zmiana miejsca głosowania. Wybory 2025. Jak zagłosować w innym obwodzie?

Zmiana miejsca głosowania w wyborach na Prezydenta RP w dniu 18 maja 2025 r. jest możliwa. Co zrobić, aby zagłosować w obwodzie poza stałym miejscem zamieszkania? Niezbędne jest zaświadczenie o zmianie miejsca głosowania.

REKLAMA