REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Przelewy i płatności smartfonem: klienci bankowości cyfrowej chcą dodatkowych funkcji wykraczających poza usługi finansowe

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Komputer a zwłaszcza smartfon to narzędzie do robienia przelewów, ale klienci chcą jeszcze innych funkcjonalności w aplikacji
Komputer a zwłaszcza smartfon to narzędzie do robienia przelewów, ale klienci chcą jeszcze innych funkcjonalności w aplikacji
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Klienci bankowości internetowej i mobilnej najchętniej dodaliby do niej zbieranie punktów i wymianę ich na nagrody. Ponadto, interesują ich także przypomnienia o zbliżających się terminach płatności czy możliwość potwierdzenia tożsamości konsultanta dzwoniącego z banku.

Bankowość elektroniczna i mobilna przeszła szeroko zakrojoną transformację, która znacząco zmieniła sposób, w jaki ludzie zarządzają swoimi finansami. To, co kiedyś ograniczało się do wykonywania podstawowych operacji, obecnie obejmuje zaawansowane funkcje, które pomagają lepiej oszczędzać, inwestować czy dbać o bezpieczeństwo pieniędzy.

REKLAMA

Bankowość: albo w komputerze, albo w smartfonie

REKLAMA

Jak wynika z raportu Santander Consumer Banku – Polak w świecie bankowości elektronicznej, już 68 proc. Polaków korzysta z bankowości internetowej i aplikacji mobilnej.
Popularność tych rozwiązań powoduje, że instytucje finansowe stale wprowadzają do nich szereg nowych udogodnień. Odpowiadają one na zmieniające się potrzeby klientów i przybliżają często skomplikowany świat finansów poprzez łączenie tradycyjnych usług bankowych z codziennym życiem Polaków.

Zdaniem Wojciecha Mikołajczyka, Product Ownera z Santander Consumer Banku, rozwiązania oferowane przez banki są już na bardzo wysokim poziomie.
Są zaawansowane narzędzia do zarządzania budżetem i kategoryzowania wydatków.
Ponadto, analizy, które pozwalają na dostarczanie spersonalizowanych ofert i rekomendacji np. kart kredytowych, lokat czy kredytów.
Przytoczone przykłady upraszczają finanse, ale także przenoszą świat bankowy na inne obszary życia klientów niż tylko pieniądze. W związku z tym ich oczekiwania rosną.

– Według naszego badania 40 proc. ankietowanych chciałoby móc zbierać punkty i wydawać je na nagrody w aplikacji bankowej. Najchętniej (51 proc.) skorzystałyby z tego osoby między 18 a 29 rokiem życia. Nieco niższy odsetek (35 proc.) doceniłby takie rozwiązanie w bankowości internetowej, a szczególnie trzydziestolatkowie (47 proc.) – komentuje Wojciech Mikołajczyk.

Nowe opcje w bankowości mobilnej: identyfikacja konsultanta

REKLAMA

Aplikacje mobilne przekonują do siebie coraz więcej osób, co w rezultacie wpływa na wzrost liczby klientów mobile only – czyli bankujących tylko przez smartfona.
Bankowość mobilna wpłynęła nie tylko na łatwiejsze zarządzanie finansami osobistymi, ale także na zmianę nawyków płatniczych Polaków np. poprzez cyfrowe portfele czy płatności zbliżeniowe.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mnogość funkcji, które pozwalają załatwić wiele spraw tylko z poziomu smartfona, powoduje, że klienci oczekują coraz większej liczby usług. Jak wynika z raportu Santander Consumer Banku, 28 proc. Polaków chciałoby dodać do swojej aplikacji bankowej możliwość potwierdzenia tożsamości konsultanta dzwoniącego z banku.
W obliczu zadbania o cyberbezpieczeństwo jest to szczególnie istotne dla trzydziestolatków (36 proc.).
Inną wygodną opcją, z której chętnie skorzystaliby Polacy jest możliwość ustawienia przypomnień terminów płatności rachunków. Na tę odpowiedź wskazało 26 proc. respondentów.

Nowe opcje w bankowości przez smartfona: zakup biletów na imprezy

Aplikacje bankowe gwarantują nam dostęp do pieniędzy przez cały czas i zawsze mamy je pod ręką.
Dlatego jak pokazują wyniki Santander Consumer Banku już co czwarty Polak chciałby mieć możliwość kupowania z ich poziomu biletów lotniczych, kolejowych czy na wydarzenia kulturalne.
Najchętniej korzystałaby z tego najmłodsza grupa wiekowa (30 proc.). Odsetek ten spada wraz z wiekiem i wśród seniorów wynosi 20 proc.

Klienci oczekują także stałego kontaktu z bankiem (20 proc.), możliwości ustawienia celów oszczędnościowych (20 proc.) czy wirtualnego portfela na karty lojalnościowe (19 proc.).
Dodatki, które nie cieszą się aż tak dużą popularnością to wspieranie akcji charytatywnych (10 proc.), możliwość zakupu ubezpieczeń (9 proc.) oraz głosowe sterowanie aplikacją (7 proc.).

Nowe funkcje bankowości Internetowej: czego teraz oczekują klienci

Jak wynika z badania Santander Consumer Banku klienci preferują niektóre zadania, jak np. sprawdzenie salda wykonywać w aplikacji bankowej, a inne typu założenie konta w bankowości internetowej.
Jednak jeżeli chodzi o dodatkowe funkcje są oni zgodni, że większość z nich powinna być spójna w obu platformach. Podobnie jak w przypadku aplikacji, 27 proc. Polaków chciałoby móc w bankowości internetowej ustawić przypomnienia o zbliżających się terminach płatności.
Częściej mężczyźni (30 proc.) niż kobiety (23 proc.).
Z kolei 26 proc. oczekuje opcji potwierdzenia tożsamości konsultanta, który dzwoni z banku. Nieco mniej, bo 21 proc. chce mieć całodobowy kontakt z bankiem. Jest to szczególnie istotne dla seniorów.
Podobny odsetek (20 proc.) doceniłoby możliwość ustawienia celów oszczędnościowych.

Istnieją jednak udogodnienia, które klienci bardziej doceniają w bankowości internetowej niż mobilnej.
Jak wskazano w raporcie Santander Consumer Banku, jest to możliwość umówienia się na wizytę w oddziale banku. Na tę odpowiedź wskazało 22 proc. respondentów. Najczęściej, ponad jedna trzecia, były to osoby w grupie wiekowej 30-39 lat.
Innym przykładem jest opcja zakupu ubezpieczeń – odpowiedziało tak 12 proc.
Z kolei kupowanie różnych biletów, które są popularną opcją wśród użytkowników aplikacji mobilnych, wśród klientów bankowości internetowej cieszy się mniejszym zainteresowaniem.

Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Infor.pl
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
MRPiPS rozwiązuje sprawę wyroku TK z 4 czerwca 2024 r., żeby „utrzymać zaufanie obywateli wobec państwa”, ale zupełnie pomija część poszkodowanych emerytów i nikomu nie chce przyznać wyrównania za lata wypłaty zaniżonych świadczeń

W dniu 14 marca 2025 r. – w odpowiedzi na wystąpienie Rzecznika Praw Obywatelskich, MRPiPS przedstawiło rozwiązanie, jakie proponuje dla poszkodowanych emerytów, w kontekście rozstrzygnięcia Trybunału Konstytucyjnego z dnia 4 czerwca 2024 r., sygn. akt SK 140/20. Zostały opracowane założenia specustawy przeliczeniowej, która – pomimo, że jej celem (jak wskazuje sam resort) jest „uregulowanie kwestii dotyczącej stosowania art. 25 ust. 1b ustawy emerytalnej w stosunku do osób ze wskazanych powyżej roczników w sposób pozwalający na utrzymanie zaufania obywatela do państwa” – zupełnie pomija część poszkodowanych emerytów i ponadto – dla nikogo nie przewiduje wyrównania za lata wypłaty zaniżonych świadczeń.

Sejm na żywo 2 kwietnia [Transmisja online]

32. posiedzenie Sejmu - dzień pierwszy. Dziś Sejm rozpoczyna trzydniowe posiedzenie.

Od kwietnia wzrosły odszkodowania z ZUS. Jak uzyskać jednorazowe odszkodowanie za wypadek przy pracy?

Od 1 kwietnia 2025 r. zmieniły się kwoty odszkodowań z tytułu wypadku przy pracy lub choroby zawodowej. Odszkodowanie za każdy procent stałego lub długotrwałego uszczerbku na zdrowiu wynosi 1636 zł.

Proces nabywania gruntów pod farmy fotowoltaiczne. Wywiad z ekspertem, rzeczoznawcą majątkowym

Od kilku lat obserwujemy duże zainteresowanie gruntami rolnymi, które dają możliwość alternatywnego sposobu zagospodarowania. Jednym z nich jest budowa farm fotowoltaicznych  - mówi Joanna Borowik w wywiadzie z ekspertem INFOR.pl

REKLAMA

Ważne terminy na kwiecień 2025 r. dla pracodawcy i pracownika

Od 1 kwietnia zaczął się kolejny II kwartał w 2025 r. W kwietniu jest sporo ważnych terminów, o których muszą pamiętać w szczególności pracodawcy, ale i pracownicy bo te kwestie z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych dotyczą ich bezpośrednio. Podpowiadamy jakie dokumenty powinny wygenerować, złożyć działy księgowe czy kadr oraz jakie należności i składki powinny być opłacone w kwietniu 2025 r.

Są zmiany w 800 plus. ZUS przesuwa w kwietniu terminy wypłaty pieniędzy

Drożyzna w sklepach i coraz wyższe rachunki za prąd rujnują domowe budżety.   Niektórym coraz trudniej związać koniec z końcem, zwłaszcza wtedy, kiedy ma się kilkoro dzieci.  Sytuację ratuje 800 plus.  Na ten zastrzyk gotówki rodzice czekają co miesiąc. Tymczasem w kwietniu zmienia się nieco harmonogram wypłat. Kiedy zatem można się spodziewać przelewów z ZUS na bankowe konta?

Nadchodzi podwyżka wieku emerytalnego. Ile wyniesie nowy ustawowy wiek emerytalny kobiet, a ile mężczyzn, od kiedy zmiany

Podwyżka wieku emerytalnego kobiet jest już przesądzona. Ale czy to wszystkie zmiany w emeryturach? Problemów jest tak wiele, że konieczna jest prawdziwa reforma a może nawet i rewolucja w systemie emerytalnym. Czy rząd się na nią zdecyduje i co zmieni w pierwszej kolejności?

Tyle co teraz za rok, zapłacisz co miesiąc gdy nowy podatek katastralny zastąpi obecny podatek od nieruchomości

Podatek katastralny zamiast podatku od nieruchomości, jaka to różnica? Zasadnicza. Danina dla fiskusa jest wyliczana na podstawie wartości nieruchomości a nie jej metrażu. Efekt jest taki, że za miesiąc fiskusowi z tego tytułu trzeba zapłacić nawet więcej niż teraz płaci się za cały rok.

REKLAMA

Będzie druga waloryzacja emerytur w 2025 roku, bo inflacja ciągle za wysoka. To byłaby ulga dla seniorów

W pierwszym kwartale 2025 inflacja wciąż ociera się o 5 procent, ale rosnące ceny żywności i kosztów utrzymania mogą sprawić, że w drugim kwartale przyspieszy. Wtedy realna stanie się druga waloryzacja emerytur. Jej warunkiem jest bowiem inflacja wyższa niż 5 procent w całym pierwszym półroczu danego roku.

Ryszard Cyba (morderca pracownika biura PiS) zwolniony z zakładu karnego - przebywa w szpitalu psychiatrycznym

Ryszard Cyba skazany za zabójstwo Marka Rosiaka w biurze PiS w Łodzi w 2010 r. został zwolniony z zakładu karnego z uwagi na stan zdrowia. Nie oznacza to, że został uwolniony – poinformował rzecznik łódzkiego sądu okręgowego. Z więzienia Cyba trafił do DPS-u, a stamtąd do szpitala psychiatrycznego.

REKLAMA