| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Konsument - telekomunikacja

Odszkodowanie od operatora telekomunikacyjnego za niezawarcie umowy

Aktualizacja: 11.03.2010

Świadczenie usług telekomunikacyjnych w ramach tzw. usługi powszechnej, oznacza iż przedsiębiorca wyznaczony ma obowiązek zawarcia umowy na każde żądanie użytkownika, który spełnia określone kryteria. Jeżeli pomimo tego, operator tego nie uczyni, wtedy też będzie musiał zapłacić odszkodowanie. »

Niewykonanie umowy przez operatora telekomunikacyjnego

Aktualizacja: 08.03.2010

Operator telekomunikacyjny ponosi odpowiedzialność odszkodowawczą w przypadku niewykonania lub nieprawidłowego wykonania świadczenia. Inaczej będzie odpowiadał operator świadczący usługę powszechną. »

Usługi telekomunikacyjne można reklamować u przedsiębiorcy

Aktualizacja: 04.03.2010

Abonenci niezadowoleni z usług świadczonych przez przedsiębiorców telekomunikacyjnych mogą skorzystać z trybu reklamacyjnego. W takim wypadku przedsiębiorca ma obowiązek rozpatrzyć nasza skargę. »

Operator telewizji kablowej odmawia podłączenia

Aktualizacja: 03.03.2010

Zawarłem umowę dotyczącą telewizji kablowej z jednym z operatorów. Po tygodniu dostałem wypowiedzenie umowy z powodu tego, iż byłbym jedynym odbiorcą w moim bloku, a podłączenie jest dla spółki nieekonomiczne. »

Kiedy nie zapłacisz operatorowi za zerwanie promocji

Aktualizacja: 25.01.2010

Zmiana regulaminu świadczenia usług przez operatora telekomunikacyjnego daje nam możliwość wypowiedzenia umowy. W takiej sytuacji przedsiębiorca nie może żądać zapłaty kary umownej z tytułu zerwania umowy promocyjnej. »

Kiedy rachunek za telefon ulega przedawnieniu

Aktualizacja: 03.11.2011

Od ponad 4 lat jestem klientem jednej sieci komórkowej. Niedawno dostałem rachunek za nierozliczone połączenia sprzed dwóch lat. Czy operator może wystawić mi rachunek po takim czasie? »

Jedna ładowarka do wszystkich komórek od 2010 roku

Aktualizacja: 28.02.2011

W 2010 roku mają pojawić się w sprzedaży pierwsze telefony komórkowe różnych producentów przystosowane do ładowania uniwersalnymi ładowarkami wykorzystującymi złącze mini USB. Zatem od przyszłego roku rzadziej będziemy słyszeć np. w biurach dramatyczne pytania typu: „kto ma ładowarkę do Nokii ? (Sony Ericssona, Motoroli etc.”). Będziemy częściej pytać: „masz ładowarkę USB?” »

Czy operator telekomunikacyjny może sprzedać wierzytelność wobec konsumenta

Aktualizacja: 13.01.2010

Od jakiegoś czasu zalegam z zapłatą 2 faktur za telefon. W zeszłym tygodniu dostałem list z przedsądowym wezwaniem do zapłaty. Pismo zostało nadane przez firmę windykacyjną, która twierdzi, że jest moim wierzycielem i żąda wpłaty na wskazane przez siebie konto. Jestem trochę zdezorientowany i zastanawiam się, czy operator mógł bez mojej zgody przekazać swoją wierzytelność? »

Tańszy roaming w UE

Aktualizacja: 28.02.2011

Od 1 lipca 2009 r. wysłanie SMS-a z zagranicy na obszarze UE kosztuje maksymalnie 0,11 euro, niemal trzy razy taniej w stosunku do poprzedniej średniej unijnej wynoszącej 0,28 euro (bez VAT). Połączenie z zagranicą wykonane w innym państwie UE nie może kosztować więcej niż 0,43 euro za minutę, a połączenie odebrane – nie więcej niż 0,19 euro. Ponadto za połączenia w roamingu, opłaty będą naliczane sekundowo, a nie minutowo, po pierwszych trzydziestu sekundach za rozmowy wychodzące, a od pierwszej sekundy za rozmowy przychodzące. »

Nie każda zmiana regulaminu uprawnia do rozwiązania umowy

Aktualizacja: 28.02.2011

Od 6 lipca nie każda zmiana regulaminu operatora sieci będzie pozwalała abonentowi rozwiązać umowę bez żadnych konsekwencji. Dobrą zmianą jest natomiast zlikwidowanie opłaty za przejście do innej sieci. »

Zwróć uwagę na regulamin świadczenia usług

Aktualizacja: 28.02.2011

Bardzo ważnym elementem umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych jest dołączony do niej regulamin. Uważne i precyzyjne przeczytanie go gwarantuje nam pełna informacje o sposobie wykonywania usługi przez operatora telekomunikacyjnego. »

Jak skutecznie zakwestionować za duży rachunek za telefon

Aktualizacja: 13.01.2010

Mam pewien problem z wysokością rachunku telefonicznego, jaki otrzymałem od Telekomunikacji Polskiej S.A. Operator pobrał wyższą opłatę za połączenia międzynarodowe, niż określa to jego cennik. Chciałbym zakwestionować ten rachunek, ale nie wiem, do kiedy mogę złożyć reklamację na usługę telefoniczną i czy muszę płacić za reklamowane połączenia? Dodam, że kwestionowana przeze mnie należność jest znaczna. »

Co to jest usługa powszechna

Aktualizacja: 28.02.2011

Usługa powszechna to najprościej ujmując cały pakiet usług telekomunikacyjnych, które są dostępne dla wszystkich użytkowników telefonii stacjonarnej. Usługa powszechna powinna charakteryzować się dobrą jakością świadczonych usług oraz odpowiednią, nie za wysoka ceną. »

Numer w książce abonentów

Aktualizacja: 13.01.2010

Chcesz zamieścić swój numer telefonu w ogólnokrajowej książce telefonicznej i ogólnokrajowym biurze numerów? A może chcesz go zastrzec, ponieważ uważasz, że nie powinien być powszechnie dostępny?  Sprawdź co możesz w tej sytuacji zrobić. »

Problemy z usługami telekomunikacyjnymi

Aktualizacja: 28.02.2011

Jak wynika z danych warszawskiego rzecznika konsumentów, najwięcej kłopotów przysparzają konsumentom sprawy telekomunikacyjne. W 2008 r. stanowiły one prawie 1/5 wszystkich porad udzielonych przez stołecznego rzecznika. »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Akademia Finansów i Biznesu Vistula

Studia I, II stopnia, studia podyplomowe, dyplom University of London, biznes, zarządzanie, finanse, filologie

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »