| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Konsument - telekomunikacja > Czy minuty na karcie przepadają

Czy minuty na karcie przepadają

Jestem posiadaczem telefonu na kartę. Już po raz kolejny straciłem minuty, które zgromadziłem na swoim koncie. Sadziłem, że skoro w danym miesiącu nie wykorzystałem całego limitu, to przejdą mi na następny miesiąc. Niestety tak się nie stało. Czy takie postępowanie operatora telekomunikacyjnego nie jest bezprawne? Czy mogę żądać zwrotu straconych pieniędzy?

Nie. Wynika to z regulaminu świadczenia usług. Ideą „telefonów na kartę” jest wykupienie za odpowiednią sumę pieniędzy określonego limitu minut. Można je jednak wykorzystać w ściśle określonym czasie. Jest on wskazany w regulaminie. Oznacza to, że zgromadzone minuty, które mammy na swoim koncie i niezostały wykorzystane w danym miesiącu nie przechodzą nam na następny miesiąc. O tym najczęściej konsumenci nie pamiętają.

W taki przypadku należy mieć na uwadze, aby wykorzystywać wszystkie zgromadzone środki na karcie w odpowiednim terminie. W przeciwnym razie nie mamy podstaw do żądania od operatora telekomunikacyjnego zwrotu pieniędzy za pozostałe minuty przeznaczone na rozmowy.

W tym miejscu należy zaznaczyć, że konieczne jest dokładnie zapoznanie się z regulaminem. Nie tylko po to by wiedzieć za jaką kwotę musimy wykupić kartę do telefonu i w jakim terminie ją wykorzystać. Powinniśmy też wiedzieć, że po oznaczonym czasie zazwyczaj operator nadal świadczy nam usługę telekomunikacyjną, z tym że jest to tzw. rozpoczęcie okresu pasywnego. Jeżeli nasza karta straci ważność, to nie mamy możliwości dzwonienia, ale nadal możemy odbierać połączenia przychodzące na nasz numer. Natomiast wartość niewykorzystanego limitu jednostek taryfowych jest automatycznie anulowana.

Trudno w tej sytuacji mówić o bezprawności działania przedsiębiorcy albo zarzucić mu stosowanie w regulaminie niedozwolonych klauzul umownych. Są to postanowienia umowy zawieranej z konsumentem nie uzgodnione indywidualnie nie wiążą go, jeżeli kształtują jego prawa i obowiązki w sposób sprzeczny z dobrymi obyczajami, rażąco naruszając jego interesy (niedozwolone postanowienia umowne). Nie dotyczy to jednak postanowień określających główne świadczenia stron, w tym cenę lub wynagrodzenie, jeżeli zostały sformułowane w sposób jednoznaczny.

W tym przypadku regulamin świadczenia usług bardzo jasno sprecyzował warunki płatności. System pre-paid polega właśnie na tym, że w określonym czasie można wykonywać połączenia wychodzące lub odbierać połączenia telefoniczne w ramach dostępnego opłaconego limitu.

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

DEWELOPERSKI.com

Blog o działalności deweloperskiej, kluczowych aspektach zarządzania i obrocie nieruchomościami

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »