| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Konsument w sieci > Umowy dotyczące usług finansowych

Umowy dotyczące usług finansowych

W sieci oprócz dokonywania zakupów istnieje również możliwość zawierania umów bardziej skomplikowanych. Jeżeli chcemy zawrzeć umowę z bankiem, towarzystwem ubezpieczeniowym czy inną instytucją finansową możemy tego dokonać nie wychodząc z domu. 

  • terminie, w jakim oferta lub informacja o cenie albo wynagrodzeniu mają charakter wiążący;
  • minimalnym okresie, na jaki ma być zawarta umowa o świadczenia ciągłe lub okresowe;
  • miejscu i sposobie składania reklamacji;
  • możliwości pozasądowego rozstrzygania sporów wynikających z umowy;
  • prawie wypowiedzenia umowy, jego skutkach, w tym o karach umownych;
  • istnieniu funduszu gwarancyjnego lub innych systemów gwarancyjnych, jeżeli takie istnieją;
  • języku stosowanym w relacjach przedsiębiorcy z konsumentem;
  • prawie właściwym państwa, które stanowi podstawę stosunków przedsiębiorcy z konsumentem przed zawarciem umowy na odległość, oraz prawie właściwym do zawarcia i wykonania umowy;
  • ądzie właściwym dla rozstrzygania sporów związanych z wykonywaniem umowy;
  • pobieraniu od konsumenta oświadczenia o poddaniu się egzekucji, stanowiącego podstawę do wystawienia przez bank bankowego tytułu egzekucyjnego stosownie do przepisów Prawa bankowego.

Co zrobić jeśli nie można doręczyć warunków umowy przed jej zawarciem

Doręczenie warunków umowy przed zawarciem umowy może czasem być niemożliwe. Wtedy przedsiębiorca zobowiązany jest do potwierdzenia konsumentowi wymaganych informacji na piśmie lub za pomocą innego statycznego nośnika informacji dostępnego dla konsumenta, w szczególności dyskietki, CD-Rom-u, DVD.

W trakcie trwania umowy konsument ma prawo żądać doręczenia jej warunków na piśmie. Klient ma także prawo żądać zmiany środka porozumiewania się na odległość np. z porozumiewania się przez telefon na porozumiewanie za pomocą sieci internetowej. Chyba że stosowanie takiego środka nie jest przewidziane umową lub nie odpowiada on charakterowi świadczonej usługi.

Zadaj pytanie: Forum

Zobacz serwis: Prawa konsumenta

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Kamil Szlachcic

Analityk Kredytowy Salomon Finance

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »