| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Konsument w UE > Podróż samolotem

Podróż samolotem

Obecnie dość często decydujemy się na przelot samolotem. O wyborze przesądzają zazwyczaj względy komfortu podróży, oszczędności czasu i bezpieczeństwa. Warto pamiętać, iż podczas wojaży lotniczych chroni nas prawo WE 261/2004 (z dnia 11 lutego 2004 r). Dotyczy ono zasad przyznawania odszkodowania i pomocy pasażerom w przypadku odmowy przyjęcia na pokład, odwołania lotu lub dużego opóźnienia.

Odmowa przyjęcia na pokład

Odwołanie lotu                          

Znaczne opóźnienie                  

Pamiętajmy, że w przypadku zakupu biletów drogą online, inaczej niż przy umowach zawieranych na odległość, nie przysługuje nam prawo do odstąpienia od umowy. Dlatego też czytajmy dokładnie oferty wybranych przewoźników.

Ważne, by przed wejściem na pokład dowiedzieć się, gdzie dokładnie znajduje się lotnisko docelowe. Może okazać się bowiem, iż przebycie drogi od portu lotniczego do właściwego celu podróży wymagać będzie poniesienia dodatkowych wydatków na autobus, pociąg bądź taksówkę. Jeśli przewoźnik, po odwołaniu uprzednio zaplanowanego lotu, zaproponuje Ci przelot liniami, które pobierają wyższe opłaty lotniskowe, możesz żądać od niego wyrównania strat.

Nie zapominajmy, iż bagaż podręczny nie powinien zawierać przedmiotów ostrych (np. nożyczek, scyzoryków), spirytusu, broni palnej i trucizny. Od listopada 2006 r. obowiązuje również ograniczenie w przewozie płynów.

 Na koniec pamiętajmy jeszcze, iż w oferty tanie z reguły nie są wliczone posiłek, przekąski czy też napoje. Płaci się za nie na pokładzie samolotu.

 

 

Źródło: Europejskie Centrum Konsumenckie

 

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

FC NIKMARK

Agencja Marketingowa

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »