| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Konsument w UE > Biuro podróży żąda innej ceny niż w ofercie zamieszczonej na stronie internetowej

Biuro podróży żąda innej ceny niż w ofercie zamieszczonej na stronie internetowej

Zawiercie umowy na odległość, czyli m.in. za pośrednictwem strony internetowej biura podróży różni się od tradycyjnego sposobu jedynie formą zawarcia zobowiązania. W tym przypadku następuje to w  formie elektronicznej. Jednak oferta skierowana do konsumenta powinna spełniać pewne wymogi, np. powinna być rzetelna i zgodna z prawdą.

Przykład:

 

Zarezerwowałem mieszkanie w Barcelonie. Rezerwacji dokonałem za pośrednictwem strony internetowej lokalnego biura podróży. Otrzymałem też potwierdzenie zamówienia z ostateczną ceną oraz informacją, iż z góry obciążono moją kartę częścią kwoty za zamówienie. W kilka godzin później rzeczone biuro podróży napisało, iż opłata za wynajem jest dwukrotnie wyższa, pomyłka zaś wynikła z błędu na stronie internetowej. Czy mogę obstawać przy opłaceniu najmu w pierwotnie ustalonej cenie, wymienionej w potwierdzeniu rezerwacji?

 

Jeżeli posiada Pan potwierdzenie przyjęcia oferty, w którym wskazano na istotne warunki zawieranej umowy (cena, termin pobytu, itd.), ma Pan prawo domagać się jej dotrzymania na pierwotnie przyjętych zasadach. Nie może Pan zatem ponosić finansowych konsekwencji ich nierzetelności. List e-mail uzgadniający warunki zawieranej umowy jest potwierdzeniem, iż firma miała świadomość wysokości opłaty, na którą przystała.

 

Źródło: Europejskie Centrum Konsumenckie

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Marek Opiela

Radca prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »