| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Reklamacja > Jak działają placówki pocztowe

Jak działają placówki pocztowe

Na usługi pocztowe narzekamy dość często. Składamy reklamacje, skargi, żądamy odszkodowań. Aż w końcu zainteresował się tym Urząd Komunikacji Elektronicznej, który przeprowadził kontrolę funkcjonowania agencji pocztowych Poczty Polskiej na terenie kraju. Kontrola przeprowadzona była pod koniec 2008 r.

  • 159 na 160 skontrolowanych placówek spełnia wymóg określony w § 45 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 9 stycznia 2004 r. w sprawie warunków wykonywania powszechnych usług pocztowych tj. są otwarte minimum 5 dni w tygodniu.

Jak potwierdziła kontrola UKE, nadal nie ulega zmianie zakres świadczonych usług powszechnych przez te placówki (jak wspomniano powyżej - podczas kontroli nie stwierdzono ani jednej placówki świadczącej powszechne usługi pocztowe w pełnym zakresie). Mając na względzie stwierdzone fakty, należy podkreślić, iż z punktu widzenia ustawowych wymogów zapewnienia przez operatora publicznego dostępności do usług pocztowych jest to zjawisko niepokojące.

Na przestrzeni ostatnich 7 lat nastąpił bardzo dynamiczny wzrost liczby agencji pocztowych, bo aż o 42%, z czego znaczna większość przypada na obszary wiejskie.

Prowadzone przez UKE kontrole potwierdzają, że Poczta Polska powinna pilnie podejmować działania zmierzające do poprawy jakości świadczonych usług, szczególnie w placówkach agencyjnych, które nie są wystarczająco objęte ochroną i kontrolą ze strony wewnętrznych służb nadzorujących.

Ponadto stwierdzono, że większość agencji pocztowych nie spełnia minimalnych warunków w zakresie przystosowania do obsługi osób niepełnosprawnych. Jest to podyktowane specyficznymi warunkami lokalowymi oraz najczęściej brakiem odpowiednich środków finansowych na przystosowanie lokali w celu poprawy warunków obsługi osób niepełnosprawnych.

W związku z ustaleniami kontroli, w dalszym ciągu aktualna jest konieczność przeprowadzenia przez operatora publicznego szczegółowej analizy ekonomicznej dotyczącej korzyści i strat wynikających z rozbudowywania sieci placówek agencyjnych, zwłaszcza przy braku możliwości do utrzymania wymaganych standardów jakościowych i bezpieczeństwa obrotu pocztowego.

Źródło: Urząd Komunikacji Elektronicznej

Zobacz serwis: Prawa konsumenta

Zadaj pytanie: Forum

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Liberty Direct

Liberty Direct to firma ubezpieczeniowa należąca do międzynarodowej Grupy Liberty Mutual Insurance, oferująca usługi dla Klientów indywidualnych oraz małych przedsiębiorstw.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »