| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Zwrot i wymiana > Reklamacja produktów promocyjnych

Reklamacja produktów promocyjnych

Atrakcyjne ceny produktów nie oznaczają pozbawienia klienta prawa do reklamacji. Zasady są takie, jak przy towarze pełnopłatnym. Istnieją od niej jednak wyjątki.

Obrona praw konsumentów

Konsument, który zauważył nieprawidłowości u sprzedawcy bądź producenta może zgłaszać je do miejskiego bądź powiatowego rzecznika konsumentów czy inspekcji handlowej. Przy dużej ilości takich uchybień, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów ma możliwość wszczęcia postępowania o naruszenie zbiorowych interesów konsumentów. Przepisy ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej mówią, iż odpowiedzialności z tytułu niezgodności towaru z umową nie można ograniczać ani wyłączać.

Zagrożenie nieuczciwego sprzedawcy

Nieuczciwemu sprzedawcy nawet za samo istnienie niebezpieczeństwa wprowadzenia w błąd grozi kara aresztu lub grzywny. W przypadku procesu dotyczącego reklamacji, konsument może domagać się prócz samego zwrotu pieniędzy za towar lub usługę, również zasądzenia odpowiedniej sumy pieniężnej na określony cel społeczny. Dodatkowo, jeśli prezes UOKiK stwierdzi naruszenie zbiorowych interesów konsumentów, przedsiębiorcy grozi kara sięgająca nawet 10% ubiegłorocznego dochodu.

Zobacz: Jak sporządzić reklamację?

Podstawa prawna:

  • Ustawa z 23. sierpnia 2007 roku o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (Dz. U. z 2007r. nr 171, poz. 1206 z późn. zm.)
  • Ustawa z 27. Lipca 2002 roku  o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. nr 141, poz. 1176 z późn. zm.)
reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Szkoła Jazdy Subaru

Kursy z doskonalenia techniki jazdy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »