| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Tematy > konsument

Temat: konsument

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu konsument. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące konsument.

Kto jest konsumentem

Aktualizacja: 02.08.2011

Kodeks cywilny zawiera definicję konsumenta. Jest to osoba fizyczna, która dokonuje czynności prawnej bezpośrednio nie związanej z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. »

Wady fizyczne i prawne

Aktualizacja: 14.09.2011

Pojęcie wady rzeczy lub nieruchomości używane jest bardzo często. Nie zawsze jednak wiadomo czego ono dokładnie dotyczy. Rozróżnia się wady fizyczne i wady prawne. »

Umowa o świadczenie usług telekomunikacyjnych

Aktualizacja: 18.10.2011

Świadczenie usług telekomunikacyjnych polega przede wszystkim na przekazywani sygnałów w sieci telekomunikacyjnej, czyli: wykonywanie i odbieranie połączeń telefonicznych, korzystanie z sieci kablowych oraz usługi dostępu do Internetu. Przepisy jasno wskazują co powinno znajdować się umowie. »

Wykorzystywanie danych osobowych w celach marketingowych

Aktualizacja: 22.09.2011

Jakiś czas temu zakupiłem jeden produkt w firmie wysyłkowej. Był to zakup jednorazowy. Od tej pory systematycznie otrzymuje foldery reklamowe od tej firmy. Nie chcę mieć z nią nic wspólnego i nie życzę sobie przysyłania na mój adres ulotek i katalogów. Czy można zastrzec, aby dane osobowe nie były w ten sposób wykorzystywane? »

Gwarancja nie obejmuje wszystkiego

Aktualizacja: 03.10.2011

Czy zdarzyło ci się zareklamować rzecz w serwisie i w odpowiedzi usłyszeć: "Gwarancja nie obejmuje takiej wady"? Jakie wówczas uprawnienia ci przysługują. Sprawdź czy możesz składać reklamacje na taki produkt. »

Organizacje konsumenckie

Aktualizacja: 19.07.2011

  »

Strony umowy

Aktualizacja: 20.09.2011

Stronami umowy są podmioty bezpośrednio uczestniczące w umowie sprzedaży. Jest to osoba nabywająca jakąś rzecz, prawo majątkowe lub nieruchomość, czyli kupujący oraz podmiot, który dokonuje zbycia przedmiotu umowy, czyli sprzedający. »

Przedmiot umowy

Aktualizacja: 20.09.2011

Przedmiot umowy sprzedaży stanowi jej istotny element. Prawidłowe określenie przedmiotu zobowiązania może uchronić nas przed ewentualnymi nieporozumieniami ze sprzedającym. »

Umowne prawo odstąpienia

Aktualizacja: 30.09.2011

Zasadą jest, że strony, które zawarły umowę są nią związane i nie mogą jej rozwiązać bez zgody drugiej strony. W treści zobowiązania można jednak zastrzec możliwość odstąpienia od niego. Jest to umowne prawo odstąpienia. »

Zasada swobody zawierania umów

Aktualizacja: 21.09.2011

Swoboda zawierania umów to jedna z fundamentalnych zasad prawa. Wybierając samemu podmiot, z którym chcemy zawrzeć umowę oraz wpływając na treść umowy, możemy osiągnąć cel, taki jak sobie założyliśmy. W ten sposób stajemy się świadomym uczestnikiem rynku. »

Pozwy zbiorowe

Aktualizacja: 02.08.2012

Poszkodowani będą mogli razem występować przed sądem. Wniesienie pozwu zbiorowego ma ułatwić i usprawnić procedurę cywilną, która w tej chwili, nawet jeśli zdarzenie dotyczy grupy osób przewiduje dochodzenie swoich roszczeń  w odrębnych postępowaniach. Takie zmiany szykuje Ministerstwo Sprawiedliwości. »

Zaliczka czy zadatek

Aktualizacja: 03.11.2011

Aby być pewnym wykonania umowy, często kontrahent wpłaca pewną kwotę. Może to być zaliczka lub zadatek. Niby wpłacamy te same pieniądze, ale skutki wręczenia wykonawcy zadatku lub zaliczki są inne. Różnice te są widoczne szczególnie jeśli umowa nie zostanie zrealizowana. »

Przemyślane zakupy

Aktualizacja: 17.10.2011

Konsumenci są szczególną grupą klientów, niekiedy nawet bardziej uprzywilejowaną. Przepisy jasno określają ich prawa i obowiązki. Niestety decyzje o zakupie często  podejmowane są przez nich zbyt pochopnie, co powoduje że nie są one trafione. »

Czy trzeba płacić część abonamentu

Aktualizacja: 27.07.2011

Chcę podpisać umowę o dostęp do Internetu. Jednak w jej treści zauważyłem niepokojący mnie zapis. Zgodnie z nim mogę czasowo zawiesić korzystanie z sieci, jednak za ten czas i tak muszę zapłacić jedną trzecią wartości abonamentu. Czy jest to zgodne z prawem? »

Co zrobić gdy nie można dzwonić?

Aktualizacja: 19.07.2011

Ostatnio w naszym bloku przez 3 dni nie działał telefon. Poniosłam z tego tytułu znaczące koszty - musiałam dzwonić z telefonów komórkowych. Rachunek za 3 dni wyniósł dwa razy więcej niż zazwyczaj (u operatora stacjonarnego miałam wykupiony korzystny abonament). Oczywiście przez pierwszy dzień nie zostałam poinformowana o awarii. Czy operator może ponieść jakieś konsekwencje? »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Ministerstwo Sprawiedliwości

Patron merytoryczny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »