REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

20-50 proc. taniej niż przeciętna rynkowa kosztują auta po okresie leasingu czy wynajmu. Tak duże różnice to głównie efekt dużych przebiegów samochodów używanych przez firmy.

Tak duże różnice między cenami uzyskiwanymi przez firmy zajmujące się leasingiem czy wynajmem a przeciętnymi cenami rynkowymi to efekt kilku czynników.

REKLAMA

- Ceny osiągane przez firmy leasingowe i wynajmu dotyczą transakcji hurtowych, w których np. komis kupuje od razu większą partię aut - mówi Eliza Kamińska z Eurotax Glass's.

Trzeba pamiętać, że każdy taki pośrednik, sprzedając potem auto, chce zarobić przynajmniej 10 czy 15 proc., więc dla ostatecznego klienta auto jest już droższe. Nic więc dziwnego, że coraz częściej firmy usiłują dotrzeć z ofertą do klientów indywidualnych, czy to umieszczając oferty na swoich stronach, czy na portalach z ogłoszeniami o sprzedaży aut. Tak robią już np. ALD Automotive, BRE Leasing, Masterlease. W ten sposób firmy liczą na uzyskanie wyższych o kilka procent przychodów ze sprzedaży. Dla potencjalnych kupujących to szansa na zakup auta znacznie taniej niż w przypadku samochodu używanego przez przeciętnego kierowcę i taniej niż w komisie, który pośredniczyłby przy sprzedaży. EFL ma nawet swój serwis on-line, na którym klienci mogą sprzedać/kupić samochód czy przekazać lub przejąć umowę leasingu.

- To element pomocy klientom w rezygnacji z leasingu np. z przyczyn losowych czy gospodarczych, a niepowodujący dodatkowych konsekwencji związanych z niewywiązywaniem się z umowy - mówi Grzegorz Korczyński, doradca zarządu w Europejskim Funduszu Leasingowym.

REKLAMA

 Dla firmy to też korzystne, bo pozbywa się kłopotu ze zbyciem przejętego auta, a utrzymuje stałe przychody z kontraktu leasingowego, choć zmienia się płatnik.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Niższa cena to przede wszystkim efekt trzy, cztery razy wyższych przeciętnych przebiegów w przypadku aut po leasingu, co sprawia, że można obawiać się o ich stan techniczny - mówi Eliza Kamińska.

To dość istotny parametr, bo jak wynika z danych jej firmy, na przykład trzyletni, pięciodrzwiowy Ford Focus 1,8 TDCI SilverX kosztuje przy standardowym przebiegu (około 65 tys. km) 34,5 tys. zł. Jeśli będzie miał przebieg 150 tys. km, wtedy jego cena rynkowa spada już do około 29 tys. zł. To już tylko 2 tys. zł więcej niż cena, za jaką takie auta sprzedawały firmy leasingowe. Przy czym sprawdza się ogólna zasada, że im mniejsze auto, a więc potencjalnie gorzej przygotowane do dużych przebiegów, tym większy wpływ tego czynnika na cenę. Na przykład mały Opel Corsa po leasingu jest sprzedawany niemal 50 proc. poniżej przeciętnej ceny rynkowej. Przy czym w tym wypadku istotne jest też to, że auto jest w wersji Van, a więc tylko dwuosobowej, co zmniejsza jego atrakcyjność na rynku wtórnym.

Trzeba też pamiętać, że przeciętne auto po leasingu lub wynajmie jest najczęściej białe, podczas gdy klienci indywidualni wybierają inne kolory. Jednak jeśli przejrzy się oferty na stronach firm leasingowych lub wynajmu, to łatwo się przekonać, że wybór jest coraz większy. Można też znaleźć auta ze stosunkowo małym przebiegiem, używane np. przez średnią kadrę zarządzającą, a nie sprzedawców, a nadal tańsze od przeciętnej rynkowej. Plusem jest też to, że auto jest regularnie serwisowane. To dobry czas na zakup auta używanego, bo spadek cen nowych aut przekłada się od razu na niższe ceny samochodów używanych. Z naszego grudniowego zestawienia przykładowych cen transakcji dla określonych modeli samochodów po leasingu i wynajmie wynika, że firmy uzyskiwały pod koniec 2008 roku ceny przeciętnie o 10-20 proc. niższe niż rok wcześniej.

118 tys. samochodów miały w zarządzaniu firmy zajmujące się wynajmem*

123 tys. aut oddały w leasing firmy leasingowe**

* dane po dwóch kwartałach 2008 r., pokazują łączną liczbę aut w zarządzaniu bez względu na czas zawarcia kontraktu

** dane po trzech kwartałach 2008 r. pokazują liczbę aut oddanych w leasing po I kwartale

 

Sprzedaż aut używanych

Kliknij aby zobaczyć ilustrację.

 

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Infor.pl
Czy KSeF utopi politycznie rządzącą większość? Będzie katastrofa na miarę tzw. Polskiego Ładu czy kolejne przesunięcie terminu wdrożenia?

Obowiązkowy KSeF, to pomysł podrzucony obecnej kolacji rządowej jeszcze przez „pisowskie rządy”, a dobrze poinformowani twierdzą, że stała za tym jakaś firma doradcza („międzynarodowa”?), która wcześniej utopiła politycznie prawicowe rządy tzw. Polskim Ładem. Wiadomo, że szykuje się zarobek dla biznesu informatycznego i tych wszystkich, którzy zarabiają na katastrofach – pisze profesor Witold Modzelewski.

Umowa UE-Mercosur: poprawki przyjęte przez Parlament Europejski. Unijne normy jakości i bezpieczeństwa (w tym dot. pestycydów i antybiotyków) dla towarów importowanych z Ameryki Południowej

W dniu 16 grudnia 2025 r. na sesji plenarnej Parlamentu Europejskiego w Strasburgu został przegłosowany i przyjęty projekt rozporządzenia, dotyczący klauzul bezpieczeństwa do umowy handlowej Unii Europejskiej z państwami Mercosur, w których uwzględnione są kluczowe poprawki postulowane przez Polskę i z determinacją zgłaszane przez europosła Krzysztofa Hetmana.

Ten mandat w kodeksie wykroczeń rośnie 10-krotnie z 500 zł do 5000 zł, a grzywna rośnie 6-krotnie - zamiast 5000 zł będzie 30000 zł. Prezydent już podpisał nowelizację, zmiany wejdą w życie nieodwołalnie

Prezydent RP podpisał 15 grudnia 2025 r. nowelizację Kodeksu wykroczeń oraz Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia. Nowe przepisy znacząco zaostrzają kary - grzywna wzrośnie nawet sześciokrotnie. Z katalogu sankcji zniknie też łagodna kara nagany. Natomiast mandat będzie można nałożyć w kwocie dziesięciokrotnie wyższej niż dotychczas.

Tykająca bomba w budżecie państwa zagrozi wypłatom np. 800 plus, 13 i 14 emerytury? Ekspert: prędzej, czy później eksploduje - dlatego trzeba coś zrobić z konstytucyjnym limitem zadłużenia

Polski budżet coraz mocniej odczuwa rekordowe wydatki na zbrojenia i programy socjalne. Dług publiczny w 2026 r. po raz pierwszy w historii III RP przekroczy 60% PKB. Jeśli ten kierunek nie ulegnie zmianie, rząd stanie przed dylematem: złamać Konstytucję czy obciąć wydatki o pół biliona złotych? A przy tak dużych cięciach wydatków nie są bezpieczne ani 800 plus, ani 13. i 14. emerytura - pisze Michał Ostrowski, ekspert Instytutu Podatków i Finansów Publicznych.

REKLAMA

Tachografy w busach (DMC 2,5-3,5 tony) obowiązkowe od lipca 2026 r. Jest kilka wyjątków. Kara 12 tys. zł za brak nowoczesnego urządzenia G2V2

Za kilka miesięcy wchodzi w życie przełomowa zmiana dla sektora tzw. transportu lekkiego. Od 1 lipca 2026 roku busy o DMC 2,5-3,5 tony, które realizują międzynarodowy transport towarów, zostaną objęte obowiązkiem posiadania inteligentnych tachografów drugiej generacji (G2V2), a ich kierowców dotyczyć będą takie same przepisy w zakresie czasu pracy, jak kierowców ciężarówek. Celem jest poprawa bezpieczeństwa na drogach i zwiększenie konkurencyjności w branży. Eksperci podkreślają - by sprostać przepisom, potrzebne są nowe rozwiązania technologiczne, administracyjne i edukacyjne. Co czeka firmy, których floty bazują na busach?

Podział majątku po rodzicach. Co musisz wiedzieć o podziale spadku po śmierci rodziców? Oto lista obowiązków, o których nie możesz zapomnieć

Po śmierci rodziców, sprawy spadkowe zazwyczaj wymagają formalnego uregulowania i podziału majątku między wszystkich prawnie uprawnionych. Bez znajomości procedur i praw, łatwo o konflikty rodzinne i nieporozumienia, dlatego kluczowe jest, aby od początku wiedzieć, jak postępować. Oto szczegóły.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

ZUS: Renta wdowia 2026. Sprawdź warunki, limity i kto może otrzymać nawet 5900 zł miesięcznie. Zasady, terminy i wyliczenia

Urodzeni w 1961 i 1966 roku mogą w 2026 roku zyskać nawet około 5900 zł brutto miesięcznie z ZUS. To efekt nowych zasad łączenia świadczeń po śmierci małżonka oraz marcowej waloryzacji emerytur i rent. Z rozwiązania skorzystają tylko osoby spełniające określone warunki dotyczące wieku, stanu cywilnego i historii świadczeń. Sprawdzamy, kto dokładnie znajdzie się w tej grupie i jakie limity będą obowiązywać.

Zewnętrzne finansowanie filmu bez VAT? Przełomowy wyrok WSA wyznacza granice opodatkowania

Nie każdy przepływ pieniędzy musi oznaczać VAT. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku uznał, że zewnętrzne finansowanie produkcji filmu z udziałem w zyskach nie stanowi usługi opodatkowanej VAT. Wyrok ma znaczenie nie tylko dla branży filmowej, ale także dla wszystkich projektów finansowanych partnersko, gdzie strony wspólnie ponoszą ryzyko, a środki nie są zapłatą za konkretne świadczenie.

Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA