REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Uwaga na wypełnianie PITu w sieci

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Łukasz Zalewski
Łukasz Zalewski

REKLAMA

Podatnicy używający niektórych programów komercyjnych do wypełniania PITu mogą wybrać opcję „Test”. Wysyłają go otrzymują urzędowe potwierdzenie odbioru. Muszą jednak pamiętać, że to tylko test i jeśli chcą naprawdę złożyć zeznanie przez internet, muszą je wysłać do systemu prawidłowego. Ministerstwo Finansów zaleca korzystanie z formularzy interaktywnych lub aplikacji desktopowej ze strony www.e-deklaracje.gov.pl.

Ministerstwo Finansów przekonuje, że najprostszym sposobem przesyłania zeznań PIT jest wysłanie ich przez internet. W ostatnim czasie resort opublikował jednak komunikat, w którym zwraca uwagę na błędy pojawiające się w komercyjnym oprogramowaniu do wysyłania e-PIT i zaleca korzystanie z formularzy interaktywnych lub aplikacji desktopowej ze strony www.e-deklaracje.gov.pl. Problem polega na tym, że resort udostępnia dwa systemy: testowy i prawidłowy (produkcyjny). Osoby korzystające z oprogramowania resortowego nie mają opcji wysłania e-PIT do systemu testowego. Podobnie jest z większością programów dostarczanych przez komercyjnych producentów oprogramowania. Podatnicy ci nie mają więc problemów. Kłopot pojawia się, gdy podatnik korzysta z programu, który umożliwia testowe wysłanie e-PIT.

Więcej: Uwaga na e-PIT w trybie testowym

Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: gazetaprawna.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Infor.pl

REKLAMA