reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Infor.pl > Prawo > Praca > Praca > Formy zatrudnienia > Praca tymczasowa - jaka jest jej przyszłość?

Praca tymczasowa - jaka jest jej przyszłość?

Z każdym kwartałem maleje liczba pracowników tymczasowych. Jednak, zdaniem ekspertów, praca tymczasowa w dalszym ciągu będzie funkcjonować, ponieważ polski biznes potrzebuje elastycznych form zatrudnienia.

Przyszłość pracy tymczasowej w Polsce

Praca tymczasowa była, jest i będzie, ponieważ daje firmom możliwość szybkiego reagowania na zmieniające się potrzeby biznesowe. Bez elastycznych form zatrudnienia polska gospodarka nie będzie mogła się rozwijać – mówią eksperci agencji zatrudnienia Manpower, w odpowiedzi na pojawiające się w mediach zapowiedzi o schyłku pracy tymczasowej w Polsce. O stabilność zatrudnienia nie muszą się również obawiać osoby obecnie pracujące w oparciu o ten model, co więcej bieżąca sytuacja na rynku daje im duży komfort pracy i lepsze warunki finansowe niż jeszcze rok temu.

Polecamy: Kalendarz 2019

Z końcem listopada bieżącego roku upływa 18-miesięczny limit długości zatrudnienia pracownika tymczasowego u jednego pracodawcy użytkownika. Dodatkowo, zgodnie z danymi płynącymi z Polskiego Forum HR, czyli organizacji zrzeszającej agencje pracy tymczasowej, z każdym kwartałem 2018 roku maleje liczba pracowników tymczasowych w Polsce.

– Praca tymczasowa w Polsce w dalszym ciągu będzie funkcjonować, ponieważ polski biznes zwyczajnie potrzebuje elastycznych form zatrudnienia. Bez nich firmy nie będą mogły reagować na sezonowość w swojej branży, na nowe zamówienia i projekty oraz ich krótkie terminy realizacji, a co za tym idzie budować swojej konkurencyjności na rynku. Bez elastycznych form zatrudnienia również polska gospodarka nie będzie mogła się rozwijać – tłumaczy Tomasz Walenczak, dyrektor z agencji zatrudnienia Manpower.

– Praca tymczasowa już dawno temu przestała być utożsamiana z tanią siłą roboczą. Dla pracodawcy przynosi wartości dodane, zwiększając jego efektywność operacyjną, ale kosztuje. Dzięki niej w dalszym ciągu można zbudować grupę pracowników, przygotowując się na przykład do wzrostów produkcji lub uruchomienia nowych projektów, ale potrzebna jest atrakcyjna oferta dla kandydata oraz odpowiednia strategia marketingowa – wyjaśnia Kamil Sadowniczyk, dyrektor z Manpower. – Aby przyciągnąć pracowników na pewien czas, trzeba im zaproponować atrakcyjny pakiet świadczeń i benefitów, nie zapominając o budowaniu wizerunku pracodawcy na rynku lokalnym. Zdarza się również, że praca tymczasowa pod względem finansowym jest nawet bardziej korzystna dla pracownika w zestawieniu z ofertami pracy stałej u innych pracodawców. Jest to często droga do stałego zatrudnienia, pracownicy tylko początkowo są tymczasowi, ale docelowo mają zasilać organizacje, tworząc ich własne zasoby. Co więcej, pracownik w obecnej sytuacji zyskuje nowe możliwości. Dziś w rozmowach z pracodawcami użytkownikami wychodzi się od kandydata i wsłuchuje się w jego potrzeby. Mówienie o funkcjonowaniu biznesu w świetle rynku kandydata nie jest też czymś złym, ale to kwestia zrozumienia sytuacji i pokazania klientowi jak podejść do tego zagadnienia – dodaje Kamil Sadowniczyk.

reklama

Przydatne formularze online

Czytaj także

Data publikacji:

Ekspert:

ManpowerGroup

ManpowerGroup to światowy lider innowacyjnych rozwiązań dla rynku pracy. Usługi w Polsce obejmują pracę tymczasową, rekrutację stałą i badanie kompetencji pracowników, zatrudnienie zewnętrzne, outsourcing procesów, doradztwo personalne, zarządzanie karierą i outplacement.

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Praca tymczasowa/fot. Shutterstock
Praca tymczasowa/fot. Shutterstock

Nowy JPK_VAT w praktyce jednostek sektora publicznego. Poradnik Rachunkowości Budżetowej nr 9/202049.00 zł
reklama

Narzędzia

reklama
reklama

POLECANE

reklama

KORONAWIRUS TWOJE PRAWA

reklama

Ostatnio na forum

reklama
reklama

Eksperci portalu infor.pl

Lirefay

Liferay tworzy oprogramowanie, które pomaga przedsiębiorstwom kreować doświadczenia cyfrowe poprzez komputery, urządzenia mobilne i inne punkty kontaktu. 

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama