Skarga na pracownika ochrony

REKLAMA
REKLAMA
Przede wszystkim należy pamiętać, iż to czy poddamy się kontroli zależy od naszej dobrej woli. Tylko policja ma prawo legitymować klienta, żądać okazania zawartości torebki, teczki lub reklamówki. Jednakże, jeżeli uznamy, iż sprawa dzięki przeszukaniu zostanie szybko wyjaśniona, a pracownicy ochrony zachowują się grzecznie, uprzejmie proszą np. o pokazanie zawartości torebki, możemy się na to zgodzić. Warto zaznaczyć, iż pracownicy ochrony mogą zatrzymać klientów, jeśli istnieje uzasadnione podejrzenie, że popełniono kradzież towaru. W takiej sytuacji powinniśmy żądać przyjazdu Policji.
REKLAMA
Zobacz serwis: Prawa konsumenta
Skarga na ochronę
REKLAMA
Skargi na niesłuszne posądzenie lub niegrzeczne zachowanie pracownika ochrony można składać do Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, Departament Zezwoleń i Koncesji ul. Domaniewska 36/38, 02 – 672 Warszawa. W przypadkach, gdy ochrona rzeczywiście przekroczyła swoje uprawnienia. Departament może nawet cofnąć koncesję wydaną firmie, której pracownik przekroczył swoje kompetencje.
W małych sklepach, gdzie nie ma pracowników ochrony, ich rolę pełni np. wyznaczona pracownica. W przypadku, gdy mamy zastrzeżenia do jej zachowania, można zgłosić skargę kierownikowi (właścicielowi) sklepu.
Zobacz również: Jak napisać skargę
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA