REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Działalność gospodarcza, PIT - podatek dochodowy od osób fizycznych

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Podatek od zdobytych nagród w zagranicznych turniejach sportowych

Do płacenia podatków, podobnie jak inni, zobowiązani są również sportowcy, i to nawet utytułowani. I zdarza się, że miewają problemy z ich rozliczeniem, chociażby z tym, czy można skorzystać z tzw. ulgi abolicyjnej przy opodatkowaniu nagród zdobytych w turniejach zagranicznych.

Podatek od odszkodowania dla właścicieli nieruchomości przy lotnisku

Posiadaczom nieruchomości usytuowanych blisko lotnisk przysługuje odszkodowanie, związane z hałasem wytwarzanym przez samoloty oraz z ograniczoną możliwością dysponowania nieruchomością. Odszkodowania z tego tytułu są niejednokrotnie bardzo wysokie. Od części odszkodowań należy jednak zapłacić podatek.

Ustawy deregulacyjne oszczędziły firmom 8 mld rocznie

Ustawy deregulacyjne przygotowane przez Ministerstwo Gospodarki zlikwidowały lub ograniczyły ponad 300 barier dla przedsiębiorców w ponad 100 ustawach. Oszczędzi to firmom ok. 8 mld zł rocznie - mówi PAP w wywiadzie podsumowującym działania legislacyjne MG wiceminister Mariusz Haładyj. Sejm nie zdążył natomiast uchwalić nowego Prawa działalności gospodarczej.

Podatki będą niższe i prostsze - zapowiadają politycy

Większość partii politycznych zamierza obniżać i upraszczać podatki. Prawo i Sprawiedliwość mówi m.in. o opodatkowaniu hipermarketów, Platforma Obywatelska o 10-proc. PIT, Zjednoczona Lewica o wyższych podatkach dla bogatych, Nowoczesna o 16-proc. PIT, CIT i VAT, a partia KORWIN i ugrupowanie Kukiza o likwidacji PIT. Polskie Stronnictwo Ludowe rozważa wyższy VAT na dobra luksusowe.

REKLAMA

Czy biuro rachunkowe może zrezygnować z ewidencji sprzedaży za pomocą kasy rejestrującej

Jeżeli osiągany przez biuro rachunkowe obrót z tytułu sprzedaży usług na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych, w żadnym roku kalendarzowym nie przekroczył kwoty 20.000 zł, to może ono korzystać ze zwolnienia z obowiązku prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej. Tym samym, przy spełnieniu tych warunków, biuro rachunkowe ma prawo zaprzestać prowadzenia ewidencji obrotu przy zastosowaniu kasy rejestrującej.

Czy możliwe jest (w razie kłopotów) zastąpienie elektronicznej formy deklaracji papierową

Zatrudniam w spółce sześciu pracowników i dwie osoby na umowę zlecenia. Dotychczas wysyłali­śmy deklaracje PIT-4R i informacje PIT-11 w formie papierowej do urzędu skarbowego i do pracowni­ków. Słyszałem, że obecnie będę musiał złożyć te dokumenty w formie elektronicznej. Nie jestem biegły w obsłudze komputera, nie mam podpisu elektronicznego, ani też nie umiem posługiwać się systemem do składania deklaracji w formie elektronicznej. Czy w razie kłopotów ze złożeniem tych dokumentów elektronicznie, będę mógł je skutecznie złożyć w formie papierowej z dodatkowym pi­semnym wyjaśnieniem?

Czy numer referencyjny potwierdza złożenie deklaracji i informacji przez płatnika

Zatrudniam w firmie ośmiu pracowników. Swoją księgowość prowadzę samodzielnie. Dotychczas wy­syłałem deklaracje do urzędu skarbowego w formie papierowej. Znajoma powiedziała mi, że obecnie będę musiał złożyć deklaracje PIT-4R i informacje PIT-11 za pracowników w formie elektronicznej. Po­kazała mi, jak wypełnić te dokumenty w systemie i jak je wysłać. Nie jestem tylko pewien, czy jeśli sys­tem nada dokumentom numer referencyjny, to otrzymanie przeze mnie tego numeru będzie oznaczało, że deklaracje już zostały złożone do urzędu skarbowego?

Czy istnieje możliwość składania zbiorczych e-deklaracji

Pracuję jako księgowa w firmie zatrudniającej kilkuset pracowników. Dotychczas składałam w imieniu firmy wymagane przepisami deklaracje i informacje w formie elektronicznej za pomocą systemu e-Deklaracje. Do tej pory, w tym systemie, każdy z dokumentów musiał być przesłany osobno - każdemu z nich nadawany był indywidualny numer referencyjny i dla każdego z nich system generował osobne UPO. Słyszałam, że od 2015 r. jest możliwe zbiorcze przesyłanie dokumentów w systemie e-Deklaracje. Czy to prawda? W jaki sposób będzie potwierdzane ich złożenie?

REKLAMA

Czy są wyjątki od zasady składania deklaracji PIT-4R oraz informacji PIT-11 w formie elektronicznej w razie zatrudniania więcej niż pięciu pracowników

W mojej firmie zatrudniam siedmiu pracowników. Nasza księgowa poinformowała mnie, że zmieniły się przepisy i w związku z tym w naszym przypadku nie będzie możliwe złożenie deklaracji PIT-4R oraz informacji PIT-11 do urzędu skarbowego w formie papierowej. Czy to prawda, że konieczne będzie złożenie tej deklaracji i informacji w formie elektronicznej?

Czy termin na przekazanie pracownikom informacji PIT-11 został skrócony

Zatrudniam w firmie czterech pracowników. Dowiedziałam się, że mogę sama wybrać formę (papierową bądź elektroniczną) przekazania do urzędu deklaracji PIT-4R oraz informacji PIT-11. Nie mam podpisu elektronicznego, więc zamierzam wybrać przekazanie tych dokumentów w formie papierowej. Wiem, że do urzędu muszę je złożyć w terminie do końca stycznia. Czy ten termin obowiązuje mnie również w stosunku do pracowników?

Czy można upoważnić pracownika do składania e-deklaracji

W mojej firmie zatrudniam dziesięciu pracowników na umowę o pracę oraz kilka osób na umowę zlecenia. Słyszałem, że od 2015 r. nie jest możliwe składanie deklaracji w formie papierowej i że konieczne będzie złożenie deklaracji PIT-4R oraz informacji PIT-11 do urzędu skarbowego w formie elektronicznej. Czy te czynności w imieniu firmy będzie mogła wykonać również nasza księgowa, czy tylko ja, jako właściciel firmy?

Jaki jest termin na złożenie PIT-4R i PIT-11 w formie papierowej

Prowadzę niewielką firmę. Zatrudniam trzech pracowników i jedną osobę na umowę zlecenia. Słyszałam, że od 2015 r. trzeba będzie składać PIT-4R i PIT-11 obowiązkowo w formie elektronicznej. Czy ten obowiązek obejmie wszystkie bez wyjątku firmy, nawet tak niewielkie jak moja? Czy może jest jakiś sposób, by uniknąć składania tych dokumentów elektronicznie? Nie mam podpisu elektronicznego i jego zakup byłby dla mnie dużym kosztem.

Czy konieczne jest przesłanie pracownikom informacji PIT-11 w formie elektronicznej

Zatrudniam w firmie kilkunastu pracowników. Moja księgowa poinformowała mnie, że zmieniły się przepisy i takie firmy jak moja, zatrudniające więcej niż pięciu pracowników, zostały pozbawione możliwości wysłania deklaracji PIT-4R oraz PIT-11 w formie papierowej. Jedyną dopuszczalną formą przekazania tych dokumentów jest dla nas forma elektroniczna. Czy ten obowiązek dotyczy tylko składania deklaracji i informacji w ramach moich obowiązków jako płatnika PIT urzędowi skarbowemu, czy muszę również obowiązkowo elektronicznie przekazać PIT-11 pracownikom?

Rok 2016 pod znakiem rewolucji w CEiDG

Przyszły rok przyniesie przedsiębiorcom sporo zmian. Wśród nich znajdzie się uproszczenie zasad poprawiania i wykreślania wpisów w CEiDG. Celem nowelizacji ustawy o swobodzie działalności gospodarczej jest m.in. walka z nieuczciwymi firmami, skrócenie procedur i po prostu ułatwienie prowadzenia działalności przedsiębiorcom.

Czy biuro rachunkowe może składać deklaracje w formie papierowej

Prowadzę niewielkie biuro rachunkowe. To moja dodatkowa działalność, gdyż pracuję w firmie na pełnym etacie jako księgowa. Mam kilku klientów, którym oprócz prowadzenia księgowości sporządzam wymagane przepisami deklaracje oraz informacje podatkowe. Żaden z moich klientów nie zatrudnia powyżej pięciu pracowników. Dokumenty wypełniam w programie księgowym i po wydrukowaniu wysyłam pocztą. Ze względu na niewielką liczbę tych dokumentów dotychczas nie korzystałam z możliwości składania ich drogą elektroniczną (również z powodu wysokich kosztów podpisu elektronicznego). Czy w 2016 r. będę mogła składać je w imieniu klientów w formie papierowej?

Jak zmniejszyć obciążenia podatkowe przedsiębiorców?

Zmiany w systemach podatkowych na całym świecie ukierunkowane są obecnie na rozwiązania elektronicznego generowania, wymiany i przesyłania dokumentów podatkowych. Polski system podatkowy również ewoluuje w kierunku zmniejszania obciążeń podatkowych. Pojawiło się w ostatnim czasie wiele nowych propozycji zmian w ustawodawstwie. Jak zatem ulżyć przedsiębiorcom w podatkach?

Czy trzeba stosować przepisy o CFC, gdy dochody zakładu zagranicznego nie są uwzględniane przy obliczaniu podatku w Polsce

Prowadzę w Wielkiej Brytanii działalność poprzez zakład mojej polskiej firmy. Dochody tego zakładu są opodatkowywane w Wielkiej Brytanii, stosownie do postanowień dwustronnej polsko-brytyjskiej umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania i nie są uwzględniane w podstawie opodatkowania przy wyliczaniu mojego podatku płaconego w Polsce. Czy w takim przypadku będę musiał stosować przepisy o opodatkowaniu zagranicznych spółek kontrolowanych?

Sfinansowanie pracownikowi kursu prawa jazdy przez przedsiębiorcę – skutki w PIT

Ufundowanie pracownikowi kursu prawa jazdy może obniżyć należny fiskusowi PIT, ale tylko w sytuacji, kiedy odbycie takiego kursu jest niezbędne, aby pracownik mógł wykonywać swoje obowiązki zawodowe. Podobnie po stronie samego podwładnego – uniknie on opodatkowania i oskładkowania takiego prezentu od szefa, jeśli kurs podniesie jego kwalifikacje zawodowe.

Skomplikowane prawo główną przeszkodą w rozwoju małych i średnich firm

W Polsce zarejestrowanych jest około 1,8 mln firm, z czego 99,8 proc. stanowią małe i średnie przedsiębiorstwa. Ten sektor tworzy ponad 6 mln miejsc pracy i wytwarza blisko połowę polskiego PKB. Jak wynika z raportu czasopisma „My Company Polska”, sektor napotyka liczne bariery rozwoju, z których największą są skomplikowane regulacje prawne. Na kolejnych miejscach znalazły się wysokie koszty pracy, podatki i biurokracja.

Pracownik zapłaci PIT za szczepienie przeciwko grypie, jeśli nie jest ono obowiązkowe

Przedsiębiorcy niejednokrotnie decydują się na sfinansowanie swoim pracownikom szczepień przeciwko grypie. Pracownik zapłaci jednak podatek PIT od takiego szczepienia, jeśli nie jest ono obowiązkowe – a w większości przypadków nie jest obowiązkowe.

Na jednolitym podatku najuboższe rodziny zyskałyby 4,5-5 tys. zł rocznie

Rodziny z dziećmi osiągające najniższe dochody na proponowanym przez PO tzw. jednolitym podatku zyskałyby 4,5-5 tys. zł rocznie - powiedział Minister Finansów Mateusz Szczurek. Resort policzył wstępnie jak zmiany podatkowe postulowane przez różne ugrupowania przełożą sie m.in. na sytuację gospodarstw domowych.

Małe i średnie firmy nieprzygotowane na niepłacących klientów

Jak wynika z badania „Audyt windykacyjny” przeprowadzonego na zlecenie firmy windykacyjnej Kaczmarski Inkasso, prawie 60% polskich przedsiębiorstw z sektora MSP nie ma przygotowanego scenariusza na wypadek wystąpienia opóźnień w płatnościach ze strony kontrahentów.

Zasiłek macierzyński - formalności

Zasiłek macierzyński przysługuje każdej młodej mamie, która jest zatrudniona na etacie, na umowie-zleceniu oraz prowadzi własną działalność gospodarczą. W celu otrzymania zasiłku należy dopełnić niezbędnych formalności.

Ulgi podatkowe dla tworzących przyzakładowe żłobki i przedszkola od 1 stycznia 2016 r.

Od początku 2016 r. pracodawcy będą mieli możliwość skorzystać z dodatkowych preferencji podatkowych. Pracodawcy tworzący zakładowy żłobek, klub dziecięcy albo przedszkole zaliczą do kosztów uzyskania przychodów koszty poniesione na utworzenie takiej placówki, a koszty związane z jej prowadzeniem podlegać będą zaliczeniu do kosztów do określonej wysokości.

IFK poleca: Od 1 stycznia 2016 r. nie trzeba korygować kosztów

Od 1 stycznia 2016 r. zostanie zniesiony obowiązek korygowania kosztów podatkowych w przypadku niedochowania terminu płatności. Takie zmiany wprowadza ustawa o zmianie ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw.

IFK poleca: Uproszczenia dla przedsiębiorców

Ustawa o zmianie ustawy o swobodzie działalności gospodarczej oraz niektórych innych ustaw została skierowana do podpisu Prezydenta RP. Dokument zawiera przede wszystkim rozwiązania upraszczające procedury administracyjne związane z dokonywaniem wpisów, wykreśleń i sprostowań w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), które mają zwiększyć szybkość i sprawność obsługi przedsiębiorców.

Wyższa kwota wolna od podatku to prezent dla zamożnych

Zdaniem senatora Marka Borowskiego podniesienie kwoty wolnej od podatku to prezent dla osób średnio i wysoko zarabiających; jednocześnie spowoduje radykalny spadek dochodów samorządów.

Kiedy można odliczyć VAT z faktury za media, gdy na działalność wykorzystywana jest część mieszkania

Prowadzę działalność gospodarczą - usługi reklamowe. Siedzibę firmy mam w domu, przy czym na działalność wykorzystuję tylko poddasze. Czy mogę odliczać VAT z faktur za media?

Płaca minimalna w Niemczech zagraża polskim firmom transportowym

Ustawa o płacy minimalnej w Niemczech (MiLoG) może spowodować, że nawet 53 tys. polskich pracowników firm transportowych straci pracę - wynika z raportu Deloitte. Takie rozwiązania mogą sprawić, że polskie firmy zaczną przenosić się do Niemiec.

Jaki jest limit jednorazowej amortyzacji w spółce osobowej

Jestem wspólnikiem spółki jawnej. Na początku 2015 r. kupiliśmy maszynę na potrzeby działalności prowadzonej przez naszą spółkę. Chcielibyśmy zamortyzować ją jednorazowo. Czy będzie to możliwe?

Jak ustalić wartość początkową środków trwałych nabytych w wyniku wykonania świadczenia niepieniężnego

W ramach spłaty pożyczki otrzymałem od mojego dłużnika maszynę. Mam zamiar wykorzystywać ją w swojej działalności gospodarczej. Muszę wprowadzić ją do ewidencji środków trwałych. Jak powinienem ustalić wartość początkową tej maszyny dla celów amortyzacji?

Wartość początkowa środków trwałych stanowiących wyposażenie położonego w Polsce zakładu zagranicznego przedsiębiorcy

Mieszkam w Niemczech i tam znajduje się moja rezydencja podatkowa. Z Polski wyjechałem kilkanaście lat temu, ale chciałbym kiedyś wrócić na stałe. Na razie zamierzam otworzyć w Polsce oddział mojej niemieckiej firmy. Planuję przekazać na potrzeby oddziału składniki majątku niezbędne do jego prawidłowego funkcjonowania. Niektóre z nich będą podlegać zaliczeniu do środków trwałych. Jaką wartość początkową powinienem przyjąć dla tych środków trwałych?

Czy istnieje obowiązek sporządzenia wykazu składników majątku na dzień likwidacji działów specjalnych produkcji rolnej

Przez ostatnich kilka lat prowadziłem działy specjalne produkcji rolnej. Z powodu dłuższego wyjazdu za granicę zamierzam je zlikwidować. Słyszałem, że w 2015 r. będę musiał dopełnić jakichś dodatkowych formalności z tym związanych. Czy to prawda?

Ponad pół miliarda złotych z 1 proc. podatku na OPP

W rozliczeniu podatkowym PIT za ubiegły rok Polacy przekazali z 1 procenta podatku ponad pół miliarda złotych. Najczęściej wspierali chorych i dzieci.

Likwidacja PIT i składek ZUS - w zamian 25% podatek od wynagrodzeń

Związek Przedsiębiorców i Pracodawców przedstawił 5 października 2015 r. swoją propozycję zupełnie nowego systemu podatkowego, który skutkowałby automatycznym wzrostem wynagrodzeń "na rękę" średnio o 25%. Zamiast CIT ZPP postuluje wprowadzenie zryczałtowanego podatku od przychodów w wysokości 0,49% dla banków i instytucji finansowych oraz 1,49% dla pozostałych przedsiębiorstw. ZPP rekomenduje też wprowadzenie jednolitej stawki VAT na poziomie 16,25%.

Zbycie składników majątku wykorzystywanych do prowadzenia działów specjalnych produkcji rolnej a podatek

Prowadzę działy specjalne produkcji rolnej. Ze względu na malejącą opłacalność ich prowadzenia zastanawiam się nad ich likwidacją. Znajomy poradził mi, żebym poczekał sześć lat ze sprzedażą środków trwałych, które pozostaną po tej likwidacji. Stwierdził, że od 2015 r. obowiązują korzystne dla mnie zmiany w przepisach, dzięki którym - jeśli przeprowadzę likwidację działów w 2015 r. i potem sprzedam wykorzystywane do ich prowadzenia maszyny i urządzenia - to od tej sprzedaży nie będę musiał płacić podatku. Czy to prawda?

Jakie są zasady ustalania wartości wyposażenia zakładu zagranicznego przedsiębiorcy

Kilkanaście lat temu wyjechałem do Wielkiej Brytanii i jestem rezydentem podatkowym w tym kraju. Od kilku lat z sukcesem prowadzę tu firmę, ale zastanawiam się nad ekspansją mojej firmy również na polski rynek. Chciałbym się dowiedzieć, jak dla celów podatkowych powinienem ustalić wartość składników majątku, w jakie zostanie wyposażony zagraniczny zakład mojej firmy w Polsce, jeśli zdecyduję się na prowadzenie tu działalności, bo dowiedziałem się, że przewidywane są jakieś nowe regulacje w tym zakresie od 2015 r.

Udział pracownika w imprezie integracyjnej wolny od opodatkowania

Sprawa opodatkowania nieodpłatnych świadczeń w postaci uczestnictwa w imprezach integracyjnych jest tematem stale powracającym w ostatni latach. Sposób interpretacji przepisów ustawy o PIT charakteryzował się skrajną odmiennością w różnych okresach. Od stanowiska uznającego wydatki poniesione przez pracodawcę przedsiębiorcę na organizację imprez integracyjnych jako koszt reprezentacji i wyłączone z podatku PIT, poprzez stanowisko skrajnie odmienne pozwalające w całości zaliczyć wydatki przedsiębiorcy do kosztów uzyskania przychodu z jednoczesnym opodatkowaniem przychodów uzyskiwanych przez pracownika w wysokości wartości otrzymanych świadczeń. Aktualny ton interpretacji składa się do przyjęcia za słuszne stanowiska, iż poniesione wydatki na organizację imprez integracyjnych stanowią dla pracodawcy koszt uzyskania przychodu z jednoczesnym uznaniem za niepodlegającą opodatkowaniu świadczeń, z których pracownicy korzystają w trakcie takiej imprezy.

Wysokość zryczałtowanego podatku z tytułu wykorzystywania samochodu służbowego do celów prywatnych przy częściowej odpłatności ponoszonej przez pracownika

Pracodawca udostępnia mi za niewielką odpłatnością samochód służbowy, z którego mogę korzystać również do celów prywatnych. Czy ta częściowa odpłatność ponoszona przeze mnie za prywatne użytkowanie służbowego samochodu wpłynie jakoś na zmniejszenie zryczałtowanego podatku, który jest pobierany od 2015 r.?

Wysokość zryczałtowanego podatku z tytułu wykorzystywania samochodu służbowego do celów prywatnych tylko przez część miesiąca

Za zgodą pracodawcy używam służbowego samochodu również do celów prywatnych. Zdarza się, że samochód jest prywatnie wykorzystywany przeze mnie tylko przez część miesiąca. Czy w takim przypadku podatek do zapłaty za ten miesiąc będzie mniejszy?

Jaka jest wysokość zryczałtowanego podatku z tytułu wykorzystywania samochodu służbowego do celów prywatnych

Pracodawca udostępnia mi służbowy samochód. Mogę z niego korzystać również w weekendy i podczas urlopu. Słyszałem, że od nowego roku zmieniły się zasady obliczania podatku z tego tytułu. Ile podatku zapłacę miesięcznie według nowych zasad?

Czy wspólnicy spółki muszą złożyć zawiadomienia o wyborze ustalania daty powstania przychodu z tytułu zaliczek

Jesteśmy wspólnikami spółki jawnej. Od 2015 r. chcemy skorzystać z możliwości uznawania za przychód zaliczek rejestrowanych na kasie fiskalnej w momencie ich pobrania. Czy zawiadomienia o wyborze tego sposobu ustalania daty powstania przychodu właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego muszą złożyć wszyscy wspólnicy, czy też wystarczy, że zrobi to jeden z nas?

Aktualizajca zawiadomienia o wyborze ustalania daty powstania przychodu z tytułu zaliczek rejestrowanych na kasie fiskalnej

Czy muszę co roku na nowo zawiadamiać urząd skarbowy o wyborze ustalania daty powstania przychodu z tytułu zaliczek rejestrowanych na kasie fiskalnej w momencie ich pobrania, czy wystarczy że takie zawiadomienie złożę tylko raz?

Limit jednorazowej amortyzacji w 2016 r.

Łączna kwota jednorazowych odpisów amortyzacyjnych w 2016 r. w podatku PIT i CIT nie może przekroczyć 212 000 zł. Do jednorazowej amortyzacji podatkowej mają prawo podatnicy, którzy w roku podatkowym rozpoczęli prowadzenie działalności gospodarczej oraz mali podatnicy.

IFK poleca: Od 2016 r. obowiązywał będzie nowy termin do złożenia deklaracji PIT-6

Ministerstwo Finansów informuje, że od 1 stycznia 2016 r. zmianie ulega termin do złożenia deklaracji do wymiaru zaliczek podatku dochodowego od dochodów z działów specjalnych produkcji rolnej (PIT-6), z 30 listopada roku poprzedzającego rok podatkowy na 20 stycznia roku podatkowego.

Przedsiębiorcy proponują podwyżkę dla pracowników w wysokości 25%

Eksperci Związku Przedsiębiorców i Pracodawców zaprezentowali swoją propozycję nowego systemu podatkowego, w którym pojawiła się propozycja automatycznej, ustawowej zmiany umów o pracę, w wyniku której pracownicy otrzymaliby średnio 25% podwyżki na rękę.

Stałe miejsce prowadzenia działalności gospodarczej w orzecznictwie TSUE

Pojęcie stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej jest niezwykle istotne z punktu widzenia prawidłowego ustalenia miejsca świadczenia usług w VAT. Przepisy polskiej ustawy o podatku od towarów i usług nie zawierają jednakże definicji tego pojęcia. Definicja taka istnieje wprawdzie w prawie unijnym, jednakże budzi ona liczne wątpliwości interpretacyjne. W celu prawidłowego zidentyfikowania, czy świadczenie lub nabycie usług jest związane z stałymi miejscem prowadzenia działalności, bardzo ważna jest zatem znajomość orzecznictwa TSUE.

Jaki jest termin zawiadomienia o wyborze ustalania daty powstania przychodu z tytułu zaliczek

Czy jest jakiś termin na złożenie urzędowi skarbowemu zawiadomienia, że chcę korzystać z ułatwienia w postaci możliwości ujmowania zaliczek rejestrowanych na kasie fiskalnej jako przychody w momen­cie ich pobrania? Czy mogę się wycofać z takiego sposobu ustalania daty powstania przychodu w do­wolnym momencie?

Kiedy zaliczki zarejestrowane na kasie fiskalnej można ująć w przychodach

Prowadzimy niewielki hotel na Mazurach. Umożliwiamy klientom rezerwację pobytu drogą internetową. Potwierdzając dokonaną rezerwację klienci wpłacają nam zaliczki na poczet przyszłych usług. Zaliczki te ewidencjonujemy na kasie fiskalnej dla celów VAT, jednak dla celów podatku do¬chodowego, żeby prawidłowo ujmować przychody w PKPiR, musimy je każdorazowo wyodrębniać z raportów fiskalnych, co jest bardzo uciążliwe i czasochłonne. Podobno od 2015 r. jest możliwość potraktowania zaliczek rejestrowanych na kasie fiskalnej jako przychodu podatkowego w momencie wpłaty i ujmowania ich w PKPiR w dacie wpłaty, a nie dopiero w dacie wykonania usługi hotelowej. Czy to prawda?

Jak ustalić koszt uzyskania przychodów w razie umorzenia udziałów objętych w spółce w wyniku wymiany udziałów

Objąłem udziały w spółce z o.o. w wyniku wymiany udziałów. Część moich udziałów ma zostać umorzona. Umorzenie zostanie przeprowadzone w początkowych miesiącach 2015 r. Czy rozliczając podatkowo to umorzenie, jako koszt uzyskania przychodów będę mógł uwzględnić wydatki poniesione przeze mnie na nabycie udziałów przekazanych spółce nabywającej w ramach wymiany udziałów? Podobno od 2015 r. jest to możliwe.

REKLAMA